NOD januari 2023

Bedankt voor jullie tips. Het enige wat ik inderdaad kan doen is wachtten (en proberen mezelf af te leiden). Gister mijn NOD en géén bloed! Vanochtend test gedaan (k2v5), zo wit als maar kan! Nu maar afwachten. Zal nog wel doorbreken vandaag..
@Jorie, spannend!! Succes met afwachten.
 
 
Dankje Sarac! Ik denk dat wanneer je rondom je ovulatietesten en paar dagen daarna iedere 36 uur klust, je wel goed zit. 
En spannende dagen Jorie, veel succes!
@Gebruiker10416039: oh jee dat is stressvol en spannend zeg.. Ben benieuwd, ik duim voor je.
 
@Noenoe ik ben inderdaad wat stiller. Merk ook dat het mij helpt om iets minder aanwezig te zijn en wat meer op andere dingen te focussen en het los te laten. Anders zit ik de hele avond op de bank dit forum te refreshen haha..

Ik ben nu bezig met ovulatie testen alleen vind het erg lastig stabiele tijdstippen aan te houden? Hoe doen jullie dat op het werk? Afgelopen dagen dus op wisselende tijdstippen negatief en gister rond 17:00 uur nog steeds een licht streepje. Zojuist om 12:00 uur getest en nu toch wel een knaller van een test. Ik denk dat ik einde dag nog een extra test doe en dan morgen weer rond 12 uur. 
Klussen is er nog niet van gekomen dus ik ben mezelf alweer helemaal aan het opvreten. Ik denk dat ik maar een 3-daagse marathon in las ofzo? Haha
 
Hello dames!
sorry probeer inderdaad zo nu en dan in te checken, maar lees zeker wel mee.
ik ben gister begonnen met testen doe elke ochtend een sensitest (zelfde als vorige maand), maar tot nu toe negatief. Ik zou vrijdag moeten ovuleren als ik mn app geloof. Vorige maand klopte dit met de test. Helaas toen niet zwanger geraakt. Ik denk dat we toen wellicht te vroeg hebben geklust, aangezien na smiley het nog even duurt voor eisprong in sommige gevallen.


en @klavertjes, ja dat klussen zit ik ook mee in hoofd. Deze week nog niet van gekomen maar denk dat we vanaf vanavond om de dag moeten klussen. Vind dat moeten altijd zo rot klinken. Maar we weten waar we het voor doen. 


hoe klussen de meeste rondom hun ovulatie? 


groetjes! 
 
Dank meiden! ik houd julie op de hoogte ;)
Over jullie vragen: 
Ik probeer meestel zoveel mogelijk als de vruchtbare periode er aan komt (ivm onregelmatigheid geen vaste dagen dus wel beetje op de gok). En wanneer de ovulatietest positief is en de dag erna. De tweede dag is mijn test ook altijd nog positief. Eerlijk gezegd zijn we er tegen die tijd allebei ook helemaal klaar mee. Merk ook dat het wel steeds minder leuk wordt elke maand.. om het verplicht te doen. 
Volgens mij is het zo dat met de START van de piek je ei gemiddeld binnen 24-48 uur komt. Dus wellicht is de piek al wat uurtjes bezig als je een positief resultaat hebt. Ik heb (denk ik) twee keer een eisprong gevoeld. 1x in de ochtend en 1x in de avond de dag na de eerste positieve test. Mijn bescheiden advies zou dan ook zijn dat juist de dagen voor de test en op de dag zelf het belangrijkste zijn. Daarna lijkt me minder nut hebben. Ik vind die van sensitest heel duidelijk. Het is echt even donker of nóg donkerder.
Over werk: ik nam plastic bekers mee naar werk en van die boterhamzakjes op de test in te doen haha. Zodat ik telkens netjes om 12u kon doen. Maar merk dat als de piek er is ik dat gerust ook later op de dag kon doen met het zelfde resultaat. 
En dan nog de disclaimer: ik doe het deze maand dus zonder ovulatietesten en mn huisarts gaf dus ook het advies om ze niet te gebruiken.. 
 
Als ik jullie zo lees over ovulatietesten, dan lijkt het me best een gedoe! Heb ze nog nooit gebruikt, maar we zijn dan ook nog niet heel lang bezig natuurlijk.. Wat is voor jullie de reden om ze te gebruiken? Bang om de ovulatie te missen? Als je een aantal dagen na je menstruatie om de 2-3 dagen vrijt, dan zit je sowieso goed toch? Of mis ik iets?? 
 
@Gebruiker: dat zeg je helemaal goed. Als het jullie lukt om langere periode elke zoveel dagen te vrijen, zou ik dat zeker zo houden. dan heb je sowieso de meeste kans ;)
Ik gebruikte ze in eerste instantie om te kijken hoe m'n cyclus was. Er zijn een boel meiden al wat langer bezig en dan wil je op een manier toch nog meer je best doen/ of er controle over krijgen en inderdaad bang de eisprong te missen. Althans dat werd voor mij steeds meer de reden. 
Ik vond het ookwel een gedoe. Je gaat je er daardoor erg op focussen inderdaad. Aan de andere kant denk ik het ook aan afscheiding te kunnen aflezen.. dus of het nu echt uitmaakt? Ik was er nu ookwel even klaar mee dus kijken hoe ik me na deze maand voel. 
 
@Jorie, ah dan snap ik het. Hopelijk voel je je nu zonder ovulatietesten wat 'vrijer' en uiteraard hoop ik voor je dat het deze ronde raak mag zijn!
 
Terug
Bovenaan