Pyamaday, het is logisch dat je je zorgen maakt. Ik heb vandaag de tweede echo gehad, ben nu 7+3. Weer het hartje zien kloppen en zelfs ook gehoord. Maar ik ben ook bang. Wij zijn ons zoontje verloren na 28 weken zwangerschap. Waar iedereen bang is voor de eerste 12 weken, ben ik dat de hele zwangerschap. 10% kans op een miskraam, man wat vond ik dat eng de eerste zwangerschap. Nu zeggen me die percentages niets meer, kans op doodgeboorte is 0,5% en daar zaten wij dan bij.
Wanneer heb jij je eerste echo?
Ik ben dankbaar dat ik weer zo snel zwanger mocht worden, vooral omdat het bij de eerste ook even duurde. Maar de angst blijft ondanks dat er ook blijdschap is.
Wat ik alle anderen mee wil geven over ruzie om de sex, probeer lief te zijn voor elkaar. Ook ik moest bijna een jaar wachten op de eerste zwangerschap (11 rondes) maar ik heb nooit ruzie gemaakt met mijn man als hij een keer geen zin had omdat hij moe was. Al dat gestress is echt niet goed voor je relatie. Probeer vooral geen ruzie met je partner te maken. En als je merkt dat het een bepaalde druk op hem legt, waarom zeg je dan gewoon niet achteraf dat je je vruchtbare dagen hebt gehad?
En ik kan wel zeggen laat het los, zo werkt het niet. En nu was ik er ook veel mee bezig omdat die hele cyclus van mij niet op gang wilde komen en toch werd ik de eerste ronde zwanger dit keer. Vind het ook echt het ergste wat mensen kunnen zeggen dat je dan niet zwanger wordt omdat je er te veel mee bezig bent. Net of het dan je eigen schuld is als het niet lukt ?
oh en als jullie afvragen wat ik hier bij nod juli doe, ik volg alle mensen van nod juni weer zoals beloofd ?en uiteraard ook de rest. Succes ladies! Ik leef met jullie allen nog steeds enorm mee! En balen voor degene die ongesteld zijn geworden. Hopelijk snel beter nieuws !