NOD Juli 2018

Zo ik ben weer bijgelezen haha! Ik duim voor iedereen ???? 
Over die ongepaste vragen... ik snap dat ook niet. Ik krijg vanuit mn schoonouders vaak echte KUT opmerkingen (sorry voor mn woordkeus). 
Mn schoonzusje is nu van haar 5e zwanger en die wordt zwanger wanneer ze zegt dat ze dat wilt zijn. Heel fijn voor haar en ik ben oprecht gelukkig dat ons 5e neefje of nichtje eraan komt. 
Mn schoonmoeder zei toen tegen mij: Kijk alleen mn dochter kan dat! Ik voelde het al aan dat ons 5e kleinkind onderweg was (Ze is wat bezig met kaarten leggen enzo). En ik wist dat alleen zij dat kon krijgen. 
Nou ik kan je zeggen dat ik door de grond zakte, gelukkig droeg ik een zonnebril. Maar ik was helemaal over de Zeik. Zij weet niet dat wij er mee bezig zijn maar ze weet wel dat ik een enorme kinderwens heb. 
En zo word er ook gezegt dat wij absoluut niet geschikt zijn voor kinderen, volgens mn schoonouders zijn wij te materialistisch... we houden te veel van luxe waar kinderen niet bij passen en ik kan volgens hun niet tegen drukte... 
Nou als er zulke dingen worden gezegt dan zakt de moed wel even in je schoenen. 

Sorry ik moest mn verhaaltje ook even kwijt ?

@wannabemom: jemig wat een heks van een schoonmoeder heb je zeg! (sorry, maar echt). Weet je zeker dat ze niet uit een Disney film is weggelopen?? Ik snap dat je als moeder trots kan zijn op je dochter, maar om dat zo uit te spreken tegenover je schoondochter nog wel vind ik echt te ver gaan. Lijkt me zo ongelooflijk kut zo'n opmerking.
Ik probeer juist niet te veel te vragen en suggesties te wekken bij anderen. Ik heb heel veel mensen om me heen waarbij het niet lukt, maar je weet het gewoon niet. En het is super pijnlijk als iemand er naar vraagt. Vooral als die niet een goede vriend is.
Ik kreeg een nogal casual zwangerschapsaankondiging via een groepsapp van een vriendin een paar weken geleden. Terwiijl ik haar niet lang daarvoor had horen roepen, uit zichzelf, dat ze er nog niet aan toe was. Dus die kwam ook even hard binnen. Ik gun het haar heel hard hoor, maar ik vind het niet tof om het via de app te doen.

Citrus, ik heb geen ervaring met temperaturen dus ik kan hier geen wijze woorden over zeggen! Maar inderdaad, afwachten afwachten afwachten
En OMG, wat een schoonmoeder! Godzijdank is die van mij niet zo, kan het prima met haar vinden en zij is juist 1 van de weinigen die er nooit naar vraagt. En dat terwijl mijn schoonzus (haar dochter) nu ook zwanger is. Dus ik had die vragen van haar misschien zelfs een soort van verwacht..
En via de app zou ik het ook niet zo snel melden nee, best bijzonder, afstandelijk (mijn mening). Hebben jullie dat trouwens ook wel eens, na zoveel maanden ondertussen, dat je echt aan het fantaseren bent hoe je het gaat vertellen? En wanneer enzo? Betrap me er best vaak op haha. Mevrouwtje ongeduld hierzo...

Haha ja in dit opzicht kan het zo uit een sprookje weggewandelt zijn! Maar verder kan ik heel goed met hun hoor, zijn lief alleen wat op zichzelf... alleen ze kunnen vreselijk bot zijn en niet nadenken wat dat met mij kan doen... Ik probeer uiteindelijk maar te denken, ze had het vast niet zo bedoelt. Maar zeer doet t wel! 
Oeh via de app is inderdaad een vreemde manier. En dat herken ik heel goed! Het wel gunnen maar toch ook een beetje boos zijn. Ik heb in de omgeving meerdere meiden die door een "ongelukje" zwanger zijn geworden, het uiteindelijk hartstikke leuk vinden maar er niet bewust voor gegaan zijn. En van mn schoonzusje doet ook pijn. Zij zegt de ene dag ik wil zwanger worden van de 5e en de volgende dag is dat ook zo. Zo is het bij allemaal gegaan. En tuurlijk super blij voor der maar t steekt wel! 

Hey allemaal, 
Proficiat aan de gene die zwanger zijn.
Heb dit forum even achterwegen gelaten en mij even gestort op men werk. Heb alles eerst even gelezen nu. ? 
Mijn schoonfamilie vroeg er een tijd geleden ook constant achter vooral de grootvader van mijn vriend. Wij hebben gewoon gezegt van kijk het komt wanneer het komt. Nu vragen ze er niet meer achter. 
Mijn tante vraagt soms wel en nog niet zwanger. Van haar kan ik dit wel verdragen zij heeft ook haar kindje verloren na 8 maanden zwangerschap en is dan te weten gekomen dat ze moeilijk zwanger kon geraken. Door IVF heeft ze nu wel een prachtdochter die ondertussen 18 is. Een tweede wou niet meer lukken. Ze vraagt soms ook wel waarom we nog niet ons hebben laten testen. Ik ben 25 en we hebben nog wel even tijd. 
Mijn NOD is nu nog 4 dagen wachten en sinds mij eisprong heb ik nog altijd een opgeblazen gevoel en een drukkend gevoel in mijn onderbuik. Nog nooit gehad hiervoor.
Kuifje jij hebt vroeg getest welke tests heb je dan gebruikt ??
Zelf durf ik precies niet goed. Zitten ondertussen ook al in ronde 16 en we hadden het losgelaten tot ik zo veel last begon te krijgen in mijn buik en zelfs tot misselijkheid en overgevoelige tepels toe. Heb wel het gevoel dat mijn borsten terug wat groter zijn als daarvoor. 

Hahaha gelukkig zijn mijn schoonouders een beetje wereldvreemd en die zien ons denk ik liever eerst trouwen en dan kindjes. Dus er wordt van die kant nooit naar gevraagd ;)! Mijn moeder weet het wel... en daar kan ik er mee over praten. Mn zus heeft de 3de net gekregen binnen no time (bij alle 3) dus daar praat ik er ook mee over. Ze is arts en heb veel aan haar (inclusief alle testen etc en pillen die ze over had :p)
Maar wat een KUT opmerking. Sorry! Een beetje empathie zou ik zulke mensen bijbrengen. Ik kan zelf vrij sarcastisch zijn en hard met woorden als ik wil. En ik denk dat ik dan zeker een goede opmerking had gemaakt. En het 5de kind al ???? Jeeeeeetje... ze mogen wel wat extra steekjes naaien straks na de bevalling hahaha anders voelt haar man er niks meer van (oke.. sorry... ik probeer je op te vrolijken!!)

@Beautygirl: ik ook wat minder denk ik. We gaan morgen naar Ultrasonic festival en zondag denk ik lekker naar het strand :D Het wordt weer prachtig weer !!
Allemaal lekker genieten dus!! En vooral van elkaar

Terug
Bovenaan