NOD juli 2021

@mylwen ik heb as dinsdag mijn tweede vaccinatie staan en twijfelde ook heel erg. Ik heb navraag gedaan bij de ggd, huisarts en gynaecoloog. Uiteindelijk zelfs bij de infectioloog van het Erasmus MC terecht gekomen via via. Op dit moment is het advies om wel te laten vaccineren, zeker als je in contact komt met veel mensen of op vakantie gaat zoals jij. Als zwangere val je in de risicogroep en ben je veel vatbaarder voor het virus. Bovendien is de kans groot dat je er ook veel zieker van wordt. Hei risico dat er iets met je kindje gebeurt als je corona krijgt is vele malen groter dan dat er iets met je kindje gebeurt na de vaccinatie. Ik ga dinsdag mijn prik halen. Ik vind het spannend maar ga het toch doen. 
Op de website van nvog (de vereniging van gynaecologen) kun je artikelen lezen van onderzoeken. 
Ik wil niemand dwingen of mijn mening opleggen, doe ermee wat voor jou goed voelt!
 
@mirtjemirtje Bedankt voor de info! Ergens neig ik sowieso meer ernaar om het wel te doen, dus deze verhalen/info heb ik nodig, hahah!! ? Hoe ver ben je als je je prik krijgt? Ik zit dan net ergens tussen de 5-6 weken en ik krijg zelf het idee dat dan wel veel belangrijke organen worden aangemaakt, dus dat was een reden dat ik twijfel. Verder is het wel zo dat ik ook licht overgewicht heb, dus dubbel risico, nu dat ik zwanger ben. Dat spreekt er dan weer voor, natuurlijk.
Die artikelen ga ik zeker even checken! Enig idee hoe het zit met eventuele koorts?
 
@mylwen ja ik had dit ook even nodig hoor, twijfelde zo erg! Gezien mijn beroep (in het onderwijs met leerlingen t/m 20) is het nog verstandiger om het wel te doen. Ik ben 4w6d als ik mijn prik krijg. Is in mijn geval de tweede. Bij de eerste prik heb ik heb klachten gehad dus die verwacht ik nu ook niet echt. Bij koorts raden ze aan om dat goed te onderdrukken met paracetamol. Verder schijnt veel drinken te helpen om minder klachten te krijgen na de vaccinatie en sneller van de klachten af te zijn. 
 
@Mylwen dankjewel heel lief. Was helemaal niet ongepast hoor! Het is altijd goed om anders proberen te denken en dat ga ik ook proberen ondanks de tijddruk.
@Wondertjedrie nee dat meen je niet? Kan het geen innestelingsbloeding zijn? Je was 12 dpo toch? Wat klote ☹
Ik ben echt een sukkel en heb weer toegegeven aan mn vroege testdrang. Zit waarschijnlijk op 8/9dpo. Kv 2v5 omowit vanochtend. Ik heb ook echt letterlijk nergens last van behalve krampen die deze ochtend ook weer minder lijken en nu beginnen mn borsten wat gespannen aan te voelen wat ik altijd een paar dagen voor NOD heb. Ik weet dat t vroeg is maar ben de moed eigenlijk alweer verloren. Vind t echt lastig vertrouwen en hoop te houden na elke keer die teleurstelling.
Ik twijfel over de volgende cyclus, en wil graag jullie advies. Dat is de laatste ronde voor de medische molen begint.. en mijn twijfel is om het komende maand helemaal niet te tracken, niks. Geen temp geen ovulatietesten niks. Wij gaan week 34 op vakantie en ergens week 33 zou mijn eisprong zijn. Dat zou betekenen dat ik dan dus ook ga drinken etc. Wat zeggen jullie? Alles loslaten en genieten en als het gebeurd gebeurd t en zo niet dan heb ik in elk geval genoten of zeggen jullie, nee juist alles checken want als t gelukt is heb je kans dat je alcohol drinkt wanneer je tussen de 7 en 10 dpo bent en dan heb je kans dat het fout gaat? Ik twijfel zo maar vind die spanning elke maand zo k*t (sorry) van t wachtbankje en eigenlijk wil ik dat gewoon niet op vakantie.. zo'n dubbel gevoel 
 
Ah shit, Wondertjedrie :(
Vennetje, poe, snap je twijfel! Eerlijk gezegd zou ik lekker gaan genieten op vakantie, dat kun je wel gebruiken voordat je de medische molen ingaat... En wie weet, is het de sleutel tot succes ?
En een drankje bij het eten is wat anders dan je elke avond klemzuipen. Net als met gezond eten, je hoeft niet elke dag rauw vlees te eten zeg maar. Gewoon gezond genieten, dat kan meestal geen kwaad.
En ik weet niet of je vanuit het ziekenhuis iets moet bijhouden? Kan ik me ook nog voorstellen.
Maar ja, ik sta niet in jouw schoenen en heb makkelijk praten..
 
@Wondertjedrie, wat balen ?
@Vennetje, ik snap je twijfel heel goed. Ik heb de laatste maanden álles volgens de regels gedaan en toen kwam de pcos aan het licht.. Ik heb voor mezelf besloten dat ik ook nog wil kunnen genieten en niet de stress elke maand meer wil voelen dan het plezier. Ook mijn gyn zei: zolang alles met mate is, zou ik adviseren om een beetje plezier te blijven maken. Als het onverhoopt echt langer duurt, kun je dan altijd nog alles laten. Mijn stress moest ook echt verminderen los van onze kinderwens, dus ik heb een verandering aangebracht. Ik eet dus 85 % echt gezond en ook pcos proof. Ik beweeg elke dag door paardrijden en/of een flink stuk wandelen. Maar op de dagen dat we het gewoon leuk hebben, of een etentje hebben ofzo, dan drink ik gewoon een wijntje en eet ik wel dat stukje sushi of iets dergelijks. Het is zeker niet elke dag, of veel op een dag, maar genoeg om het gevoel te hebben dat het ook nog een beetje ‘normaal’ is ? Wij gaan eind augustus hopelijk op vakantie en (mits het niet raak is natuurlijk) doe ik dat daar ook. Voor mij heeft het een enorm verschil gemaakt in hoe ik er nu mee bezig ben. Ik ben verantwoordelijk, maar het voelt niet meer ‘dwangmatig’ of slecht als ik een drankje doe. Mijn stress verminderd, ik denk niet de hele dag aan wat ik voel of niet voel. Ik leef weer wat meer. Mij doet het erg goed. Het is voor iedereen heel persoonlijk, dus doe wat goed voelt! En wat al gezegd werd, er is een verschil tussen ‘gewoon lekker leven’ en je dagelijks klemzuipen ? geniet lekker van je vakantie en wie weet werkt het wonderen!
 
@Mirtjemirtje Ja, met jouw beroep snap ik inderdaad dat je het ook graag wil! Lopen we dus bijna gelijk, grappig. Ik krijg de prik dan wel een week later. Bij mij is het inderdaad ook de 2e en bij de eerste ook alleen wat last van een gevoelige arm gehad. Al zeggen ze bij Pfizer wel dat je van de 2e meer last kunt krijgen, maar dan inderdaad paracetamollen bij me houden die dag.

@Vennetje Ik zou inderdaad ook proberen te genieten gewoon. Niet te gefixeerd bezig zijn ermee. Bij mij is het nu ook gelukt in de maand dat ik er minder mee bezig was, aangezien ik me er deels al bij neer had gelegd dat het niet op korte termijn zou lukken. Het vervelende is dat je er toch helemaal geen invloed op hebt, dus dan kun je inderdaad beter genieten en af en toen niet helemaal gezond, zal echt geen probleem zijn.
 
Terug
Bovenaan