@Mylwen, wat leuk! En stoer dat je het gewoon bent gaan doen! Ik mocht eerst ook niet ? ik had 4 sporten gedaan, allemaal 6 maanden, alles gekocht en toen wilde ik stoppen. Dus ze zagen me aankomen: pap, mam, mag ik op paardrijden?? Heb een half jaar gezeurd, toen mocht ik. Maar als ik zou stoppen na 6 maanden was dit de laatste sport ? Ik ben nu 36… al denk ik, als ze nu mochten kiezen dat ze liever hadden gehad dat ik door was gegaan met turnen hahaha. Dat paard heeft een hoop geld gekost ? Maar ze was elke cent waard, dat zagen zij ook wel ? Ik train nu een paard van iemand anders, super mooi dier met een pittig verleden. Inmiddels zoveel vertrouwen dat ik zonder twijfel opstap. En dit blijf ik doen, tot mijn lijf anders aan gaat geven. Of ik begin te twijfelen, want daarmee maak ik hem onzeker en krijgen we ongelukken.. Mijn vrouw wil het liefst dat ik er helemaal niet meer opstap haha, maar dan heeft ze me echt chagrijnig ? Ik hoop, als mijn lijf het aankan, tot een maand of 5 gewoon door te kunnen rijden zoals nu en daarna nog een aantal weken rustig aan en afbouwen. En dan zal het met 7 maanden wel echt echt klaar zijn vrees ik ? Maar ik kan dat leuk zeggen, voor hetzelfde geld kan ik na 4 maanden al niks meer of hobbel ik rustig door tot 8 maanden ??♀️ Geen idee, maar dat eerste zou wel mega fijn zijn! Kan echt niet zo lang zonder? Eens met Isa, doe wat voor jou goed voelt. Zo lang jij je fijn, comfortabel en veilig voelt op je paard is dat het belangrijkste. Je kunt op de manege altijd aangeven wat je situatie is en dat je een tandje lager wil voor een tijdje? Zo hoef je niet direct te stoppen. En misschien kun je er wel een beetje helpen, als rijden te lastig wordt? Zo ben je toch lekker met de paarden bezig ?