NOD juli 2021

@CharlieB, oh nee ? dat is inderdaad een domper! Afleiding is wel heel moeilijk. Wat mij het meeste hielp was het echt ontnuchteren: het kan even duren, ik kan het niet afdwingen (hoe graag ik dat ook wil). Het was er elke dag, maar dat soort gedachten en mezelf toespreken werd het wel ietsje rustiger. Zeker het begin was het meest moeilijk. Zoals hier net gezegd werd door een nuchtere partner: het komt wanneer het komt! Ik denk dat dat wel een mooie is!
 
@Mylwen, wat leuk! En stoer dat je het gewoon bent gaan doen! Ik mocht eerst ook niet ? ik had 4 sporten gedaan, allemaal 6 maanden, alles gekocht en toen wilde ik stoppen. Dus ze zagen me aankomen: pap, mam, mag ik op paardrijden?? Heb een half jaar gezeurd, toen mocht ik. Maar als ik zou stoppen na 6 maanden was dit de laatste sport ? Ik ben nu 36… al denk ik, als ze nu mochten kiezen dat ze liever hadden gehad dat ik door was gegaan met turnen hahaha. Dat paard heeft een hoop geld gekost ? Maar ze was elke cent waard, dat zagen zij ook wel ? Ik train nu een paard van iemand anders, super mooi dier met een pittig verleden. Inmiddels zoveel vertrouwen dat ik zonder twijfel opstap. En dit blijf ik doen, tot mijn lijf anders aan gaat geven. Of ik begin te twijfelen, want daarmee maak ik hem onzeker en krijgen we ongelukken.. Mijn vrouw wil het liefst dat ik er helemaal niet meer opstap haha, maar dan heeft ze me echt chagrijnig ? Ik hoop, als mijn lijf het aankan, tot een maand of 5 gewoon door te kunnen rijden zoals nu en daarna nog een aantal weken rustig aan en afbouwen. En dan zal het met 7 maanden wel echt echt klaar zijn vrees ik ? Maar ik kan dat leuk zeggen, voor hetzelfde geld kan ik na 4 maanden al niks meer of hobbel ik rustig door tot 8 maanden ??‍♀️ Geen idee, maar dat eerste zou wel mega fijn zijn! Kan echt niet zo lang zonder? Eens met Isa, doe wat voor jou goed voelt. Zo lang jij je fijn, comfortabel en veilig voelt op je paard is dat het belangrijkste. Je kunt op de manege altijd aangeven wat je situatie is en dat je een tandje lager wil voor een tijdje? Zo hoef je niet direct te stoppen. En misschien kun je er wel een beetje helpen, als rijden te lastig wordt? Zo ben je toch lekker met de paarden bezig ?
 
Ja mijn partner is idd ook heel nuchter van het komt wel goed, maak je niet druk, bedenk je wat je allemaal kan nu je nog niet zwanger bent etc maar gedachten verzetten is erg lastig.
ik denk dat de symptomen die ik de laatste dagen ervaar misschien ook kunnen zijn dat ik sinds een week gestop ben met cafeïne drinken.. normaal in me nachtdienst dronk ik 3 blikjes energie en paar kopjes koffie en aangezien dit niet goed is voor een baby was ik daar maar vast mee gestopt..
 
@CharlieB Ik ben het idd met Just-Me eens. Je kunt er idd beter proberen er wat nuchterder in te staan (hoe moeilijk dat ook is), de maand dat ik me er eindelijk bij neer had gelegd dat het wat langer zou kunnen duren en dat ik er zelf niets aan kon doen, is het nu gelukt. En geloof me, als je er iedere maand zo mee bezig blijft, wordt dit alleen maar erger en word je op een gegeven moment echt helemaal gek van jezelf. Ik ben mezelf ook streng gaan toespreken en iedere keer als ik er mee bezig was, herrinnerde ik mezelf eraan dat het lang kon duren en ik het niet in de hand had en dwong me dan ergens anders aan te denken. Maar ik weet dat het lastig is en ook vervelend als iemand je dat verteld, sorry. Maar ik voelde me afgelopen maand wel iets rustiger. Ik heb wel ook even afstand genomen van het forum en sociale media enz.

@Just-Me Ja, ik was ook al aan het denken dit eventueel aan te gaan geven op de manege. Er zijn namelijk wel een aantal paarden die ik wel vertrouw, maar ook een paar waar ik absoluut niet meer op durf te stappen, hahaha. Mijn vriend was er ook al over bezig dat ik nu moest stoppen en teon heb ook al gezegd, dat tot 12 weken sowieso geen probleem is en daarna zie ik wel, ik heb namelijk ook geen zin om er zo lang uit te liggen, mja mss wil mn lichaam dan wel niet eens meer. Ik merk nu al als ik thuis oefeningen doe, dat ik daar buikpijn van krijg ?‍♀️.
 
Nou, zelfs een super-early test blijft wit. Ook nog nul signalen van een menstruatie. Heb de vaccinatie aan het begin van m'n vorige menstruatie gehad, en alleen een pijnlijke plek op de arm. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik daardoor überhaupt een langere cyclus heb, laat staan meer dan een week langer...? Dus zwanger zal ik dan deze ronde niet zijn. Hoop dat ik dan maar gauw ongesteld word, kunnen we weer verder.
 
@zonnekruid: een vriendin van me stuurde me deze link. Het kan wel zijn dat je cyclus een korte tijd anders is na vaccinatie. https://www.nu.nl/coronavirus/6146857/ongesteldheid-is-mogelijk-korte-tijd-afwijkend-na-coronaprik-hoe-zit-dat.html
 
Ik heb mijn vaccinatie gehad en daarna had ik een cyclus van 2 weken ??‍♀️ Nu wel weer een langere cyclus. Eigenlijk gisteren NOD, maar nog steeds geen menstruatie en wel een witte test..
 
Terug
Bovenaan