Nod juni 2021

@lissocat we zitten in hetzelfde schuitje. Het is inderdaad niet eerlijk en dat besef je maar eens je het allemaal van dichtbij meemaakt.
Bij de eerste stopte ik met de pil en testte ik na exact 28dagen dik positief. Bij nummer 2 ook, zonder ovulatietesten. Wonders zijn het echt en we beseffen maar hoeveel geluk we hebben.
Ik hoop echt dat iedereen hier snel een hartje achter z'n naam mag krijgen.

Hier zal het nooit meer zo zorgeloos zijn als eerst.
Ik vind de "tip" er minder mee bezig zijn de moeilijkste ooit... Hoe doe je dat ?

@vennetje ik hoop dat je de rust van eerst kan terugvinden ookal nadert NOD.

Wij vertrekken op vakantie op 26juni en vermoed dat NOD dan morgen+12 dagen zal zijn. (Het tellen is wat in de war). Zal nog zien of ik een test meeneem of het geduld zal hebben tot bij terugkomst... Als dat nog nodig zou zijn... ?

Hi dames
Gefeliciteerd voor alle zwangere van juni! Wat mooi dat er al hartjes staan.

hier even wat stiller geweest, lekker vakantie gehad en geprobeerd gedachten op wat anders te zetten.
Ik voel altijd mn eisprong op dag 17 of 18, zonder twijfel altijd duidelijk en nu deze maand.... niks gevoeld. Merk dat ik mega onzeker ben sinds gister. Hebben ons best gedaan op de dagen voor de verwachte eisprong en ook op dag 17 en 18 dus... vandaag dag 19 en nogsteeds niks gevoeld. Overigens wel gevoelige borsten gehad en wat puistjes en opgeblazen zoals altijd de dagen ervoor + een bijpassend humeur.
Misschien heb ik deze maand een late eisprong? Of ik voel gewoon niks dit keer? Hmm lastig verhaal..

Zijn er meer dames die soms wel en soms niet de eisprong voelen?

Ik heb wel wat meer afscheiding gehad maar heb me daar deze maand niet zo mee bezig gehouden want ja het is immers elke maand het zelfde..... zucht wat is dat toch met dat vrouwelijk lichaam (en brein)
Moest het even kwijt.

Liefs

ShanaV, idd dat nooit meer zorgeloos zwanger zijn (voor mij überhaupt écht zwanger zijn, langer dan 9 weken), dat is zo jammer. Hoop dat ik het ook wat los kan laten, idd lastig?

@Liefsvan heb je geen tempratuur bij gehouden of bijv je baarmoedermond gecheckt? Is altijd lastig met zoiets.. je hebt geen garanties. Maar ik zou proberen (ja makkelijker gezegd dan gedaan) er op te vertrouwen dat ie geweest is want je kan er nu niet meer achterkomen.
Tenzij je nog wat ovulatietestjes gaat doen maar als de piek al geweest is zul je m niet meer vinden. Snap dat het je onzeker maakt. Ik weet precies hoe je je voelt!
@ShanaV spannend, zou wel een top cadeautje zijn om zo op vakantie te gaan! Zou je t niet willen weten ivm eten en drinken? Of hou je daar sowieso rekening mee?
Vanochtend was mijn temp 37,2! Hallelujah! Het gekke is wel dat ik steeds ergere krampen krijg die lijken op ongesteldheid. De vorige keer was toen mn ei gesprongen was alles meteen weg, maar nu dus niet. Probeee me niet druk te maken. Gelukkig veel te doen de komende weken dus hopelijk vliegt de tijd!

@Liefsvan ik heb het deze maand ook niet gevoeld en anders altijd wel.. maakte me ook wat onzeker maar heb in ieder geval een positieve ovulatietest gehad dus probeer me daar aan vast te houden!

Proficiat aan de zwangeren!!

Ik denk dat ik deze maand niet meer mee doe ?. Ik heb 12 juni een positieve ovulatietest gehad en normaal heb ik dan 2 dagen later dat ik me echt niet lekker voel en buikpijn heb en 3 dagen later een hogere temperatuur. Gisteren heb ik me inderdaad niet zo lekker gevoeld, maar was niet zo erg als anders. Vanmorgen ook nog steeds een lage temperatuur. Heb vanmorgen voor de zekerheid nog een ovulatietest gedaan, maar die was negatief. Ik heb al langer het vermoeden dat het zou kunnen dat ik om de maand de eisprong oversla en dat lijkt dan nu toch te zijn bevestigd ?. Ik heb de laatste tijd wel wat meer last van stress, dus dat kan natuurlijk ook de reden zijn. En ik krijg natuurlijk nog meer stress als ik me bedenk dat die stress invloed kan hebben op mijn cyclus ?.

@WondertjeDrie ja 2 DPO! Mijn temp zat de hele week rond de 36.7 a 36.8 op gister 36.9/37.0 na en vandaag dus 37.2. Dat had ik de vorige eisprong ook en toen tot aan mn menstruatie niet meer onder de 37.0 geweest dus dit is voor mij de bevestiging dat mn ei wel echt gesprongen is.
@Mylwen wat klote. Ik snap dat je hier alleen maar meer stress van krijgt. Toch kunnen je klachten per cyclus enorm variëren, dit heeft met veel factoren te maken. Ook het tempraturen hóeft niet persee iets te betekenen. Ik had gister dezelfde paniek en ik ben eens gaan zoeken.
Kwam op deze site uit: https://www.babybytes.nl/temperatuurkaarten/
Hierin delen mensen hun tempratuur kaarten. Je zou maar eens moeten sorteren op zwanger; dan zie je dat er mensen zijn die helemaal niet stijgen in tempratuur!
Ik weet niet of je al langere tijd je tempratuur de hele cyclus bijhoud en je altijd wel een stijging hebt? Maar het hoeft dus niet persee te betekenen dat het niet zo is. 
Helaas kán het wel, maar probeer jezelf niet te gek te maken en wacht af tot je vermoedelijke NOD. Wanneer je dan een paar dagen daarna nog niet ongesteld wordt kun je het pas zeker weten (of je bent zwangerN wat nog beter zou zijn!). Ik snap dat dat heel moeilijk is, maar hopelijk heb je hier iets aan. Toitoitoi?

Terug
Bovenaan