NOD juni

Hi, ik meld me ook weer aan.
Ik ben 29 jaar, mijn man 32 jaar en onze dochter wordt voglende week 1 jaar! Wij zijn inmiddels 8,5 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd.
We zijn nu 2e ronde bezig 2e kindje, al was de 1e ronde niet echt een goede ronde te noemen. Midden in de vruchtbare week besloten we toch voor een 2e te gaan, dus waarschijnlijk mn ei gemist.
Bij de zwangerschap van onze dochter gebruikte ik ovulatietesten, dus wil deze ook nu weer gaan gebruiken. Mijn NOD staat voor nu gepland op 21 juni, zou een leuk vaderdagcadeautje zijn voor mijn man! 

@ntsjah Ja wie vertel je het allemaal inderdaad. Ik ben daar wel voorzichtig mee. Mijn beste vriendin weet ervan dus dan kunnen we lekker erover kletsen.
Ik wil het juist als verassing houden voor mijn familie. Daarom is dit forum juist zo fijn! Kan je wat dingen en onzekerheden delen.
@brownieblondie spannend zeg! Vervelend van die lange cyclus! Hoop dat het weer een beetje normaal word zodat je meer overzicht hebt!

Bij ons weet niemand het. Al vragen onze ouders wel eens of we alweer zwanger zijn of willen worden ? kom op mijn zoon is 10 maanden. Hij is met een keizersnede geboren dus eigenlijk is t advies ook pas vanaf 12 maanden. 

Ik wil mij hier eigenlijk ook wel even voorstellen. Gebruiker xxx vind ik ook zo onpersoonlijk.

ik ben 27 en partner is 34. We willen niet per se voor een kindje gaan maar we staan er wel voor open. If it happens, it happens. Wel wil ik graag alles goed bijhouden met nod enzo. 

Stiekem wil ik het eigenlijk ook wel graag en ben ik er veel mee bezig. Sinds vorige maand gestopt met de pil en ik denk eigenlijk dat ik best regelmatig ongesteld ben geworden(?)

ik zou as donderdag ongesteld worden maar het is gisteravond al begonnen. Vind ik niet heel erg. Ik weet verder eigenlijk niks over odp, wat een nod precies is en ik laat het allemaal maar over me heen komen. 

Bij ons weten het alleen onze beste vrienden (is ook een stel). Met mn vriendin heb ik het vaak over onze cycli, dus zou raar zijn als ik ineens niks meer laat weten.
Met de zwangerschap van onze dochter waren zij ook de eersten die het toen van ons wisten. Kwam wel toevallig zo uit ivm gezamenlijk weekendje weg. 
Onze ouders zullen wel verrast zijn mocht t zover zijn, want geloof niet dat die t verwachten dat er flinkt geklust wordt voor een 2e. 

@Alocasia; welkom! Het op je af laten komen is ook erg leuk (en ontzettend knap als dat lukt). Ik probeer zelf ook niet teveel bezig te zijn met zwanger worden, maar merk toch dat t me stiekem bezighoud, haha! 
De verklaringen van de afkortingen:
Nod = niet-ongesteldheidsdag, dus de dag dat je je volgende menstruatie verwacht, maar niet wilt (ivm zwangerschap)
Dpo= days past ovulation, dus dpo2 = 2 dagen na je ovulatie

Goedemorgen allemaal,

Leuk om te lezen hoe oud iedereen is en hoe lang je samen bent met je partner. Zelf ben ik 28 jaar en 7 jaar samen met mijn vriend. Ik ben een tijdje stil hier geweest omdat ik merkte dat ik nu al er veels te veel mee bezig was, toch moeilijk om er niet dagelijks aan te denken. 
Mijn ovulatie was opeens een stuk eerder dan ik eerst had verwacht waardoor mijn nod ook eerder was (dacht eerst 1 juni, nu werd het 27 mei). Had nog geen klachten, maar ook nog niet ongesteld. Daarom vanochtend getest en er was daadwerkelijk een lichte streep. Over een paar dagen nog een keer testen.
Vind het heel onwerkelijk dat het in de eerste ronde direct raak zou zijn. Het voelt als ik veel van jullie verhalen lees dat er zoveel meiden het nu meer verdienen en dat wij nog wel een paar maanden mogen wachten. Ik zal het niet voor lief nemen, enorm dankbaar als het al zou lukken nu. 
Hoe is het verder met iedereen? Al best veel op het wachtbankje denk ik.

@foodforthought, dat is toevallig. Ik heb vanochtend ook getest omdat mijn borsten sinds gisteren veel pijn doen en ook ik had een lichte streep! Ik durf nog niet te juichen want het was echt heel licht ? Zaterdag ga ik testen met cb. Maar tegen jou zeg ik toch alvast voorzichtig gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan