NOD juni

@BrownieBlondie, wat toevallig zeg! Jij ook gefeliciteerd. Ik ga inderdaad denk ik vrijdag weer testen.
Dan zijn al die nare klachten van het ontpillen niet voor niks geweest bij jou!
Ik heb altijd gevoelige borsten tussen mijn ovulatie en ongesteldheid, dus voor mij was dat geen opvallend iets. Maar dat ze gevoelig bleven was wel fijn, omdat ik daardoor wist dat ik ook nog niet ongesteld ging worden. 
Ik zie zaterdag wel voorbij komen hoe je test dan was.

Wow een voorzichtige gefeliciteerd voor jullie Foodforthought en BrownieBlondie! De eerste meiden die testen en allebei lijkt het raak te zijn, wat een goed nieuws! Herken wel het "voorzichtig" zijn met een lichte streep, maar uiteindelijk is een streep een streep :)
Leuk, zo'n voorstelrondje trouwens. Ik ben 35 en 6 jaar samen met mijn vriend. We hebben een dochtertje van bijna 15 mnd en dit is ronde 5 voor onze 2e. Bij mijn eerste was het in ronde 6 raak en merk wel dat ik daar veel mee bezig ben, dat het dan misschien weer zo zou zijn enz. (wat natuurlijk nergens op slaat).
Heb het een aantal vriendinnen verteld maar we hebben het er verder niet heel veel over, soms zeg ik iets als in: "he verdorie, weer ongesteld geworden", maar ze zijn zo discreet dat ze niet heel de tijd aan mij vragen stellen maar het van mij laten komen of ik erover wil praten of niet (ook omdat ze niet willen pushen dat ik al heel vroeg moet vertellen dat ik zwanger ben terwijl ik dat misschien nog niet zou willen). Onze families weten het niet maar weten wel dat we meer kinderen zouden willen dus het zou ze niets verbazen dat we ermee bezig zijn denk ik, ook gezien mijn leeftijd. Wilde een jaar wachten na een supernare bevalling die eindigde in een keizersnede en denk dat meesten ervan uitgaan dat we daarna weer zijn gaan klussen. Terecht dus ook ;) 
Straks ovulatietest er tegenaan gooien, eerste ronde dat ik daarmee werk en vooral om te checken of wat ik dacht klopt. Lijkt idd zo te zijn, gister al licht positief, ik verwacht vandaag een knaller en dan morgen ovulatie. Weet niet of ik met die testen door zou gaan in een volgende maand trouwens, mocht het dit keer niet raak zijn. Vind het aan de ene kant fijn, de bevestiging, maar aan de andere kant gedoe en vind het irritant dat je dan best even minder moet drinken enz haha.
Succes iedereen en sorry voor het lange verhaal :)

Gefefeliciteerd voor de dames met een positieve test. Een streep is een streep!!
Ik klets ook graag mee! Ik ben 29 en 10 jaar samen met mijn vriend. We hebben een dochter van bijna 10 maanden. We gaan nu ronde 2 in voor ons tweede kindje. Omdat mijn eerste zwangerschap ruim een jaar op zich liet wachten vind ik het heel spannend! Ook was mijn zwangerschap verschrikkelijk, 9 maanden ziek met veel ziekenhuisbezoeken. Ik probeer er nu niet te veel mee bezig te zijn, wat komt dat komt.... Maar dat is toch wel erg lastig!
De vorige keer heb ik na een tijd proberen het wel met vriendinnen gedeeld. Ook omdat in onze omgeving iedereen zwanger leek te raken binnen 3 maanden. Dat vond ik toen heel zwaar. Je gunt het iedereen, maar jezelf toch het meeste ;) 
Ik ga deze ronde ook beginnen met ovulatietsten. Even een check of het allemaal klopt. Ik merk dat mijn menstruatie na mijn zwangerschap toch wat anders is dan voorheen. 

Hoi,
Ik ben 32 jaar en afgelopen zondag waren wij een jaar "getrouwd" (partnerschap). Wij zijn ruim 3 jaar samen als stel, maar al vrienden sinds de middelbare school (uit de friendzone dus) en hebben een zoontje van bijna 10 maanden. Afgelopen "ronde" de spiraal laten weghalen, dus nu eigenlijk ronde 1 voor de 2e. Vorige keer was ik zwanger in ronde 5. 
Ik was eigenlijk van plan een jaar te wachten na ook een zware bevalling van 26 uur die eindigde in een keizersnede, maar het ging toch weer flink kriebelen. De bevalling zie ik niet zo tegenop. Ik heb juist heel sterk van ik wil een "do-over" en nu een paar dingen anders doen, met hopelijk een andere afloop. Maar de zwangerschap zie ik wel een beetje tegenop. Vorige keer veel misselijk geweest en bijna niet kunnen werken.
Momenteel zit ik te wachten op mijn eisprong. Ik heb een wat langere cyclus als ik regelmatig ben (33-35 dagen). De laatste tijd nog niet zo heel erg regelmatig geweest (25-40 dagen). Komt denk ik ook door borstvoeding, die ik nu wel aan het afbouwen ben. Hopelijk veel dubbele streepjes straks!

Gefeliciteerd voor degene met een positieve test! Hopelijk gaan ze mooi oplopen en wordt het een een gezonde zwangerschap!
Ik vind het soms wel lastig hoor al die positieve testen terwijl wij al 1.5 jaar bezig zijn.. Maar goed ik misgun het natuurlijk niemand! Mijn beste vriendin is ook zwanger  20 weken was in het begin ook wel moeilijk.
Ik ben trouwens 34 en mijn man 32 in onze omgeving weet iedereen het omdat ik vorig jaar geopereerd moest worden aan een bbz dat konden we niet bepaald verbergen ? en ik vind eerlijkheid toch wel erg fijn! Vandaag cd 17 ovulatie testen blijven het zelfde wel een duidelijke tweede streep maar nog niet even donker als de controle streep. Hoop echt dat hij deze week nog positief gaat zijn! 

Gefeliciteerd dames met jullie positieve testen. En voor de andere: komt echt goed. Soms komt het ineens onverwachts. Ik probeer er zelf ook niet teveel mee bezig gr zijn. Ondanks ik ook van alles voel down there. Verwacht mijn NOD op 2 juni. Nog een klein weekje dus.

Ik ben trouwens 23 jaar en moeder van een zoontje van 14 maanden. Mijn man is 26. 

En inderdaad gefeliciteerd aan BrownieBlondie en Foodforthought!
Succes met de zwangerschap!
SuusX wat vervelend ook van je bbz. Lijkt me erg heftig. Maar ik snap wel wat je zegt van dat het wel fijn is dat iedereen het weet. Hoef je ook nergens omheen te draaien.
Ik heb het ook gewoon verteld toen ik zwanger was. Niet eerst gewacht op een goede echo ofzo. Mijn familie zou ik het namelijk ook wel vertellen als het mis ging. En op mijn werk was ik er wel blij mee dat ze wisten wat er speelde, want ik werd vanaf 6 weken al zo misselijk dat ik niks meer kon. Nu weet nog niet iedereen dat we weer gaan proberen, maar wel een paar. Ik vertel het gewoon als ik daar zin in heb of als er specifiek naar gevraagd wordt.

Terug
Bovenaan