NOD maart 2020

@ IDK ja snap ik! Wij hebben expres gewacht tot mijn zoontje 6 maanden was (ivm kans op vroeggeboorte) en toen daarna was hij 8 maanden en ben ik van de pil gegaan ook in de veronderstelling dat het zo raak zou zijn niet wetende dat de borstvoeding bij mij dus al meer dan genoeg anticonceptie was want met 11 maanden werd ik pas ongesteld... Met de borstvoeding gestopt en nu toch nog steeds niet zwanger.. Ik ging er ook echt vanuit. Volgende keer ga ik niet meer aan de minipil iig. Borstvoeding werkt voldoende blijkbaar... 
@mcnb jaa ik weet nu ook dat het toch niet zo vanzelfsprekend is en ben met beide voeten op de grond gezet. Is misschien ook wel goed om dat te realiseren maar ik had het zo graag eerder gewild! Ik hoop idd ook zo 2 jaar ertussen maarja we gaan het zien... Maar ik kan het nu dan ook niet hebben nu anderen in 1x zwanger raken terwijl die hetzelfde bij mij dachten misschien ?... Echt heel stom. Zoals bij mijn schoonmoeder en schoonoma. Zo frustrerend... Die zitten ook continue 'ja schoenen onder het bed en het was raak'....maar mijn schoonmoeder denkt nog steeds dat het zo weer raak is terwijl het nu toch al een paar maanden duurt... 

Spannend allemaal dames!
Ik nog tot ma/di wachten op mn NOD, heb er deze maand een minder goed gevoel over dan de afgelopen maanden dus ben erg benieuwd of mn gevoel klopt of niet ?

@hetmeisje Ooh ik herken het zo, frustrend Is dat he ?
Familie,vrienden,collega's iedereen vraagt wanneer de 2e nou is komt.. Het liefst schreeuw ik van de daken als het als mij ligt liever vandaag als morgen maarja dat kan ik natuurlijk niet zeggen! 
Heb je wel een regelmatige cyclus nou de laatste maanden? En gebruik je ook ovulatie testen enz?
Het zet je inderdaad met beide benen op de grond maar ook heel veel denkwerk in je hoofd.    
@lott hoezo denk je dat? Blijf positief en sluit nog niets uit!    

@mcnb uhm ja wel regelmatig nu geloof ik eerste keer dus niet was na 11 maanden toen een cyclus van 35 dagen en afgelopen keer was het weer netjes 29 dagen. Ik gebruik ovulatietesten en voel mijn eisprong maar heb ook nog korte luteale fase van 9 dagen... Dus ik wil daar volgende maand mee naar de dokter gaan.. Als het goed is heb ik volgende week woensdag mijn eisprong dus ik wil vanaf vrijdag om de dag doen en dan dinsdag woensdag en donderdag. Dit keer met goedkope ovulatietesten beginnen en dan vanaf maandag aan de cb testen..
Even een handige tip trouwens voor de mensen die clearblue testen gebruiken met een knipperende smiley je kan de roze clearblue gewoon in de paarse houder (als je die nog hebt) stoppen scheelt je een hoop geld en ik merk nog wel eens dat due roze bij mij iig heel vaak een foutmelding geven waar ik gek van word... 

Ohh ik zeg dat gewoon hoor @Mcnb, “ik ben er ook heel benieuwd naar want helaas hebben we dat niet zelf in de hand en is het een kwestie van afwachten tot het zo ver is”. Meeste mensen zeggen dan buiten een bevestigend antwoord vanzelf niks meer. 

Hey meiden, zojuist een positieve ovulatietest in handen. Afgelopen 2 dagen zag ik hem al oplopen, was al bang dat ik hem gemist had maar nu is de teststreep toch echt donkerder dan de controlestreep. Gister en eergister hebben we het gezellig gemaakt en vanavond na de verjaardag van opa nog maar een keer haha. ;-) En dan zal het wel goed zijn denk ik. NOD ligt nu dus rond 12 maart. 
@ChaCha wat heftig allemaal joh! Fijn dat er in elk geval een oorzaak én een oplossing is gevonden. Al kan ik me voorstellen dat de schrik er toch goed in zit... 
@Liefje irritant van die wisselende testen. Is bloedonderzoek trouwens betrouwbaarder dan via urine of geldt dat niet voor ovulatietesten?

Terug
Bovenaan