• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

NOD maart 2024

Pfoe, lastig he, dat wachten op je lijf…

Bij m’n oudste had ik wat spotting op dag 21 en bleef m’n menstruatie uit. Dus was innesteling (achteraf gezien). Durfde pas bij 4 dagen overtijd een test te doen.

Jij zegt nu dat je al overtijd bent. Doe je early testen? Die zijn wat gevoeliger. Maar helaas kan het ook zomaar zijn dat je wel ongesteld gaat worden :( Ik heb in december een gekke situatie gehad met wel overtijd en toch negatieve testen. Werd uiteindelijk wel ongesteld (maar na m’n menstruatie voelde ik me toch zwanger en had ik ineens een positieve test. Was dus een miskraam geweest).

Maar het kan ook gewoon even afwachten zijn op die positieve test! Ik hoop ontzettend dat je zsm een positieve test in je handen mag houden! ❤️
Ja zo lastig! Ik heb een paar dagen geleden ook gedroomd dat ik een miskraam kreeg, ben er dus onbewust ook mee bezig. Helaas vandaag wel ongesteld geworden. Ik dacht een stabiele cyclus te hebben maar dus niet. Bij mijn eerste was het deze ronde raak dus had iets te veel hoop op deze maand gevestigd en dan ook nog zo laat ongesteld geworden.. maarja volgende maand proberen we het weer.
 
Hi allemaal, ik ben helaas weer ongesteld geworden :( op naar april..

Dit was ronde 7, ik weet natuurlijk dat het best nog even kan duren maar ik vind het steeds lastiger wanneer ik weer ongesteld ben geworden. Ik meet nu al twee rondes de ovulatiepiek op cyclusdag 15, een eisprong dan wellicht op dag 16 en ik ben dag 27 ongesteld (dat wordt dan dus dag 1), een tot twee dagen ervoor al heel licht bloedverlies. Begin me wel een klein beetje zorgen te maken of die luteale fase niet te kort is. Ik slik sinds twee maanden nu Vitakruid Femme. Ik wil ook niet zomaar vanalles erbij slikken dus ik blijf dit nog maar doorslikken. Ik lees zoveel op internet over korte luteale fases en toch zwanger dus ik wil me niet te druk maken, maar ben er ook niet helemaal gerust op?
 
Hi allemaal, ik ben helaas weer ongesteld geworden :( op naar april..

Dit was ronde 7, ik weet natuurlijk dat het best nog even kan duren maar ik vind het steeds lastiger wanneer ik weer ongesteld ben geworden. Ik meet nu al twee rondes de ovulatiepiek op cyclusdag 15, een eisprong dan wellicht op dag 16 en ik ben dag 27 ongesteld (dat wordt dan dus dag 1), een tot twee dagen ervoor al heel licht bloedverlies. Begin me wel een klein beetje zorgen te maken of die luteale fase niet te kort is. Ik slik sinds twee maanden nu Vitakruid Femme. Ik wil ook niet zomaar vanalles erbij slikken dus ik blijf dit nog maar doorslikken. Ik lees zoveel op internet over korte luteale fases en toch zwanger dus ik wil me niet te druk maken, maar ben er ook niet helemaal gerust op?
Je luteale fase valt toch mee? 11 dagen? Ik dacht dat een korte luteale fase korter was dan 11 dagen!

zelf is mijn luteale fase wel 14 dagen, hiervoor heb ik helaas geen tips! Ik snap wel dat je er onzeker van word vooral als je steeds door moet naar de volgende ronde! Ik gebruik nu 2,5 maand vitex agnus castus! Ivm een onregelmatige cyclus, dit werkt prima. Misschien werkt dat voor jou luteale fase ook? Ik gebruik de vitex agnus castus van holland and barret (2 per dag)
 
Mijn luteale fase lijkt 12/13 dagen te zijn. Had gisteravond mijn piek, dus vandaag of morgen eisprong? Binnen 24/48 uur zeggen ze toch altijd? Hoop dat ik nog op tijd bij ben...
 
Morgen is mijn nod, had een paar dagen geleden steken in me linker onderbuik /lies, had maandag een migraine aanval (voor het eerst) en gisteren steken in me rechter borst. Vanochtend getemperatuurd helaas was mijn temp. Van 37,2 gedaald naar 36,8 ben bang dat ik morgen ongesteld ga worden, heb nog steeds gelige afscheiding. Had gelezen dat je temp. hoog moet blijven om zwanger te zijn! Nog ff een dagje wachtten.
 
Mijn luteale fase lijkt 12/13 dagen te zijn. Had gisteravond mijn piek, dus vandaag of morgen eisprong? Binnen 24/48 uur zeggen ze toch altijd? Hoop dat ik nog op tijd bij ben...
Ik zou niet al te lang wachten. Ik had vanochtend mn piek en dacht dit keer laat ik het niet voorbijgaan en heb het gelijk gezellig gemaakt met mn man. De bevruchting vindt ca 9h na de daad plaats. Ik hoop dat ze elkaar daar treffen. Beter tevroeg dan te laat
 
Terug
Bovenaan