Marr en KSAS Ik herken me zo in jullie verhaal! Hier dan nog geen kindje dus voor de eerste bezig maar ik werd direct ongesteld na stoppen met pil, al vanaf het begin regelmatige cyclus. Dit is ronde 5 voor ons, deze ronde voor de 4e keer ovulatietesten. Ik heb tot nu toe ook telkens m'n ovulatie gevonden. We vrijen in de week voor de ovulatie meestal 3x en op de dag van de ovulatie ook. Afgelopen ronde ook een keer 2 dagen na de positieve ovulatietest voor de zekerheid. Vind het zo bijzonder dat je dit allemaal hebt en ovulatietesten gebruikt er nog steeds niks gebeurd. Ik word daar ook een beetje bang van want denk dan direct dat er iets aan de hand is met mij of met m'n vriend ... terwijl de meesten (70% las ik op internet) van ons pas na een half jaar tot jaar zwanger zijn en dat de normaalste zaak van de wereld is.
Ik weet wel dat mijn moeder er wat langer over deed bij m'n zus maar dat kwam door m'n vader. Van mij werd ze wel heel snel zwanger. En m'n zus is nu ook zwanger en heeft er 7 maanden over gedaan, maar zij is wel 7 jaar ouder dan ik dus wellicht speelt haar leeftijd ook wel mee (34 in vergelijking met mij, 27). Dus wellicht is het wel erfelijk. Ze zeggen ook vaak dat je bevalling op die van je moeder zal lijken. Dus wie weet dit ook wel. Maargoed jullie hebben al een referentie van jullie vorige zwangerschap. Ook al las ik dat het bij al je kinderen verschillend kan zijn met wanneer je zwanger wordt. Was het maar zo dat je precies dezelfde ronde zwanger zou worden als met je vorige kindje, dan was het allemaal een heel stuk makkelijker geweest!!