NOD November 2019

marr onze dochter wordt volgende maand 3 jaar. Ik neem ook al een paar maanden die davitamon met alles erin, heb voor mijn man ook speciale supplementen speciaal voor mannen gehaald..? vitamines zijn nooit verkeerd hihi.... Ja ik heb dat dus ook, heel veel snoepen... chips koekjes snoepjes etc... Pff vooral nu... na mn menstruatie weer proberen een beetje te herpakken! Mijn dochtertje ligt nu op bed ik lekker de op de bank onder een dekentje een serie te kijken even me time.. morgen een feestje dus wel een beetje afleiding ? 
Soms voel ik me weleens schuldig omdat ik dan denk ik heb al een dochtertje en sommige hebben dat niet... maar de wens voor een 2de is ook gewoon heel groot! Welke maand zijn jullie begonnen? Ik heb in mei mn spiraal laten verwijderen, en beetje met de gedachten dat het misschien wel makkelijk zal lukken.. maar helaas blijkt dat wat anders te lopen...

Gefeliciteerd Filo!!
Wat ontzettend balen Ksas!! Volgens mij komt mijn menstruatie er ook aan, iets gekleurde afscheiding en flinke buikpijn. Ik herken wel wat je zegt. Ook al heb je al een kindje, de wens voor een tweede kan ook heel groot zijn! Ik ga vandaag ook niet testen. Mijn lichaam vertoont tekenen van menstruatie en gister was de test knal wit.

KSAS, ooh ja dat schuldgevoel tegenover anderen.. ook heel bekend. Dat je een gezond kind hebt en dan gewoon boos op jezelf kan zijn dat de wens/drang naar een 2e ook weer zo groot is.. had ik van tevoren ook nooit gedacht.. 
Wij zijn in juni begonnen, toen direct 3 weken over tijd maar was helaas geen zwangerschap. Hebben geen hormonale anticonceptie meer gebruikt nadat ik mn spiraal in oktober 2016 heb laten verwijderen. De afgelopen 1,5 jaar gewoon condooms tot juni dan dus.. 
Fijn dat je wel wat afleiding hebt! 

ooo zo herkenbaar dames!
bij ons was het de 1e ook direct raak dat werd een mk toen 1 cyclus en weer direct raak... toen bevallen met een keizersnede, dat maakt me nu onzeker of alles nog wel net zo werkt als toen... wij nu de 3e ronde weet ook wel dat t niet lang is maar je hebt toch verwachting/hoop dat t snel raak is!
en de wens voor een 2e is net zo groot als toen de 1e! logisch toch :) mjsschien nog wel meer, kan zo genieten van onze boef... gelukkig zorgt dat ook voor de nodige afleiding

Marr en KSAS Ik herken me zo in jullie verhaal! Hier dan nog geen kindje dus voor de eerste bezig maar ik werd direct ongesteld na stoppen met pil, al vanaf het begin regelmatige cyclus. Dit is ronde 5 voor ons, deze ronde voor de 4e keer ovulatietesten. Ik heb tot nu toe ook telkens m'n ovulatie gevonden. We vrijen in de week voor de ovulatie meestal 3x en op de dag van de ovulatie ook. Afgelopen ronde ook een keer 2 dagen na de positieve ovulatietest voor de zekerheid. Vind het zo bijzonder dat je dit allemaal hebt en ovulatietesten gebruikt er nog steeds niks gebeurd. Ik word daar ook een beetje bang van want denk dan direct dat er iets aan de hand is met mij of met m'n vriend ... terwijl de meesten (70% las ik op internet) van ons pas na een half jaar tot jaar zwanger zijn en dat de normaalste zaak van de wereld is. 
Ik weet wel dat mijn moeder er wat langer over deed bij m'n zus maar dat kwam door m'n vader. Van mij werd ze wel heel snel zwanger. En m'n zus is nu ook zwanger en heeft er 7 maanden over gedaan, maar zij is wel 7 jaar ouder dan ik dus wellicht speelt haar leeftijd ook wel mee (34 in vergelijking met mij, 27). Dus wellicht is het wel erfelijk. Ze zeggen ook vaak dat je bevalling op die van je moeder zal lijken. Dus wie weet dit ook wel. Maargoed jullie hebben al een referentie van jullie vorige zwangerschap. Ook al las ik dat het bij al je kinderen verschillend kan zijn met wanneer je zwanger wordt. Was het maar zo dat je precies dezelfde ronde zwanger zou worden als met je vorige kindje, dan was het allemaal een heel stuk makkelijker geweest!!

Gefeliciteerd FiLo! Fijn om ook nog wat positiefs te horen.
Even een vraagje.. Voor de vrouwen die misschien al wat meer ervaring hebben met temperatuur meten. Hoe ver voor je nod gaat je temperatuur omlaag als je ongesteld moet worden? Of als je wel zwanger bent, stijgt je temperatuur dan nog meer, zo ja..hoeveel dagen voor nod.
Heel veel sterkte met wachten iedereen. Ik herken de frustraties. 

Terug
Bovenaan