NOD November 2019

KKK We zijn in dezelfde maand gestopt met de pil :) Ik lees vaak dat iedere dag seks hebben niet goed is omdat de zaadkwaliteit dan niet meer optimaal is, schijnt na 36-48 uur na zaadlozing weer goed te zijn. Na 10 dagen geen zaadlozing, schijnt het mannelijk lichaam het ook af te breken omdat het niet meer goed is. Dus ik probeer altijd wel een week voor de ovulatie ervoor te zorgen dat we al beginnen. Dan is dat ''oude'' er in ieder geval uit. 
Mijn menstruatie was dinsdag voorbij en hebben donderdag weer seks gehad. Mijn ovulatie verwacht ik dinsdag/woensdag. 
Zou fijn zijn als je cyclus inderdaad wat korter wordt anders duren die maanden alleen maar langer en heb je minder kansen. Dat is jammer. Maar wie weet ;) 
Hopelijk is het allemaal gewoon goed gegaan en heb je 19/20 november een mooie positieve test! :)

Oh en we doen het dan vanaf dan (afgelopen donderdag dus) direct om de dag totdat ik weet dat m'n eisprong geweest is. Gebruik ovulatietesten. En we doen het na de positieve ovulatietest sowieso nog één keer. 

Maja ja, om de dag zou echt genoeg moeten zijn, wij waren een weekend weg en deden het ook om de dag. Ik zag de ovulatie test al oplopen en toen ik de piek zag dacht ik, het kan vast geen kwaad om gewoon nog een keer te klussen. Een dag later zou anders waarschijnlijk te laat zijn geweest (na de piek hebben we uiteindelijk helemaal niet meer geklust omdat m'n vriend ziek werd).
Ik bedacht me ook nog dat ik een maand eerder m'n foliumzuur vervangen had door een 'zwangerschaps vitamine' van kruitvat, met dus ook ijzer etc erin. 
Ik hoop echt dat jullie binnenkort ook geluk hebben! Want uiteindelijk blijft het toch een heel groot deel geluk en ben je zo afhankelijk van wat de natuur doet... 

FiLo Oké, nou goed om te weten! Het kan zeker geen kwaad om het te proberen inderdaad. 
Ohja, ja ik slik vanaf het begin al Davitamon mama compleet met visolie. Dus heb in principe alle vitaminen die je nodig hebt. 
Je hebt ook zeker gelijk dat een heel groot deel geluk is en je heel erg afhankeloijk bent van de natuur!
Ga lekker genieten van je zwangerschap! En fijn dat je wat tips hebt gegeven waardoor het bij jullie wel gelukt is. Wellicht helpt het vele van ons! 

Maja Ik lees af en toe nog mee met deze groep. Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat deze ronde. 
Ik kan meteen al je opgezochte feitjes in de prullenbak gooien. Wij hebben namelijk niet om de dag gedaan en er zit zelfs langer dan 10 dagen zonder seks tussen haha. 
Ik moet er zelf niet aan denken om de dag seks ? 
Hier mijn "tips". Ik had op een zondag een positieve evaluatietest. Ik heb alleen op die donderdag seks gehad daarvoor. Op de zondag zelf van de positieve test. 
Die maandagochtend voelde ik ook mij eisprong en we hebben het avonds nog gedaan. Dus in totaal 3x. En eindelijk vanaf mijn ongesteld tot die donderdag zeg maar niks. Ik slik verder naast foliumzuur vitamine C extra. 
Maar het hele lastige van zwanger worden is dat het bij iedereen anders gaat. 

Bij mijn 1e kind was ik zwanger na ronde 4. Ik heb die ronde alles los gelaten. Geen testen (voelde mij eisprong). Maar 2x seks gehad die maand en toen ook alles gedaan wat ze niet "aanraden". Verkeerde standje, meteen plassen, niet blijven liggen, sokken in bed, strakke boxers enz. ? Gewoon alcohol gedronken en zalm gegeten tot de positieve test  
Super super makkelijk gezegd natuurlijk wat ik nu ga zeggen. Maar probeer te genieten van de momenten. Niet gaan vergelijken met andere mensen hoe snel die wel niet zwanger waren. Soms helpt het zelf om iets minder op dit forum te zitten dan ben je er misschien toch minder mee bezig (tijdens de ovulatiedagen haha). Laat alle opgezochten feitjes wat ze zijn. 

Ik hoop dat ik niet teveel kumbaja klink. Ik hoop dat iedereen snel een positieve test in handen krijgt. 

Hallo allemaal! Ik heb nog wel meegelezen al die tijd maar ook een tijdje niks meer van me laten horen. Ik heb aankomende woensdag mijn NOD in ronde 5. Vanmorgen heb ik een early actiontest gedaan, toen ik naar 4 minuten keek leek het net alsof er wel iets wilde komen maar niet erdoorheen kwam. Had hem weggelegd en na 20/30 minuten dacht ik voor de grap zal nog eens kijken waarna er dus wel een streepje stond. Geen knaltest maar wel gewoon te zien zegmaar... de symptomen zijn er zeker, dat riep ik al voor de test. Ik ga morgen sowieso nog eentje doen... maar was even benieuwd wat denken jullie?
Gefeliciteerd Filo! Wat een prachtig nieuws! 

Dit is mijn eerste berichtje hier op dit forum. Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil met de gedachte zo zwanger te zijn. Dat was niet de werkelijkheid. Ik was afgelopen april voor het eerst zwanger en dit eindigde in een miskraam in mei . Nu ben ik voor de 2e maand op rij bezig met ovulatie testen en heb goede hoop!
Mijn NOD is de 17e . Ik ben nu een week na mijn ovulatie en heb heel veel witte afscheiding en ben al 3 dagen misselijk. Nu wil ik mezelf niet te gek maken enzo maar ik hoop zo op een positieve test ??

Zonnebloem90 Thanks voor je tips! En zeker geen kumbaja, het is juist fijn dat je je ervaringen deelt! Wij hebben na de piek of 1 a 2 dagen daarna ook geen seks meer tot mijn menstruatie. Dus bij ons zit er ook zeker meer dan 10 dagen tussen, maar proberen er dus wel voor te zorgen dat de eerste keer na menstruatie niet paar dagen voor de ovulatie is. 
Zoals je zegt, bij iedereen gaat het anders. Ik moet er ook niet aan denken het iedere dag te doen zoals sommigen zeggen wat bij hen wel heeft gewerkt. Want dan is het echt een moetje.
Wat je zegt, er minder mee bezig zijn is zeker goed. Dat probeer ik ook zo min mogelijk maar toevallig deze paar dagen even omdat er een aantal op mijn berichtjes hadden gereageerd maar probeer het zo min mogelijk te doen ;) dat werkt doordeweeks vaak beter dan in het weekend haha.
Ik ga m'n best doen met alle opgezochten feitjes haha.

Terug
Bovenaan