Nod november

Hallo dames,
Mijn “NOD” is 23-11 maar vandaag een positieve test in handen! Super blij.

Spannende tijd voor iedereen hier! Hoop op veel positieve testen!

Is er al een Facebook groep evt?
 
Hallo! Aan alle vrouwen die zwanger zijn: Gefeliciteerd! Mijn vriend en ik gaan pas na de jaarwisseling serieus aan de slag, maar deze cyclus hebben we toch alvast een gokje gewaagd :D Ik ben al een tijdje in de weer met ovulatietests en sinds deze maand neem ik ook elke ochtend mijn temperatuur op. Zo leer ik mijn cyclus goed kennen. Mijn NOD is 25 november. Mijn cyclus heeft een lengte van 27 tot 31 dagen, waarbij 29 dagen het vaakst voorkomt. Maar ik heb inmiddels al geconstateerd dat mijn cyclus na een positieve ovulatietest nog 15 dagen duurt. Dat zou betekenen dat mijn cyclus deze keer 28 dagen duurt. Nog 6 daagjes wachten dus!
 
Ik ben benieuwd wat je dan vanaf de nieuwjaar anders gaat doen:) omdat je toch eigenlijk alles al doet wat betreft gericht in je cyclus? 
:) miss kan ik er wat van leren.
Ik ben met mijn vriend al 10 maanden aan het proberen.
Ook deze maand helaas niet gelukt en schuiven we weer een periode door.
 
Groetjes Y
 
[quote quote=10505694]Ik ben benieuwd wat je dan vanaf de nieuwjaar anders gaat doen:) omdat je toch eigenlijk alles al doet wat betreft gericht in je cyclus? ? miss kan ik er wat van leren. Ik ben met mijn vriend al 10 maanden aan het proberen. Ook deze maand helaas niet gelukt en schuiven we weer een periode door. Groetjes Y[/quote]
Balen hè elke keer die teleurstelling ? hier ook al ronde 14 helaas. 
Ik denk niet dat je veel meer kunt doen dan zorgen voor gezonde veelzijdige voeding en om de dag klussen rondom je eisprong. 
Helaas hebben we niet onder controle wat er verder gebeurd. ?
 
[quote quote=10505694]Ik ben benieuwd wat je dan vanaf de nieuwjaar anders gaat doen:) omdat je toch eigenlijk alles al doet wat betreft gericht in je cyclus? ? miss kan ik er wat van leren. Ik ben met mijn vriend al 10 maanden aan het proberen. Ook deze maand helaas niet gelukt en schuiven we weer een periode door. Groetjes Y[/quote]
Wat we dan anders gaan doen? Seks hebben op de juiste momenten en dan hopen we raak te schieten :') Dat is in elk geval al anders, want het afgelopen jaar hebben we geen seks gehad op de dagen dat ik dacht vruchtbaar te zijn.
Het geeft mij in elk geval al veel rust dat ik nu al weet dat mijn cyclus redelijk regelmatig is. Er zijn een hoop vrouwen waarbij elke cyclus anders is. En dan zijn er ook nog eens vrouwen die niet altijd een eisprong hebben. Dat lijkt mij heel rot.
Naast ovulatietests en temperaturen kun je ook letten op je afscheiding, die gedurende je cyclus verandert. Als de ovulatie nadert dan is je afscheiding wat waterig en slijmerig. Dat helpt de zaadjes met zwemmen. En je kunt kennelijk ook met je vingers voelen hoe het ervoor staat met je baarmoedermond. Die is wat zachter en staat open als je op dat moment vruchtbaar bent.
 
Djonie haast:

Besef wel heel goed dat zelfs als je je cyclus tot op de seconde weet dat het niks zegt over het vruchtbaar zijn. Ikzelf ken dus ook iemand die exact hetzelfde verhaal kan zeggen als jij maar toch al 7 jaar bezig zijn. Menstruatie krijgen en vruchtbare dagen wil nog niet zeggen dat je ook eitjes hebt die bevrucht kunnen worden. En het dan ook nog een x goed innesteld.

Het is super dat je je cyclus zo onder de loep neemt. Heel handig dat wel maar realiseer je wel dat het niet zegt dat je gelijk zwanger bent de 1e maand.

Wens je heel veel succes toe in het aankomende jaar en veel plezier met klussen. Hoop voor je dat het snel raak mag zijn
 
@Mamalovestheirboys:
Daar ben ik mij van bewust. In mijn directe omgeving zijn er een aantal die al een tijdje werken aan het waarmaken van hun kinderwens, zonder succes. Bij de een lukt het al niet bij de bevruchting, en bij de ander eindigt het in een miskraam.
Ik verwacht ook niet dat het direct raak is. Ik vergelijk het zelf met hordelopen. Zelfs al spring je met succes over de 1e horde, bij elke volgende horde kun je alsnog vallen. En dan kun je niets anders doen dan opnieuw beginnen.
Maar wij beginnen pas net. Dus uiteraard beginnen we gewoon met een positieve (en toch ook realistische) instelling.
 
Herkenbaar hoor wat jullie zeggen!
Ik zat er in het begin bovenop met alles maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het allemaal niet helpt als je een regelmatige cyclus hebt. Je maakt jezelf er eerder gek mee dan dat het helpend is.
Ik voelde me ook alleen maar slechter want ja ik doe toch alles perfect waarom lukt het dan niet?
Gewoon om de dag vrijen en lekker je leven leven ?
Ook al is dat best lastig hoor.. maar ik heb het timen en testen iig opgeven na meer dan een jaar.
Hoop nog steeds op een wondertje ? Dat het ons ook gegund mag zijn. 
 
Terug
Bovenaan