NOD oktober 2019

Gebruiker Ik heb nog nooit iets gehoord dat je gelijk iets kan voelen van een innestelling of wat dan ook. Als je ook last hebt van je darmen zou ik het eerder daaraan koppelen. Dus zoals Xkaren al zegt zou ik als je er last van hebt gewoon de dokter bellen.
Farru Ik had de laatste keer ook wel wat gevoelige borsten, maar merk gewoon dat het lichaam van alles en nog wat aan het doen is. Dus ik vertrouw eigenlijk niet echt meer op eventuele kwaaltjes en symptomen. Tenzij ik echt kotsend boven de wc hang, want de laatste keren dat ik ziek ben geweest waarbij ik moest overgeven kwam omdat ik iets verkeerd had gegeten.
Hier nu een heeeeeel licht streepje op mijn ovutest, volgens mn app nu 3 dagen voor mijn vruchtbare periode. Dus ben benieuwd wanneer hij positief uitslaat en hoelang haha misschien nu eindelijk zoals het hoort maar 1 of 2 dagen en geen 4 of 3.

Hami allemaal ik sluit me ook aan bij dit topic. Wil er niet obsessief mee bezig zijn maar het is gewoon heel fijn om dit samen te delen! Vriendlief wordt er gek van denk ik en voor de rest heb ik het er met niemand over dus dan maar zo hihi. Wij zijn een paar maanden bezig nu en er lijkt wel steeds "iets" te gebeuren maar het wil niet blijven zitten tot nu toe. Steeds een paar dagen overtijd en zwangerschapssymptomen, maar ik heb nog geen positieve test in handen gehad dus geen idee in hoeverre er iets gaande was. Mijn menstruaties wijken wel steeds af in ieder geval, sinds we bezig zijn.
Nu toch maar een tandje erbij gedaan en in plaats van alleen een app (Flow) mijn ovulatie te laten voorspellen, nu ook ovulatietesten gekocht. Had ik dat maar eerder gedaan want een app kan maar tot zover voorspellen toch...mn ovulatie bleek dus later te zijn dan volgens de app. Normaal stopten we dan juist met klussen omdat we dachten dat "het" al gebeurd was. Dus deze maand maken we hopenlijk meer kans!
Maar nu is het lange wachten weer begonnen...7 oktober is pas mijn NOD! Ik wil het dan altijd even loslaten en er niet aan denken zodat de tijd sneller gaat, maar heb al 2 dagen een erg opgeblazen buik dus dan ga je toch weer zitten hopen he, en nog meer opletten op wat je allemaal voelt. Vermoeiend allemaal :)
LiefMadeliefje wat lastig dat je een onregelmatige cyclus hebt, wel heel goed dat je met tempen het nu beter kan inschatten!
Innesteling kan je soms wel voelen, tenminste ik heb een keer gehad dat ik ongeveer een week voor mijn NOD ineens flinke menstruatiekrampen had, en een andere keer juist een zeurend gevoel in mijn baarmoeder 2 dagen lang. En ook een keer zonder enige vorm van kramp ineens helderrood bloedverlies een halve dag en verder niks. Al die keren dacht ik hee wat gek, word ik dan nu ongesteld? Maar dat was dan pas ruim een week later. Zou volgens de app ook veel te vroeg zijn (ik heb wel een regelmatige cyclus). Dus ja, hoeft niet altijd maar je kunt dus wel iets ervan voelen. Hangt er denk ik net vanaf waar het eitje zich wil nestelen en of er toevallig net een bloedvaatje zit! Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb 8 jaar geleden een abortus gehad omdat de situatie er niet naar was, toen heb ik van de innesteling niks gevoeld. Dus zou kunnen dat het door "ouderdom" komt dat ik het nu wel voel (ben nu 32 en heb nu een lieve vriend die samen met mij kindje wil maken) of ja ik hoop het niet maar dat er iets beschadigd is destijds...brrr. Ik houd het wel in de gaten hoor, mocht het steeds zo gek lopen en het wil niet lukken dan laat ik me wel even nakijken bij de gyneacoloog....maar nog even niet aan denken.
Meiden ik hoop voor ons allemaal: oktober is onze lucky maand!!

Zwindo, aan een zwangerschap koppel ik het ook niet want dat is nog niet mogelijk de eventuele innesteling is nog niet geweest en precies zoals jij zegt ons lichaam doet vanalles met ons! Dus daar let ik ook niet op tenzij het echt overduidelijk is met overgeven en ik weet niet wat haha. 
Houd je testen maar goed in de gaten bij mij ging het van amper een streepje naar een dikke knaller in 24u. Ik vind dat toch ook altijd fijn als je die positieve ovulatie test hebt.
Succes en veel plezier natuurlijk!

Farru Hahaha dat dus inderdaad. Nog even geduld hebben (want dat is zo makkelijk..ahum). Ik ben benieuwd hoe snel hij positief wordt. het was nu echt wel een heel licht streepje en de andere keren zag ik hem echt oplopen dus ga daar nu ook wel een beetje vanuit. Ik heb nu wel andere testen dan de vorige keer, deze zouden ietsje minder gevoelig moeten zijn gezien ik die laatste keren zo lang een positieve ovu bleef houden. Hoop nu natuurlijk wel dat ik nu dan gewoon mn piek vindt haha. We wachten het gewoon rustig af. 
Oja om toch nog even terug te komen op het vage afscheidingsverhaal. Ik had vandaag geen slijmerige afscheiding meer, maar gewoon wit melkachtig. Dus denk dat het toch gewoon sperma ofzo is geweest of mijn lichaam is gewoon raar, haha. 

Na overleg met huisarts ga ik mij hier ook maar melden. Na 2x na verwijderen van koperspiraal een cyclus van 32 dagen te hebben gehad, afgelopen maand een cyclus van 16 (!) dagen gehad.. Nu alweer op dag 20 cylcus, ik weet niet exact wanneer m'n nod is maar ik hou vast aan ergens tussen 3 en 8 oktober. Als hij weer 32 dagen is, zal het 7 oktober zijn. Heel rare cyclus deze maand maar goed, we gaan het zien.

Hoi meiden! 
Ik wil graag met jullie mee kletsen. Ik ben een mama van 30 en heb een dochter van 1.5 en wij willen graag een 2e kindje :) we gaan nu de 2e ronde in. Ben nu ongesteld. Mijn NOD zal zijn rond 20 oktober.
Na het verwijderen van mijn spiraal 1 cyclus gehad van 16 dagen, en daarna 28 dagen. Normaal gesproken ook altijd regelmatig 28/29 dagen. 
Heel veel succes allemaal dames en hopelijk veel positieve testen deze maand! 

EVSS De onderste is zeker een donkere streep!
LiefMadeliefje Spannend! Dat zou dan inderdaad betekenen dat je nu ongeveer je NOD zou hebben als je eisprong twee weken terug is geweest. Ik ben benieuwd of je kan wachten tot 2 oktober haha.
Farru Ik heb normaal ook een week of paar dagen voor nod gevoelige borsten maar nu inderdaad al een paar dagen ... maar ik las op internet dat dat te maken heeft met een hormoon wat na je ovulatie aangemaakt wordt. Maar het is me nooit eerder opgevallen na m'n ovulatie, alleen voor NOD. Dus wie weet .... Je innesteling kan vanaf dag 5 na je ovulatie beginnen. Dus het kan wel. 
Gebruiker10161615 Wellicht innesteling? Kan wel zo zijn gezien je NOD. Ik weet niet of je iets hards voelt aan een kant van je buik. Ik heb dat nog nooit gevoeld in ieder geval. Maar je zit wel rond je innesteling. Sommige voelen de innesteling wel. Schijnt als ongesteldheidspijn te voelen maar dan niet op het moment van NOD. Ik had vanochtend ook zo'n gevoel in m'n onderbuik en dat zou het ook kunnen zijn. 
Zwindo Je bent in ieder geval dichtbij je vruchtbare periode! Welke test gebruik je? Want de paarse van CB geeft 4 of meerdere vruchtbare dagen aan. Dus dan hoort het juist dat je er meer dan 1/2 hebt. 
Gebruiker10147590 Wat gek dat er steeds iets gebeurd maar het niet wil blijven zitten of je niet weet waardoor dat komt. Geeft ook onzekerheid. Fijn dat je door de ovulatietest erachter bent gekomen dat je ovulatie later bleek te zijn. Beter laat dan nooit ;) Je maakt jezelf gek na je ovulatie. Bij ieder krampje/symptoompje, denk je direct: zal het? 

KayleeMN Hopelijk wordt je cyclus snel regelmatig of weet je je ovulatie door iets anders op te sporen.
Girlmommie Welkom! Leuk dat je al een dochter van 1,5 hebt! Fijn dat je cyclus snel op gang is gekomen! Hoe lang heb je er bij je dochter over gedaan om zwanger te worden? Succes deze maand en we hopen allemaal zeker op heel veel positieve testen deze maand! :)

Terug
Bovenaan