NOD oktober 2019

Hoi,
Ik ben nieuw hier. Wat een lekker actief forum, daar hou ik wel van. 

As. maandag is mijn NOD, 7 oktober. Mijn 1e ronde voor 1e kindje. Ben super benieuwd! Heb extra vroege testen gekocht, maar wacht toch maar tot de NOD. Straks is het vals negatief en is de teleurstelling groot terwijl het misschien wel positief is. Super spannend. Wie nog meer nod as maandag?

Goeiemiddag lieve mommy’s & mommy’s to be. 
Ik wil me heel graag bij jullie aansluiten als er nog een plekje voor mij is ☺️
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Jade, ik ben 23 jaar. 4 maanden geleden bevallen van mijn tweede zoontje en jaa we zijn gek I know maar we willen door voor onze derde. Ik heb gisteren (denk ik) mijn eerste menstruatie gehad en daarbij is voor ons de eerste ronde begonnen!

Welkom Suzen en Mrs-Jade!
Ik heb precies hetzelfde Suzen! Ook 1e rondje voor 1e kindje en maandag 7 oktober NOD.
Er zijn er best veel rond deze datum (eigenlijk rond elke datum, haha). Je kan een paar pagina’s terug een lijst vinden :)

Hoi Suzen & Jade,

Jade vind het helemaal niet gek hoor. Jullie bepalen toch wat jullie zelf prettig vinden. De dokter waar ik was geweest zei tegen mij dat het maar gelukkig was dat ik niet zwanger was... Omdat hij het ook te snel vond (zoon van 8 maanden) geef je ook borstvoeding? En hoeveel schelen je zoontjes ?? 

Jade, tuurlijk is er nog plaats! Welkom.
Nou dacht ik vanmorgen dat mijn menstruatie aangebroken was.. toch twijfel ik! Gedurende de nacht toch wat bloed verloren (helderrood) dus het begon gister met wat helderrood toen weer niks en vannacht/vanmorgen weer wel. Nou toen dacht ik oké dit is mn menstruatie, maandverband in gedaan rond 9.00 
Tot 14.00 eigenlijks niks! Wat bruine vlekjes. Lijkt echt op oud bloed minimaal wat vreemd is toch na niet eens een dag bloeden. Daarna weer niks. En nu net met afvegen weer een veeg donkerrood/bruin met wat stukjes. En daarna weer niks....
Is er iemand die ooooit zo'n menstruatie gehad heeft? Voor mij is het zo ongewoon en ik raak er zo onzeker van bah!! Normaal is eerst n half dagje spotting dan wat bloed verlies dan 3 dagen normaal en eindigend met wat bruinig slijm... 

Dankjulliewel! Zo fijn een groep met allemaal lotgenootjes zegmaar. In mijn omgeving eigenlijk niemand die echt met “kindjes maken” bezig is of waar ik er echt over kan praten. 
@hetmeisje dankje! En ik vind het helemaal niet snel. Mijn eerste zoontje was ong 7 maand toen ik (bewust) zwanger werd van mijn tweede. Daar zit nu dus 16 maand tussen. Wij wilden graag 2 kindjes dicht op elkaar dan is de babytijd die niet altijd makkelijk is ook in 1 keer voorbij haha en heel leuk voor hunzelf, ook voor later. En laatst begon ik dus over anticonceptie dat ik daar weer aan moest gaan denken en toen zei m’n man half voor de grap: anders ga je gewoon niet aan de pil. Nou dat idee heeft het toch weer een beetje bij mij laten kriebelen en nu hebben we dus besloten dat we nog wel graag een kindje zouden willen haha. En ja, ik heb m’n oudste 10mnd borstvoeding gegeven en geef mijn kleintje ook borstvoeding. En jij?

Oja en ik heb geen idee wat mijn cyclus nu is. Dus weet iemand wanneer dan zou moeten uitgaan van m’n NOD?

@farru Heel herkenbaar! Ik had dat bij mijn eerste zoontje. 1 dag helderrood, vervolgens bij het afvegen bruin en ik wil je geen valse hoop geven of wat dan ook. Maar ik bleek toen zwanger te zijn. Miss dat het bij mij iets van een innestelingsbloeding was. Ik hoop bij jou ook!

Mrs-Jade, was het veel bruin? De ene keer is het niks en de andere keer toch wel wat zoals de laatste beetjes menstruatie.
Ik ga er niet van uit dat het iets is. Maar goed ik hoorde net een ervaring ongeveer zoals mij en nu jij ook al. Dus dan moet ik misschien toch testen voor de zekerheid.
Heb ook totaaaal geen buikkrampen zoals normaal. Dat had ik twee dagen geleden wel maar heel licht en toen had ik geen bloed. 

Terug
Bovenaan