Nod oktober 2022

Hi dames, ik moest weer een bijlezen nadat ik het topic even niet open heb gehad :)
 
@Padalover: misschien is het goed om over een aantal dagen weer te testen! Het kan natuurlijk dat dit al je piek was, maar bij mij is een ovulatietest echt KNAL roze op een ovulatiedag (en: die kan ook heel plotseling komen!) Bij mij zie ik vaak een aantal dagen enigszins streepjes, misschien iets toenemend in sterkte, en dan redelijk opeens een knaller. Dat had ik afgelopen cycli in ieder geval. Het kan echt fijn zijn om het over een paar dagen nog eens te testen, want je ovulatie is soms op een heel ander moment dan je denkt. Die 'standaard' 14 dagen gelden echt niet voor iedereen. Misschien ook wel door de spanning van het zwanger willen worden, dat het soms iets langer kan duren... (dat had ik denk ik wel in ieder geval! Ik was deze week 2 later met ovuleren dan ik dacht, dus dat is echt flink. Godzijdank heb ik getest, want ik dacht dat ik toen ongesteld had moeten worden ipv dat ik ovuleerde, lol ;-)) Ik wens je heel veel geluk deze cyclus, je weet het nooit :)
 
En wat lief dat jullie vragen hoe het gaat! De tests liepen goed op en ik heb ook al een positieve clearblue digitale test. Dus ja: we zijn echt zwanger! We hebben het al aan onze ouders verteld. En ook al is het zo vroeg, het voelde goed om dat nu al te doen. We gaan hun steun hoe dan ook nodig hebben in de komende weken en maanden. We hopen natuurlijk heel hard dat het allemaal goed mag blijven gaan en dat we over een aantal weken een goede eerste echo zullen hebben.  
 
Hi allemaal,
@pandalover, lief! Ik las nog even terug en zag dat je had gevraagd hoe het ging. Dus ik ga toch even een berichtje sturen en hopelijk geeft het jullie goede moed. 
Ik ben zwanger! 
Ik had het echt niet meer verwacht. Zoals ik al zei had ik negatief getest een dag ervoor en voelde me de volgende dag niet zo lekker (dat heb ik vaak als ik ongesteld moet worden). Ik dacht, ik doe nog een test.. gewoon voor bevestiging. Ik zag in de eerste instantie niks en ben gewoon gaan douchen. Had het al geaccepteerd. 
Toen ik uit de douche kwam zag ik echt een heel licht streepje, had het gevoel dat ik aan het trippen was haha. Ik heb nog 2 andere testen gedaan (ook clearblue vroege test) en deze zei ook: zwanger. Ik was toen nog 3 weken en 6 dagen. Inmiddels ben ik 4 weken en 5 dagen. Het is echt dus nog heel pril, maar overduidelijk zwanger en het loopt ook op. Daar maakte ik mij nog wel druk om de eerste dagen. Maar maak nu ook gebruik van normale testen en daar loopt het ook op. 
Clearblue weken test gedaan (geeft nu 1-2 weken aan), wat logisch is natuurlijk. Rekent vanaf de bevruchting. 
Maar meiden, ik had echt het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Ik voelde van alles, maar leek zo erg op ongesteldheidsklachten. Ik heb deze maand pas actief met ovulatietesten gewerkt, elke dag seks gehad. Gedaan alsof ik zwanger was qua eten en drinken (dus geen alcohol en rauwe dingen). En granaatappelsap gedronken, walnoten gegeten, mijn buik warm gehouden tijdens en na de ovulatie en genoeg rust genomen. Ik hou zelf ook van een drankje en uitgaan, maar dat heb ik deze maand voor het eerst dus echt overgeslagen. Ja het kan allemaal toeval zijn... maar het is gelukt! Hopelijk blijft het kindje zitten, maar ik heb er voor nu een goed gevoel over! 
Jullie heel veel succes deze maand en ik hoop ook op goed nieuws bij jullie! 
Liefs
 
 
Ik hoop toch echt dat hij geweest is hoor. Vandaag ook continu pijn aan mijn borsten. Kan me dus niet voorstellen dat hij nog niet geweest is.. Maar blijft lastig. Blijven gewoon veel seks hebben haha :p
Yeeeh rijstkoker goed nieuws dus!! Tot nu toe is dit een positieve maand haha! :) 
 
@kleinwonder nee, ik zat al vanaf me 14/15e aan de anticonceptie dus het was een verrassing hoe mijn cyclus zou lopen. Nou volgens het boekje, maar geeft 0 garantie idd?. Zondag begonnen met de ovulatietesten zondag+ Vanochtend geen piek gemeten (zoals verwachting) dus nog even door testen. 


@kaat & @ rijstkoker van harte gefeliciteerd!! Echt zo fijn voor jullie ❤️ 
 
Terug
Bovenaan