NOD rond 13 april

De wens voor een derde kind is ontstaan in mn nieuwe relatie, ik heb ook jaren gedacht dat ik het niet meer wilde. Maar nu wil ik het ontzettend graag... 
Ik was heel snel zwanger van mn eerste 2 kinderen, allebei in ronde 2 al. Dus ik had niet verwacht dat het nu zo zou lopen. 
 
Hoe oud ben jij Zoë? Ik vond het ook echt wel een voordeel om jong moeder te worden, maar t was niet altijd makkelijk. Relaties liepen op de klippen enzo. Nu ik ouder ben sta ik er wel anders in.
 
Oh dat was wel snel ja, tweede ronde.. ben jij ook veel vrienden kwijt geraakt op je 20e? Ik vind het soms lastig om andere moeders te vinden, allemaal zo druk 
 
 
 
Ik ben nu 26 Nina, is ook nog redelijk jong toch?.. lijkt me ook wel heerlijk om in jouw situatie nu nog een keer te genieten van zo’n kleintje. Ik geniet ook heel erg van de kleine van mijn zus, dus het kriebelt heel erg als ik kindjes zie. Qua relaties ben ik altijd redelijk nuchter, het zit goed bij ons.. maar je weet natuurlijk nooit of het voor altijd is. Je hoopt natuurlijk dat het wel zo blijft als je een gezinnetje sticht.
 
Ja ik ben ook vrienden kwijt geraakt, ik was de enige moeder op mn 20ste in mn vriendengroep. Ze gingen allemaal nog studeren en vooral op stel en op reis etc, mijn leven zag er zo anders uit. Toen vond ik dat moeilijk, want ik wilde ook nog wel graag “mee doen”. Ik dacht toen dat als mn kinderen groot zijn ik de draad wel weer op zou pakken, maar nu het zover is heb ik die behoefte niet meer. En ja het lijkt me heerlijk om het nog een keer mee te mogen maken ☺️?
 
@Ninaaa, toen we 2 jaar geleden “begonnen” waren we er nog niet heel bewust mee bezig. Ik was gestopt met de Nuvaring en we hadden zo iets, als het gebeurd is het heel erg welkom! Na een half jaar was er (helaas) nog geen zwangerschap en toen hebben we wel heel serieus tegen elkaar gezegd dat we ervoor wilden gaan. Ik merkte echter sinds dat moment dat mijn menstruatie heel onregelmatig werd ?. Was daarvoor nog niet zo. Dan zit je nog een beetje in het ritme van de Nuvaring denk ik. Uiteindelijk duurde het zelfs soms wel 3 maanden voordat ik weer ongesteld werd!
Aflopen jaar was privé gezien niet echt ons jaar. We hebben onze kinderwens toen een beetje op een laag pitje gezet. Eind 2017 (vanaf oktober ofzo) begon het toch wel weer heel erg te kriebelen bij ons allebei en was het privé ook allemaal weer wat rustiger. We hebben toen direct besloten om naar de huisarts te gaan omdat we al die tijd wel zonder condoom/anticonceptie hebben gevreeën. 
Ik werd er al met al vooral gewoon heel erg onzeker van. Iedere keer een negatieve test maar ook niet ongesteld worden is geen pretje. Nu ik sinds december dus weet dat ik PCOS heb geeft dat rust. Heb nu een mooie cyclus (met Clomid tabletten) en we kunnen nu goed plannen wanneer we moeten klussen! Hoop nu echt ontzettend dat het deze ronde (3e ronde) raak is! Ik weet nu in elk geval dat ik vruchtbaar ben en dat het zou moeten lukken! Mochten we na een half jaar met Clomid nog steeds niet zwanger zijn dan krijgt mijn vriend ook een vruchtbaarheidsonderzoek. Maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen. ☺️
 
Waar ik trouwens wel heel benieuwd naar ben is of jullie al een manier weten hoe jullie het aan familie/vrienden gaan vertellen als jullie zwanger zijn! ? En wanneer gaan jullie het aan wie vertellen?
Ik ben er deze maand echt ZO mee bezig omdat ik echt denk dat we op de goeie dagen geklust hebben ☺️. Als jullie leuke ideeën hebben dan hoor ik het graag! 
 
Ingelou, spannend dat je nu weet dat je goed geklust hebt! Heb je ook klachten al die lijken op zwangerschapskwaaltjes? 
Bij de eerste had ik een bloemetje laten maken met roze en blauwe bloemen erin. Nu weet ik het nog niet. Maar ik denk dat een tweede kindje door de omgeving toch minder speciaal wordt gevonden dus misschien toch een T-shirt voor m'n dochter :p
Ninaa, ja dat heb ik ook. Maar nu zitten je oude vrienden toch in een hele andere situatie dus zo leuk zal dat wel niet meer zijn¿  Mijn oude vrienden moeten allemaal nog uitgaan en doorstuderen etc.. 
 
Terug
Bovenaan