NOD rond 13 april

Volgens mij ben ik dan samen met Ninaaa een van de oudsten hier? Ik ben 30. Bij mij valt het nog wel mee met de zwangeren in mijn omgeving. Ik heb 1 vriendin die "jong" moeder is geworden (26) maar de rest is allemaal nog kindloos.
Ik zit er ook al wat over na te denken over hoe we het gaat vertellen. Nog niks origineels bedacht. Ook.een beetke uit zelfbescherming. Straks duurt het jaren of is het ons helemaal niet gegund en dan heb ik me daar al mee bezig gehouden. We zijn wel van plan om het onze ouders en broers en zussen meteen te vertellen. Mocht het nog mis gaan dan wil je hun steun ook graag. En bij de rest (vrienden en collega's) wachten we tot na het eerste echo.
 
Ingelou wat vervelend dat het bij jullie zo lang duurt. Maar wel fijn om te weten waar het aan ligt en dat er door medicatie wat aan gedaan kan worden. Ik hoop voor jullie dat het nu snel gaat!
 
@  Aaltsje, het zaad van mijn man blijkt helaas niet goed, dus wij gaan de medische molen in... 
@ beautyful flower yes wij zijn de enige 30ers hier volgens mij, heb jij al kinderen? Ik 2 dochters (15 en 18)
@ zwangere 22-er ik snap m, dus als t nu niet raak is nog even geduld hebben. Opzich wel begrijpelijke reden... maar toch zou het leuk zijn als t nu raak is ?
 
Wel vreemd dat we hier allemaal zo jong zijn ja eigenlijk! In mijn omgeving begint iedereen rond haar 30e.. ik ben hier helemaal een uitzondering :p. Ook niks mis mee om dan te beginnen natuurlijk.. nou vind ik vanwege de risico's en zo het persoonlijk pas 'te oud' als ik 45 zou zijn. Dat zou ook mijn grens zijn, dan zou ik stoppen. maar dat is nogal iets persoonlijks en heeft natuurlijk ook te maken met hoe je je voelt en hoe vitaal je dan nog bent.. en of je er dan nog op zit te wachten ☺️
 
 
zwangere22er grappig dat we evenoud waren hihi. Als het niet raak is willen jullie er nu misschien voor gaan? Zie in je berichtjes dat je dat stiekem toch leuk zou vinden. Even een goed gesprek met jw vriend hebben misschien ? niet alles wat je had bij je eerste zwangerschap hoeft nu zo te zijn he, elke zwangerschap kan anders zijn.
Vroege echo is met 8 weken, en 12 weken is de magische grens. Dan heb je minder kans dat het misgaat. 
 
Hoi Siemaa! Krijg jij een vroege echo dan? Ik dacht dat dat ook weer wat medisch was :p. Bij onze praktijk was de eerste echo de 12 weken echo :) dus dan kon je het meteen vertellen :p.
Nou ik zou het hartstikke leuk vinden maar m'n man niet, dus dan houdt het helaas even op ? en dan gaan we het over een tijdje weer verder proberen.
Haha ja ik weet dat niet alle zwangerschappen hetzelfde zijn, maar ik wil mezelf niet te veel hoop geven ook.. hoe groot is de kans op een zwangerschap in mijn geval nou helemaal. 10 procent of zo :p
 
 
die balsems en crème werken echt niet. Volgens mij als het erfelijk aangelegd is, dan is het gewoon zo. Vaak is het zo als je mama het heeft de striemen dat je ze ook krijgt, en zo niet jij ook niet. Ik had elke dag gesmeerd maar helaas toch erfelijkheid (mama heeft ze ook) gelukkig vervagen ze wel. 
zwangere22er ik zie waarom jullie nog even willen wachten. Heel begrijpelijk en als je vriend er niet klaar voor is, moet je toch even wachten totdat jullie op hetzelfde punt staan.
Ik weet wel dat je na je 35e minder snel zwanger raakt en meer kans hebt op een meerling, miskraam en een kindje met syndroom van down. maar genoeg mensen die ook gewoon gezonde kindjes krijgen na deze leeftijd. Er is een YouTubster die nu na haar 41e graag mama zou willen worden, vind ik kunnen als de wens zo groot is. Maar de doktoren raden wel aan in je 20 mama te worden. Wisten jullie dat de zaad van mannen na hun 45e ook wat achteruit gaat ?
 
zwangere22er ja, bij 8 weken een vroege echo. 12 weken termijn echo, 20weken de medische natuurlijk, week 35 de groeiliggingsecho. 4x dus en als ze ergens naar willen kijken ook nog een 5e .
 
Terug
Bovenaan