NOD rond 13 april

MH: ja ik merk dat ik juist ook nu ik zwanger wil worden extra gezond wil eten zonder suikers enzo. En ik wil ook wel graag mooi zwanger zijn ipv dat mensen twijfelen of het m'n vetrol is of dat ik echt zwanger ben ?Maar t valt mee met m'n overgewicht hoor. Ben 1.67 m en ben van 81 naar 76 kg gegaan nu. Nog 8 kg dan ben ik wel tevreden. Maar als ik zwanger ben stop ik uiteraard meteen. Niet dat ik me dan ga volproppen maar dan ga ik wel weer koolhydraten eten. 
NiRoFlo welkom! Leuk dat jullie voor een 2e gaan! Mag ik vragen hoe lang het bij jullie eerste kindje duurde voordat je zwanger was?
Ik merk nu al dat ik het best gek vind om "het" om de dag te moeten doen deze week. Toch een soort verplichting. Terwijl we er natuurlijk wel van genieten tis toch best apart.
 
@MH Knap dat je gestopt bent met roken en het volhoudt! Wel vervelend dat je daar misselijk van wordt. Hopelijk voel je je snel beter!
@Tat Tie het is zeker te hopen dat je cyclus snel weer regelmatig wordt zodat je weet waar je precies wanneer aan toe bent!
@BeautyfullFlower zoals ik al tegen Tat Tie had verteld was ik in de derde ronde al zwanger, helaas kreeg ik toen wel een vroege miskraam. In de vierde ronde was ik opnieuw zwanger, maar ook toen kreeg ik helaas weer een vroege miskraam. Toen ik in de vijfde ronde ook weer meteen opnieuw zwanger was kon ik dat zelf niet eens geloven, maar ik geloofde ook niet meer dat het goed zou blijven gaan, ik was bang dat het goed innestelen telkens het probleem zou zijn. Toevallig begon ik toen ook net met mijn nieuwe baan waardoor ik afleiding had en uiteindelijk een goede zwangerschap! 
Mag ik jullie toevallig vragen welke soort foliumzuur jullie gebruiken? Ik gebruik zelf Davitamon mama compleet voor kinderwens en zwangerschap. Ik ben zelf sowieso al heel tevreden over Davitamon, maar ik las dat deze ook goed zijn voor de vruchtbaarheid. Ik weet dat het afgeraden wordt om meteen in de eerste ronde ovulatietesten te gebruiken en ik wilde ze eigenlijk helemaal niet gebruiken, omdat ik ook bij onze eerste zwangerschap af ging op mijn cervixslijm, maar ik was toch wel benieuwd wat mijn lichaam nu doet en het streepje loopt al mooi op! Ik weet niet of het iets met Davitamon te maken heeft, maar ik sta er wel van te kijken dat mijn lichaam het meteen goed zelf op pakt, waar ik uiteraard ook wel weer heel gelukkig om ben!
 
NiRoFlo: dan heb ik daa overheen gelezen. Wat ontzettend vervelend dat je de eerte keer twee keer een miskraam hebt gehad. Wat een verdriet zul je hiervan hebben en ook het vertrouwen in je lichaam lijkt me lastig.
Ik heb Foliumzuur van de Kruidvat (huismerk). Hier zit ook vitamine D bij in wat je nodig hebt als je al zwanger bent.
Ik heb me nog niet in ovulatietesten verdiept. Eerst eens kijken of ik een beetje regelmatig menstrueer. Heb nu 1 menstruatie gehad.
 
Ik gebruik ook de foliumzuur van Kruidvat en daarbij ook de van a-z maar dat doe ik altijd in de wintermaanden. Maar misschien is het nu handig om deze te blijven gebruiken.
 
XXe: Ik heb ook een weekendje weg gepland staan half april maar gelukkig weten we dan al waar we aan toe zijn :) fingers crossed
@ MH Hihi dat doe ik ook die 2 weken leven als een zwangere. Zo min mogelijk risico lopen :). Ben benieuwd hoe je het ovulatietesten vind? vond dat de eerste ronde wel heel apart. 
@BeautyfullFlower Wat goed dat je zoveel afgevallen bent! Ik hoor de laatste tijd steeds mee over het koolhydraat arme dieet. Ik ben een hele tijd geleden ook veel afgevallen. Meer doormiddel van een andere manier van leven dan echt een bepaald Dieet, maar merk dat het met de focus op zwanger worden, ik het lastig vind niet te snoepen en te blijven sporten. Maar mooi zwanger zijn is bij mij toch ook wel een wens.  
@NiRoFlo Welkom! Ik was benieuwd of je je meteen anders voelde of kwaaltjes had toen je een vorige keer zwanger was? Je leest wel dat veel meiden meteen wat voelen maar in de 2 wachtweken voel ik ook vanalles wat uiteindelijk niks is. :) Ik gebruik de foliumzuur van Foliphar gewoon een huismerk van een onlinedrogisterij. Daarnaast slik ik nu multivitamine en Omega3. Ik gebruik vanaf ronde 2 de ovulatietesten. vind het zelf wel rustgevend te weten dat het in ieder geval niet aan de timing ligt. Mijn streepje loopt ook op!
@Tat Tie Jaa de klusweek is inderdaad weer begonnen!! komen de wachtweken weer dichterbij. Ik heb wel eens online gelezen van Vitamine A niet zo goed is voor de vruchtbaarheid en de ontwikkeling van een babytje. Nu zit dat vaak niet in multivitamine maar omdat je aangeeft van A tot Z. misschien is het wel  slim het etiket even te checken. 
 
Hoi allemaal, 
Ik sluit me even aan hij dit groepje. Dacht dat ik de 16e mijn eisprong had gehad, maar dit mocht niet zo zijn.
Afgelopen dagen krampjes gehad en spelden steekjes, dus mijn gevoel zegt dat mijn eisprong deze week is geweest.. 
Nu absoluut geen kwaaltjes meer, maar we duimen maar weer. 
 
@BeautyfullFlower het geeft niet dat je er over heen gelezen hebt hoor ;) . Ik heb inderdaad verdriet gehad en als het de derde keer weer fout zou gaan wilde ik ook naar de ha gaan, maar drie maal was dus echt scheeps recht gelukkig!
@GZ het genen wat ik alle drie de keren heb gevoeld is hele aparte buikpijn waardoor ik zeker wist dat ik zwanger was en de testen bevestigden dat. Maar iedereen zijn lichaam is anders en reageert natuurlijk heel anders... Heb nu sinds maandag ook al gevoelige borsten en erge buikpijn, denk dat dit te maken heeft met mijn eisprong.
Wie van de genen die ovulatietesten gebruikt heeft vandaag al een positieve test? Ik had vandaag al een knaltest terwijl ik die pas vrijdag verwachten. Ga er vanuit dat hierdoor ook mijn nod twee dagen eerder is???
 
Ik heb mijn nod ook rond 13 april. 
 
Erg spannend! We zijn nu ongeveer een jaar en 3 maanden bezig en heb zojuist een HSG onderzoek gehad waarbij gelukkig alles goed bleek.
hopen dat het nu raak is :) 
veel succes aan iedereen!
 
Terug
Bovenaan