NOD september 2018..

@blauw wat een super nieuws!! Ga er maar heel hard van genieten.
Voor alle vrouwen met een opgezette buik.. dat hoort bij mij altijd bij mijn menstruatie. Houd dan eerst meer vocht vast en heb het idee dat de boel gewoon wat opgezwollen is. Ik wil jullie hoop niet de grond in boren hoor! Hoop juist op nog een paar positieve berichten.

@blauw, wauw wat een nieuws! Van harte gefeliciteerd, lekker van gaan genieten hoor. Hou je ons op de hoogte?

@Vlindertje, ik had het er gisteren met mijn vriend nog over dat ik altijd een opgezette buik heb als ik ongesteld moet worden. Maar ik heb nu al zolang een opgezetten buik, zelfs hij vond het een beetje te ver van tevoren. 

Maargoed, het blijft speculeren hé. Ondertussen is de hoofdpijn ook weer op komen zetten. Maar zoals mijn naam al zegt ben ik juf en zou het ook zomaar kunnen dat er vanalles heerst op school..

@superjufffie ik vond mijn opgezette buik en de overige klachten ook wat vroeg voor een menstruatie maar ben uiteindelijk wel 3 dagen eerder ongesteld geworden ?
Maar goed, zolang je nog niet ongesteld bent is er hoop!!

Ik heb die opgezette buik ook altijd voorafgaand, maar nooit tijdens, mijn menstruatie. vanaf de eerste dag van mijn menstruatie heb ik eerder diaree dan obstipatie/opgeblazen buik. Wat ik heb begrepen is dat de opgeblazen buik en obstipatie komt door een verhoogd gehalte aan progesteron. Hierdoor werken je darmen trager. Progesteron heb je altijd verhoogd in de tweede helft van je cyclus ongeacht of je zwanger bent of niet. Alleen als je zwanger bent, dan blijft dit hoog en als je gaat menstrueren, dan zakt dit hormoon en daarmee ook deze klachten (om vervangen te worden door krampen natuurlijk).

@Vlindertje, 
Ik heb alle de dag voor en de eerste dag van mijn menstruatie een opgezette buik, als ik me dan weeg ben ik vaak ook zwaarder dan normaal. 

Deze buik houdt nu al een dikke 2 week aan en ben niet zwaarder geworden ook inmiddels 3 dagen overtijd. 

@Superjuffie, 
Die hoofdpijn heb ik ook en ik heb vrijwel nooit hoofdpijn. 

Even een ruime dag afwezig, want hier horen alle verschijnselen toch echt bij een klein griepje... maar wat ik wel heb bijgelezen is het geweldige nieuws van blauw!!! Super goed nieuwe zeg :) gefeliciteerd

Spannendspannendspannend. Wat een hoop verhalen van iedereen! Ik was vanmorgen weer schijtmisselijk, halverwege de middag een fikse eetbui/honger en even lekker gemopperd op het parkeerterrein van de supermarkt. Maar ik heb zelf nog helemaal geen steken of buikpijn.... 

Terug
Bovenaan