NOD september 2019

Zwindo Ik snap je gevoel wel hoor, soort van jaloezie. Ook al gun je het een ander ook heel erg. Je wil dat het bij jezelf ook ''makkelijk'' gaat. Ik denk dat dat meer dan normaal is als je een grote kinderwens hebt. Dus niks geks!
Dit wordt voor ons de 3e ronde en hiervoor regelmatige gevreeën (om de 2 dagen) Ik heb een app op mijn telefoon waarin ik alles kan bijhouden en zo ook de dag van mijn ovulatie (is natuurlijk maar een algemene berekening). Zo hebben we het de eerste twee keren gedaan. Maar ik hoorde weer van iemand dat zij een half jaar bezig waren zonder ovulatietesten omdat haar cyclus regelmatig was maar niks gebeurde en toen ovulatietesten zijn gaan gebruiken en na de 2e keer was het raak. Dus ik doe het maar liever nu al dan dat ik wacht haha. En als ik lees dat het gebruik van de ovulatietesten 77% meer kans geeft op zwangerschap, teken ik daarvoor! 
Ik heb die van clearblue besteld. Met 4 vruchtbaarheidsdagen. Wat is concieve plus? Nog nooit van gehoord. 

Ik sluit me ook graag bij jullie aan. Mijn vriend en ik hebben beide een kind uit een vorige relatie, deze waren niet gepland.
Het is nu wel allemaal heel anders, omdat je er op een bewuste manier mee bezig bent en we het allebei heel graag willlen. Vandaag mijn eisprong, eergisteren al geklust en vanavond ook. Ik merkte vanochtend al aan mijn slijm dat het dikker en draderiger is. 
Ik ben (nog) niet aan ovaluatietesten begonnen. Het is voor ons pas de 2de ronde, dus eerst kijken of het zonder de testen lukt.
Ik ga duimen voor jullie. 

NOD 1 september – Gebruiker10156226 – 26 jaar – ronde 6 – 1e kindje
Nod 2 september – evyh- 27 jaar – ronde 3 – 1e kindje
NOD 6 september – NicolleB – 28 jaar – ronde 3 – 2e kindje
NOD 7 september – Zwindo – 28 jaar – ronde 4 (Sinds miskraam maart) – 1e kindje
–NOD 7 september- Tralala – 30 jaar – ronde 8 – 1e kindje
NOD 8 september – Maja – 26 jaar – 3e ronde – 1e kindje
NOD 22 september – FiLo – 28 jaar – 1e ronde – 1e kindje
NOD 2 september - XSamantha - 25 jaar - 2de ronde - 2de kindje

Maja Dat zijn best forse percentages inderdaad dus zeker de moeite waard om het dan al te doen. Ik heb zelf de vorige ronde de digitale versie van sensitest gebruikt. Goedkoper dan clearblue en geeft een + of een - en er zitten ook 3 zwangerschapstesten bij. Enige nadeel was dat je deze alleen kan gebruiken door de urine eerst op te vangen in een bekertje. Dus deed het daarom steeds s ochtends wat eigenlijk niet wordt aanbevolen. Ik heb uiteindelijk wel een LH piek gevonden, maar die duurde 4 dagen dus vondt dat dan wel weer bijzonder. Voor deze ronde heb ik midstream testen gekocht, zodat ik deze toch ook makkelijker op kantoor kan uitvoeren. deze werken dan alleen wel weer met streepjes dus ben benieuwd of ik nu ook een duidelijke ovulatie kan vinden. Ben voor de zekerheid deze week begonnen met testen, maar tot nu toe alleen nog een lichtstreepje wat niet zo gek is. ik verwacht dat hij volgende week zal gaan oplopen en ik mijn ovulatie vindt.
V.w.b. je vraag over concieve plus, heb ik even snel de omschrijving gekopieerd: "Conceive Plus is een wetenschappelijk samengesteld glijmiddel dat een vruchtbaarheidsvriendelijke omgeving schept om je op weg helpen bij het zwanger worden. Conceive Plus is pH en elektrolyt uitgebalanceerd om de lichaamseigen natuurlijke vochtigheid na te bootsen. Het is het enige glijmiddel dat Calcium en Magnesium ionen bevat. Deze ionen bevinden zich in alle lichaamsvloeistoffen en zijn essentieel voor de levensvatbaarheid van cellen en het bevruchtingsproces. Conceive Plus is wetenschappelijk ontwikkeld zodat het vrij is van schadelijke vruchtbaarheidsremmende stoffen zoals EDTA. Bovendien bevat het geen complexe suikers die het bevruchtingsproces belemmeren. Exclusief ontwikkeld om de kans op een zwangerschap te vergroten doordat het glijmiddel de beweeglijkheid en levensvatbaarheid van het sperma niet aantast en positief beïnvloed."
Ik heb in een aantal verschillende fora positieve berichten hierover gelezen, dus dacht ik kan het altijd proberen. Wie weet helpt het.

Zwindo: Ik ben na de miskraam in Maart weer voor het eerst ongesteld geworden. Bij mij bleef de menstruatie dus 2 maand helemaal weg. Sinds de menstruatie weer op gang is gekomen had ik weer een regelmatige cyclus. 
Heel vervelend voor jou, dat Je cyclus zo is veranderd.
en je volgende verhaal begrijp ik ook heel goed, hier het zelfde. Ik was tegelijkertijd zwanger met iemand uit onze vriendenkring. (Scheelde een week) zij is van de week bevallen. Dat was heel pijnlijk, ik begrijp je gevoel precies. 
Ik gebruikt btw geen ovulatie testen, ik heb mijn vriend nog niet helemaal mee wat dat betreft. Hij heeft zoiets van, we zien van schat, niks forceren en plezier maken!! Grr

XPamx  ai lijkt mij heel lastig inderdaad het moment dat zij dan wel is bevallen. Dan was je ook al wel wat verder in je zwangerschap of niet? Lijkt mij heel heftig. Bij mij was het vroeg bij 6 a 7 weken en kwam het uit zichzelf helemaal op gang. Desondanks heeft het bij mij 10 weken geduurd voordat ik voor het eerst ongesteld werd en sindsdien dus een langere cyclus wat echt balen is. Maarja niets aan te doen helaas. Ik heb daarom uiteindelijk gewoon tegen mn man gezegd ik ga ovulatietesten bestellen, want wil weten hoe mijn cyclus in elkaar zit. Zeker omdat hij ook verandert is. Helpt wel mee dat hij het allemaal al lang vindt duren haha.

Ik praat hier ook graag mee, maar hoe verander ik die moeilijke gebruikersnaam :) 

Ik heb een vrij lange cyclus (32 tot 36 dagen). Ik merk dat ik nu we er mee bezig zijn ineens heel bewust ben van mijn leeftijd, ik ga nu ineens denken: jeetje ik ben al oud en ‘kan mijn lijf dit wel?’ Ik heb al een paar maanden ovulatiesticks gebruikt, waarbij het me opvalt dat ik een vrij late eisprong heb en dus een korte LF, een dag of 9 max, meer mensen daar last van? Heb daar al een keer voor bij de huisarts gezeten en mijn zorgen geuit maar die wuifde alles weg. Ze zei letterlijk: je eisprong is standaard 14 dagen voor je NOD, dus wat jij zegt kan niet. Ik werd ook nog getriggerd door wat jullie hier zeiden over wanneer je begint met meten van je cyclys, ik doe dat dus altijd al bij de eerste signalen, dus wie weet is mijn cyclus nog wel langer. 
Nu is het ook gek: mijn eisprong 10/11 augustus gehad en mijn NOD is vandaag. Dat is dus echt veel te kort. Of heb ik een keer een hele lange cyclus en dus mijn NOD pas over een week? Of heb ik mijn eisprong niet goed gemeten/aangevoeld? Of?? Ook nog met mijn stomme kop het bevolkingsonderzoek uitstrijkje vandaag laten doen en nu heb ik lichte bloeding en buikpijn en ga ik ook nog denken dat dat een innesteling in de weg staat.
Beetje onrust hier dus...herkenbaar? Anyway, duimen maar, nieuwe ronde nieuwe kansen!
NOD 1 september – Gebruiker10156226 – 26 jaar – ronde 6 – 1e kindje
Nod 2 september – evyh- 27 jaar – ronde 3 – 1e kindje
NOD 6 september – NicolleB – 28 jaar – ronde 3 – 2e kindje
NOD 7 september – Zwindo – 28 jaar – ronde 4 (Sinds miskraam maart) – 1e kindje
–NOD 7 september- Tralala – 30 jaar – ronde 8 – 1e kindje
NOD 8 september – Maja – 26 jaar – 3e ronde – 1e kindje
NOD 22 september – FiLo – 28 jaar – 1e ronde – 1e kindje
NOD 2 september – XSamantha – 25 jaar – 2de ronde – 2de kindje
NOD 18 september? - Gebruiker10156915 - 5e ronde - 1e kindje

Je gebruikersnaam kan je veranderen in je profiel :)

Wat vervelend dat je huisarts het maar een beetje weg wuift, net of je niet serieus genomen wordt.... Ik heb geen tips voor je, maar wat ik gelezen heb is dat het wel even kan duren voordat je cyclus op orde is. Ik begrijp wel dat dit heel frustrerend voor je is.

Had het ondertussen gevonden, thanks! Maar kan ik een bericht ook nog aanpassen want anders wordt het helemaal verwarrend.
Ja was niet prettig bij de arts, ik vond het echt niet zo'n gekke vraag gezien mijn lichamelijke klachten van de afgelopen jaren. Ik dacht op deze leeftijd wil je er niet pas een jaar later achter komen dat er iets aan de hand is. Ik slik overigens al een jaar of 5 geen pil meer dus mijn cyclus is in principe op orde..alleen lang..

Terug
Bovenaan