NOD september 2019

Gebruiker10156915 zou gewoon duidelijk je zorgen bij de dokter op tafel leggen en desnoods om een verwijzing naar de gynaecoloog vragen. Gewoon zeggen dat je dit prettig vindt voor je gemoedsrust. 
NicoleB heeel herkenbaar! Ik had 2 weken na mijn miskraam een genderreveal party. Deze vrienden wisten gelukkig wel wat er was gebeurt hadden het ook gesnapt als we niet waren gekomen, maar zijn toch gegaan. Was erg lastig, verdrietig, mooi en blij voor hun en tuurlijk ergens ook die lichte jaloezie in de achtergrond.
Even een hele andere vraag hoe denken jullie over sporten tijdens het zwanger proberen te worden. Ik ben zelf altijd heel sportief geweest. Laatste jaren wel minder maar doe wel minimaal 1 a 2 keer in de week fitnessen. Nou merk ik dat ik sinds mn miskraam inerns wat kilo's ben aangekomen en wil ik die er eigenlijk weer af hebben. Dit wil ik niet doen door op een strikt dieet te gaan, want let namelijk al behoorlijk op mijn voeding. Maar door toch ook meet cardio op te pakken. Enige vraag is ik lees dat te veel en intensief sporten een effect kan hebben op het zwanger worden, maar aan de andere kant wordt voldoende beweging weer aanbevolen. Dus ben benieuwd wat jullie aan lichaamsbeweging doen. 

Hoi hoi, 
Ook ik sluit me bij jullie aan, was ook al actief in het aug NOD topic, maar nu dus helaas door naar deze omdat ik gisteren ongesteld ben geworden.
Wij zijn bezig voor een 2de kindje, onze dochter is 2,5 nu. Begin mei heb ik mn mirena spiraal laten verwijderen en nu zitten we in ronde 5. Mijn cyclus is nu redelijk stabiel, rond de 26 dagen. 
Deze ronde ga ik net als de vorige weer ovulatie testen gebruiken. Om toch zeker te kunnen zijn van de eisprong.

Groetjes! 

Even mijn gegegevens in de lijat vermeld.
NOD 1 september – Gebruiker10156226 – 26 jaar – ronde 6 – 1e kindje
Nod 2 september – evyh- 27 jaar – ronde 3 – 1e kindje
Nod 5 sep  Mienmien 37 jaar-  ronde 8 -3de kindje-
NOD 6 september – NicolleB – 28 jaar – ronde 3 – 2e kindje
NOD 7 september – Zwindo – 28 jaar – ronde 4 (Sinds miskraam maart) – 1e kindje
–NOD 7 september- Tralala – 30 jaar – ronde 8 – 1e kindje
NOD 8 september – Maja – 26 jaar – 3e ronde – 1e kindje
NOD 13 september - KSAS - 32 jaar - ronde 5 - 2de kindje 
NOD 22 september – FiLo – 28 jaar – 1e ronde – 1e kindje
NOD 2 september – XSamantha – 25 jaar – 2de ronde – 2de kindje
NOD 8 September – Farru – 29 jaar – 8e ronde – 1e kindje 

Zo even een update...  altijd leuk om een lijstje van iedereen onder elkaar te zien ?
NOD 7 september- Tralala – 30 jaar – ronde 8 – 1e kindje
NOD 13 september – KSAS – 32 jaar – ronde 5 – 2de kindje 
NOD 20 september – Gebruiker 10156915 – 35 jaar – 6e ronde – 1e kindje

Nicolle B Heel herkenbaar hoor! M'n zus vertelde twee weken terug dat ze zwanger is en bij mij begon toen net m'n menstruatie .. ik baalde echt als een stekker en had ook hele gemengde gevoelens. Heel blij voor ze maar ondertussen ook jaloers omdat ik zelf ook zwanger hoopte te zijn. 

Zwindo Ik denk dat als je altijd al zo gesport hebt, er niks aan de hand is. Maar ik las inderdaad dat je niet op dieet moet gaan om af te vallen als je zwanger wil worden. Het komt er tenslotte toch ook weer aan. Maar intensief sporten is volgens mij echt topsport beoefenen. Dat bedoelen ze er volgens mij mee. 1 a 2 keer per week is prima. En als je altijd vaker deed wat meer ook. Alleen zal je buikspieroefeningen minder moeten doen als het zo ver is denk ik. 

Maja Jaren geleden sportte ik echt 4x in de week minimaal. Sinds ik fulltime werk is dit naar 1 a 2 keer in de week gegaan. Dus nu al zo'n 7 jaar als dat ik minder aan het sporten ben. Heeft echt een aanslag op mijn lichaam gehad en merk dat ik er nu zelf steeds meer mee begin te zitten. Mn vetjes zitten voor mijn gevoel in de weg en voel mij daardoor niet helemaal meer mijzelf. Vandaar de keuze om wel weer meer te willen gaan doen aan sport. Mijn lichaam is nu alleen wel minder in conditie. En sinds ik die kilo's na de mk ben aangekomen zit ik op het randje van overgewicht volgens de BMI. Nou weet ik ook wel dat die niet altijd klopt en al sneller overgewicht aangeeft, maar voor mijn gevoel wil ik toch wel wat meer onder die grenswaardes blijven. Ik ga het gewoon langzaam opbouwen, dan moet het wel goedkomen. Ik had trouwens wel ook een aantal artikelen gelezen da het trainen van je schuine buikspieren juist nog goed is alleen niet meer in het 3e trimester ongeveer. Want dit zou juist kunnen helpen bij de bevalling.
Hopelijk is het deze geronde gewoon raak Maja en kan je samen met je zus genieten van jullie zwangerschap!
KSAS jammer dat de menstruatie toch heeft doorgezet. Hopen dat je in deze ronde dan meer gelukt hebt.

Hallo allemaal, 
Ik sluit graag bij jullie aan als dat nog mag/kan.. Wij gaan voor ons tweede kindje. Dochtertje van 13 maand hebben we al. Ik wens jullie allemaal veel succes ! 

NOD 4 september - MaCéBa - 29 jaar - ronde 1 - 2e kindje
NOD 7 september- Tralala – 30 jaar – ronde 8 – 1e kindje
NOD 13 september – KSAS – 32 jaar – ronde 5 – 2de kindje 
NOD 20 september – Gebruiker 10156915 – 35 jaar – 6e ronde – 1e kindje

Zwindo Oké, wel interessant dat ze zeggen dat het juist goed is om die schuine buikspieren juist te trainen. Opzich logisch aangezien je buikspieren sowieso naar de zijkant worden getrokken. Wel heftig zo veel sporten zeg! Wellicht kan je het combineren met een andere dan alleen fitness? Cardio kan naar mijn idee niet veel kwaad. Ikzelf tennis maar ben nu even gestopt i.v.m. de zomerstop. Ga daarna ook gewoon weer door met tennissen totdat ik zwanger wordt en het niet meer gaat. Op internet staat ook dat het prima kan alleen dat je moet oppassen met onverwachtse bewegingen. Snap dat je onzeker wordt als je lichaam niet meer zo is als dat het geweest is. Ik denk dat als je een half uur per dag sport en niet als een gek aan de gewichten gaat hangen, het prima is. Want hardlopen kan ook nog prima. 
Hier een artikel van deze website: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/gezondheid/sporten-tijdens-zwangerschap/
Ik hoop het ook zo! We hebben wel altijd gezegd dat het ons heel leuk lijkt om samen zwanger te zijn dus wie weet! 

Terug
Bovenaan