NOD september 2019

Hallo allemaal, 
Ik slik nu bijna negen maanden foliumzuur met vitamine D3. Waarvan wij nu een kleine vijf maanden goed bezig zijn geweest met klussen. Eerder bleek het een cyclus te zijn van 28 dagen dit bleek een foute berekening.Het is altijd een cyclus geweest van 24 dagen. Waardoor het bloemetje naar links en rechts versprong. Zaten we er iets naast.  Blijkbaar wel vaker gezien het nu poging vijf is. Dat zegt dan uiteindelijk niets. Het gaat om een samensmelting van de cellen en het vruchtje. De ene persoon heeft bv twaalf cellen en de andere maar bv zes. Leeftijd afhankelijk. Als het niet samen komt gebeurt er ook geen wonder. 
Hopelijk heb ik het weekend een tafel vol met positieve testen. Het zij vanmiddag en of morgenvroeg of zondag. We hebben de tijd. 
Ik laat jullie het weten.
Fingerscrossed 
Nathalie Xx

Spannend hoor Nathalie, ik zal ook voor je duimen voor een mooi weekend  :)
Ik heb vandaag wat meer afscheiding dan normaal, maar zeker niet het specifieke ovulatie slijm waarover ik steeds lees. Hoe dan ook, hoop dus dat mijn ovulatie niet in de afgelopen paar dagen al geweest is. 
Normaal staat mijn vriend echt te springen om seks, moe of niet, deze ervaring heeft 'm echt even een beetje in zn zelfvertrouwen aangetast. Ben van plan om het vanavond een beetje verrassend te maken en de conceive plus even niet te gebruiken ;) 

Zwindo en kkkk,
vorige week maandag avond bruine afscheiding, toen dinsdag heeel klein beetje helder bloed erbij, woensdag en donderdag wat meer en ietsjes donkerder mr nog steeds heeel minimaal..vloeide niet, en niet echt stolsols, heeeel klein beetje. Alleen als ik inwendig voelde kwam er bloed mee.(sorry voor de omschrijving) dus waa hoogstens echt 3 dagen ongv. 
Heb de afgelopen maand dmv ovulatietesten geen positieve test knaltest gehad. Meer wat vage testen maar niet zoals de 2 maanden ervoor. Geen eisprong zat ik ook al aan te denken. Maar toch zou dat vreemd zijn, al 15 maanden gestopt met de pil en altijs goed ongesteld tussen de 25 en 35 dagen. 

Ik heb sinds gister bloedverlies. Niet veel, maar het wordt wel steeds ietsje meer en lijkt nu een beetje op een lichte menstruatie. Tot nu toe dag 12 het donkerste streepje op de ovu test gehad. Daarna alleen maar afgenomen (vandaag dag 17). Zou dit een ovulatiebloeding kunnen zijn, doorbraakbloeding? Zou dit dan na de eisprong zijn geweest? (want dag 12 was dan wel de donkerste streep, had niet het idee dat het echt een knaltest was). Ik snap er sowieso helemaal niks meer van, heb dit nog nooit gehad. Sinds die koperspiraal eruit is is m'n cyclus anders, kwaaltjes voor menstruatie zijn anders. Zo irritant. 

Hoi dames, 
Ik ben nieuw hier en lees al een tijdje mee om andere ervaringen te lezen. Ik ben nog maar pas gestopt met de pil (6 augustus) en 10 augustus mijn ontrekkingsbloeding gehad van 4 dagen. Ben dan ook gelijk begonnen met slikken van foliumzuur met vitamine D3. Heb mijn pil heel vaak doorgeslikt en kan me ook niet meer herinneren hoe mijn cyclus was voordat ik met de pil begon, dus heb ook geen idee wanneer mijn NOD is (al hoop ik dat het in september is?). En las dat het heel lang kan duren voordat je eerste menstruatie opgang komt. Heb nu wel al een paar dagen last van misselijkheid/maagzuur en vroeg me af of meerdere daar last van hadden/hebben? 
Groetjes. 

Knufje Het kan zijn dat je eisprong is weggebleven je kan in zo'n geval schijnbaar wel een doorbraakbloeding hebben. ik had het even snel opgezocht. https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/113970-een-menstruatie-overslaan.html 
KayleeMN Hoe lang is je spiraal er al uit? Het kan zijn dat je lichaam gewoon nog aan het resetten is. En alles even op de rit moet krijgen. Ik heb zelf geen spiraal gehad maar heb 14 jaar de pil geslikt. Het heeft bij mij bijna 3 maanden geduurd toen voor ik voor het eerst ongesteld werd.
Gebruiker welkom! en spannend he stoppen met de pil. Ik heb de pil zelf ook doorgeslikt in overleg met de gyn, i.v.m. endometriose. Zoals je hierboven leest heeft het bij mij allemaal even geduurd. ik heb zelf geen last gehad van maagzuur/misselijkheid na het stoppen. Je leest soms ook verhalen van meiden die niet eens echt ongesteld worden na het de onttrekkingsbloeding omdat het in een keer raak is. Dus je zou voor de zekerheid een zw testje kunnen doen want stel je gaat uit van de standaard 28 dagen zou 8 sept je NOD zijn. zou mogelijk de misselijkheid kunnen verklaren. 

Hallo
Je zou natuurlijk kunnen wachten op de eerst volgende menstruatie om zo te kunnen berekenen hoe lang je cyclus is. Dit tel je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (Wat ik begrijp is dit de 10 augustus geweest) en tel je door tot aan de dag vóór de nieuwe eerste dag van menstruatie dus Niet de dag waarop het begint. Dat zijn je lengte cyclus dagen.! 
Als jouw cyclus net zo lang als die van mij zou zijn, 24 dagen en met het gegeven wat jij zegt dan was jouw eisprong de 20 ste augustus. ;)
Gezien mijn menstruatie de 13 aug begon en mijn ovulatie de 23ste was, waarna je vijf dagen erbij op kunt tellen voor de innestelingsdag de 28ste en negen dagen er van af, vanaf je eerst volgende dag menstruatie terug rekent. Je nog steeds op de 28ste uitkomt. Dit is een voorbeeld van mijn cyclus. 
Ik heb wel degelijk de 28ste innesteling gevoeld dmv menstruatie krampen en geen bloedingen gehad tot aan nu toe. ? 
Nathalie Xx 

Zwindo Het was een koperspiraal. Die hoort er verder geen invloed op te hebben, maar ik kan me voorstellen dat het wel even zo is. Ik heb 5.5 jaar mirena gehad en 1. 5 jaar de koper. Altijd een hele stabiele cyclus gehad van 28 dagen met de koperspiraal. Sinds hij eruit is beide keren een cyclus van 32 dagen. Nu 3e ronde dus geen idee hoe lang deze ronde wordt. Meest positieve ovu test was dag 12. Dus zou best kunnen dat het deze maand gewoon weer een cyclus van 28 is. Maar waar komt die bloeding ineens vandaan en kan ik dan alsnog wel zwanger worden, ik vind het gewoon gek. Maar het hele lichaam is iets geks. En dat het lichaam dit doet uitgerekend wanneer je zwanger wil worden is natuurlijk ?

Terug
Bovenaan