NOD september 2019

Tellen jullie je nod vanaf de ovulatietest met de aller donkerste streep? Of die dag erna dat de streep iets lichter was maat nog wel donkerder als de cobtrolelijn?  
Had dag 39 (28augustus): super donker echt meteen knaltest  Dag 40(29augustus): nog steeds donker Maar wel lichter als dag 39. Dag 41: niet meer donkerder als controlelijn 
Want ovulatietesten meten wanneer je eisprong ongeveer is maat test al ervoor toch? Dus welke dag zal ik mijn NOD hebben. 

Nathalie Xx gefeliciteerd! Geniet ervan!
Pimpeloentje top dat je de lijst weer even hebt geupdate! En hebben dezelfde NOD spannend! Gelukkig heb ik een lekker druk weekend vol met afleiding
Farru wat balen dat het toch nog heeft doorgezet zeg. Lijkt een beetje op mijn vorige ronde. Hier heb ik het ene moment echt het gevoel dat het raak kan zijn andere moment weer niet.
Wel echt een beetje zeurderig gevoel onder in mn buik met af en toe een steekje, maar dat kan ook gewoon mn menstruatie zijn die eraan komt. Toen ik het bericht van nathalie las over het warm en koud hebben werd ik weer een beetje positief haha. Toen bedacht ik me als ik ongesteld moet worden kan ik het ook sneller warm hebben. Heb wel ineens sinds gisteravond dat mn tepels een beetje een soort branderig gevoel hebben. Heb ook al een aantal dagen van die doffe hoofdpijn maar dat heb ik soms ook wel voor mn menstruatie start. Steeds denk ik eerst van zou wat kunnen zijn, maar denk dan weer even goed na en kan het dan ook wel weer aan een menstruatie of iets anders verklaren. Kortom ik moet nog even geduld hebben. ?

@msnegeneen oh wat verdrietig zeg. Ik zou dan gewoon even de assistente bellen maandag. Misschien kunnen ze kijken als je ovulatie al is geweest in je bloed? Officieel rekenen ze natuurlijk vanaf april dan weer Maar wel gek als je de afgelopen cyclus steeds rond zelfde dagen zat en nu ineens langer. Of je slaat een cyclus over dat lees je ook wel eens.. Maar zou gewoon even bellen om te overleggen.. 
@zwindo oké dan reken ik gewoon vanaf de 2e donkere test. Dan is mijn NOD 12 september. 

@zalando  ik heb sinds 4 dagen ook wat last van mijn borsten. Maar alleen als ik erop druk dan is het echt wat gevoelig/pijnlijk Maarja ga er niet teveel over nadenken proberen haha. Verder helemaal geen klachten ofzo. Ja keelpijn maar wordt verkouden helaas haha. 

Jonge vrouw anoniem Haha, ik snap dat als je al een dochtertje hebt, dat een tweeling wel een hele opgave is ja. En inderdaad, als je een huis hebt dat precies voor 4 personen is, is het ook geen optie. Hier ook hoor. Wij hebben ook net een huis gekocht en hadden wel plek voor 4 slaapkamers maar wilden zelf op zolder slapen en daar één kamer van maken met veel lichtinval. 
Zwindo Ja klopt. Maar bij mij begon het wat gekleurde eergisteren natuurlijk en morgen is mijn NOD. Precies 14 dagen na mijn ovulatie. Of misschien 9 september. Bij mij voelde ik mijn eisprong zondagavond en dat stopte wel voordat ik ging slapen, maar geen idee hoe laat het daadwerkelijk natuurlijk was. 
IDK Ik hoop het. Het begint nu alleen wat meer te worden ... met afvegen is het nu wel echt aanwezig iedere keer. En donkerbruin. Dus ben bang dat m'n menstruatie door gaat zetten. Maar ik baal nu juist want m'n vriend is sinds gisteren en vandaag best wel verkouden (mannen verkoudheid ;)) en heb gelezen dat als de man verkouden of grieperig is pas na één maand nieuwe spermacellen aanwezig zijn en pas na drie!!! maanden de sperma kwaliteit weer optimaal is. Maar vraag me af of de spermakwaliteit echt zo ontzettend achteruit gaat als je verkouden bent. 
Op internet staat dat de innesteling 6-12 dagen na je ovulatie kan zijn. Gemiddeld 9 dagen. Dus het kan wel. 
Marr Ja, bizar eigenlijk hé. Ik sta er ook best van te kijken dat ik zo veel voel in mijn lichaam. Terwijl op internet staat dat niet heel veel vrouwen dat hebben. Ik voel m'n ovulatie heel duidelijk, nu dacht ik ook m'n innesteling (omdat ik woensdag wat ergere steken had dan daarvoor) maar misschien was dat wel wat anders. Wat een fijn idee dat je toen in één keer zwanger was zeg! Dan is dit weer een nieuwe ervaring haha. Wel bijzonder dat je wel drie weken overtijd was. 
Knufje Je kunt inderdaad echt heel blij zijn met een positieve ovulatietest! Het geeft toch een beetje zekerheid en een teken van dat je goed onderweg bent. 
Nathalie Gefeliciteerd!! Wat fijn! Ik dacht juist andersom. Ik dacht dat je innesteling 9 dagen na ovulatie en 5 dagen voor menstruatie is. 
FiLo Achoss wat sneu voor hem dat hij het zo ervaart. En vervelend voor jullie beide want jij voelt je er ook niet fijn bij. Hoop dat het nu gelukt is en jullie lekker relaxt kunnen genieten van de zwangerschap of hij er zelf wat relaxter bij wordt.
IB Dat is wel een fijne gedachte. Ik heb jouw berichtje ook gedeeld met mijn vriend en gezeg dat ik hoe dan ook morgen ga testen. Ook al verlies ik nu wat meer donkerbruine afscheiding waarvan ik denk dat de menstruatie op gang komt. Je weet het immers nooit en ik heb hier toch nog drie testen liggen. 
MSnegeneen Dat is wel lang ja. En bijzonder dat er zo veel verschil in zit. Hier kan je op dit moment weinig mee. Als het je niet lekker zit en onduidelijk blijft, zou ik zeker naar de dokter gaan, daar zijn ze voor. 
Farru Groot gelijk heb je! Misschien is het wel jullie laatste vakantie samen ;) Gelukkig heb je nu meer duidelijkheid. Die onzekerheid is ook niks. Nu kun je je opmaken voor een nieuwe ronde. Ik ben bang dat ik met je meega. Al 1,5 week rommelende buik, maakte ook echt veel geluid (nog nooit zo gehad) en krampen maar minder dan normaal. Maar sinds donderdag dus licht rozige, slijmige afscheiding daarna klein puntje wat donkerder. Gisteren weer wat donker maar niks met afvegen. Vandaag jammer genoeg wat meer dan voorgaande dagen en nu iedere keer met afvegen. Maar zoals ik hierboven zei tegen IDK: Ik baal nu juist want m'n vriend is sinds gisteren en vandaag best wel verkouden (mannen verkoudheid ;)) en heb gelezen dat als de man verkouden of grieperig is pas na één maand nieuwe spermacellen aanwezig zijn en pas na drie!!! maanden de sperma kwaliteit weer optimaal is. Maar vraag me af of de spermakwaliteit echt zo ontzettend achteruit gaat als je verkouden bent. 
Pimpeloentje Dat zou best een teken kunnen zijn. Genoeg meiden die niks hebben gevoeld en toch een positieve zwangerschapstest hebben gehad afgelopen dagen. Dus wie weet.  
KKK Ik zou vanaf 28 augustus tellen. Toen had je een knaltest. En daarna lichter dan de dag ervoor. Ik heb sinds afgelopen week ook enorm gevoelige borsten. Daarvoor waren alleen m'n tepels erg gevoelig. 
Even algemene vraag, hierboven al benoemd bij twee meiden maar zo kan iedereen erop reageren als je weet hoe dit zit of misschien hebt meegemaakt en het wel gewoon lukte: Ik baal nu juist want m'n vriend is sinds gisteren en vandaag best wel verkouden (mannen verkoudheid ;)) en heb gelezen dat als de man verkouden of grieperig is pas na één maand nieuwe spermacellen aanwezig zijn en pas na drie!!! maanden de sperma kwaliteit weer optimaal is. Maar vraag me af of de spermakwaliteit echt zo ontzettend achteruit gaat als je verkouden bent. Ik probeer hem wel vol te stoppen met vitaminen en hij heeft afgelopen maanden (sinds we begonnen zijn) ook wel op zijn voeding gelet met veel fruit en groenten. 

@maja. Ik las wat je zei En dacht dat kan toch niet. Maar na wat googlen zie ik het overal staan idd. Mijn vriend was ook verkouden door de airco op vakantie. Maar dat kwam 1 dag na mijn ovulatie volgens mij. Maar wel zonde. Je hebt maar 1 goede zaadcel nodig maar je hebt vast wat minder kans. Maar denk dat je alsnog wel  kans hebt om zwanger te raken als je op juiste moment seks hebt.  Zijn vast genoeg vrouwen zwanger geraakt terwijl vriend verkouden is. 
Werk aan je weerstand. Na griep, verkoudheid of koorts is de kwaliteit van het sperma bij de meeste mannen wat minder. Er zijn dan minder zaadcellen en ze bewegen wat minder snel, waardoor de kans op een zwangerschap iets kleiner is. De aanmaak van nieuw sperma duurt ongeveer een maand. Ongeveer 3 maanden nadat je ziek bent geweest, zijn de zaadcellen weer op kwaliteit.

Terug
Bovenaan