NOD september 2019

Hey ladies, ik hang een beetje tussen augustus en september in, omdat ik dacht dat mijn menstruatie er was. Maar mijn geduld wordt enorm op de proef gesteld. Ik had dinsdagochtend ineens vrij uit het niks een hele korte helderrode bloeding en sindsdien al niets meer. Dinsdagmiddag en avond wel enorme hoofdpijn, dit is vaak bij mij de dag voor mijn menstruatie. Maar sindsdien helemaal niks…dus al twee dagen nada. Ook geen verdere signalen (buikpijn, bruine afscheiding etc). Net maar even een test gedaan (een dipstick van sensitest, iemand ervaring?) en die blijft wit. Dus tjah, ik ga er maar vanuit dat het komende dagen ergens doorbreekt. 

KayleeMN
Dat heeft natuurlijk allemaal met je hormonen te maken die veranderen. Het is jammer dat het zo veranderd als je altijd een regelmatige cyclus hebt gehad en nu niet. Geef het de tijd. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Nicolle B Ik heb ook weleens zoiets gelezen inderdaad. Ik hou zelf ook heel erg van in bad gaan en heb mijn bad afgelopen week niet te warm gezet ook om hetzelfde idee als jij. Maar tijdens mijn vorige ovulatie ben ik dus wel in bad geweest die best warm was. Ook de sauna vind ik heerlijk daarom ook het een en ander opgezocht. Hieronder even stukje over de sauna en warm bad:
''Heerlijk die warmte voor je spieren, maar toch is het oppassen met de sauna tijdens je zwangerschap. Een verhoogde lichaamstemperatuur kan een grotere kans geven op aangeboren afwijkingen. Om alle risico’s uit te sluiten wordt het afgeraden om de eerste 14 weken van de zwangerschap naar de sauna te gaan. Daarna is het wel mogelijk, maar alleen als je voor je zwangerschap ook vaker ging.''
''Een heet bad is heerlijk om lekker in te ontspannen. Tijdens de zwangerschap is het toch verstandiger om niet een ‘te’ heet bad te nemen. 37 graden is echt de max als je zwanger bent. Door een te heet bad neemt je hartslag toe en hierdoor wordt de bloedtoevoer richting de baarmoeder verminderd. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor de ontwikkeling van jouw baby''.
Maar wat jij al zegt, als je alles moet geloven wat slecht is, kun je jezelf beter opsluiten ;) vroeger wisten ze nergens van en hadden ze geen internet en werden er meer baby's geboren. 
Jonge vrouw anoniem
Zet je NOD even in het lijstje. Even kopieren van de laatste die het heeft aangevuld en jezelf er tussen zetten, dan blijft het overzichtelijk en leuk ;)

Farru
Ik had vanochtend weer een knipperende smiley. Mijn cyclus is vanaf het moment dat ik stopte met de pil (12 juni) 28-29 dagen geweest. Het is inderdaad goed voor de zwemmers van je man om eerder te beginnen dan je vruchtbare dagen. En iedere dag heeft ook helemaal geen zin. Wij zijn nu ook een weekje bezig aangezien mijn menstruatie tot 14 augustus duurde. En doen het ook om de 2 dagen. Dan is de voorraad weer optimaal haha. Zat er zelf aan te denken om nu om de dag te doen omdat we nu in onze vruchtbare periode zitten. Maar dat maakt volgens mij niet heel veel uit aangezien zaadcellen 3 tot 5 dagen blijven leven in het vrouwelijk lichaam. Lekker genieten van jullie vakantie dat je lekker kan ontspannen!

Gebruiker10156915
Wellicht is het een innestelingsbloeding. Het is wel gek dat het namelijk twee dagen uitblijft.  

Ho dat berichtje hierboven ziet er lekker uit ... had hem in word gezet omdat het zo veel is dat je van iedereen leest, was niet te doen op de pagina haha. Jammer dat je het niet meer kan bewerken. Maar alle info staat erin haha. 

Zo moet hij weer kloppen:
NOD 1 september – Gebruiker10156226 – 26 jaar – ronde 6 – 1e kindje
NOD 1 september – AnnemiekeHmr – 29 jaar – 3e ronde na miskraam – 1e kindje
NOD 2 september – XSamantha – 25 jaar – 2de ronde – 2de kindje
Nod 2 september – evyh- 27 jaar – ronde 3 – 1e kindje
NOD 3 september – NicolleB – 28 jaar – ronde 3 – 2e kindje
NOD 4 september – MaCéBa – 29 jaar – ronde 1 – 2e kindje
Nod 5 sep Mienmien 37 jaar- ronde 8 -3de kindje-
NOD 7 september – Zwindo – 28 jaar – ronde 4 (Sinds miskraam maart) – 1e kindje
NOD 7 september- Tralala – 30 jaar – ronde 8 – 1e kindje
NOD 8 September – Farru – 29 jaar – 8e ronde – 1e kindje
NOD 8 september – Maja – 26 jaar – 3e ronde – 1e kindje
NOD 13 september – KSAS – 32 jaar – ronde 5 – 2de kindje
NOD 14 september – anneiggy - ? – ronde 2 - ?
NOD 15 september – jonge vrouw anoniem - ? – ronde ? – 2e kindje
NOD 22 september – Gebruiker 10156915 – 35 jaar – 6e ronde – 1e kindje
NOD 22 september – FiLo – 28 jaar – 1e ronde – 1e kindje

Hallo allemaal,
ik zit ook een beetje in onzekerheid. 
Mij gebruik de app Flo, en deze app heeft het vorige maanden steeds bij het rechte eind gehad qua menstruatie dus ik denk ook wanneer mijn ovulatie plaats vind. Maaaaar volgens de app was mijn ovulatie 19 Augustus. Ik Had de dagen ervoor veel en dunne afscheiding, Dus ik dacht de app het weer goed voorspeld. Alleen heb ik vanmorgen slijm waar je een sliertje van kan maken (cervixslijm) schijnt slijm te zijn dat in de vruchtbare dagen voorkomt. Als dat zo is, is mijn cyclus ook aan het veranderen. 

Heel vervelend dit want ik heb elke maand op de app vertrouwd en had her dus ook elke maand goed voorspeld. Heel irritant dat mijn lichaam deze maand wat anders laat zien.. verwarrend!! 
is er iemand die aan de hand van de uitscheiding de vruchtbare dagen bepaald? 
Groetjes en veel succes allemaal met het gezellig maken, en voor de mensen die al op het wachtbankje zitten ik duim voor jullie allemaal. 

@Maja: allereerst wat lief dat je het lijstje zo goed bij houdt :)
Een innestelingsbloeding, ja dat zou goed kunnen (al geloof ik daar door alle verhalen niet zo in, maar 20 procent geloof ik he?). Ik heb dit 1 keer eerder zo gehad (dus ook die gekke korte bloeding), maar werd daarna al vrij snel echt ongesteld (waarbij de dokter dacht dat het een mislukte innesteling was). Dus ik durf uiteraard niet te hopen nu en ga er vanuit dat mijn menstruatie er gewoon aankomt een dezer dagen. Heb nog heeeel af en toe een beetje bruine afscheiding, dus dat kan richting menstruatie zijn of juist restje van begin deze week. Maar ja, dat speculeren heeft natuurlijk weinig zin, afwachten wel :) fijn het hier even van me af te kunnen schrijven.
@XPamx: verwarrend he, maar helaas is je lichaam veranderlijk en is de app slechts een tool. Ik was in het begin ook met de app bezig, maar nu veel meer met de signalen van mijn lijf (dus inderdaad afscheiding). Daarnaast heb ik het ook getest met ovulatiestrip om te kijken of die signalen een beetje klopten. Aan beide zag ik deze maand dus ook dat mijn eisprong een stuk later was dan 'normaal'. 

Nicolle B, dank je wel dat zal vast wel goedkomen haha ?
Maja, dat vraag ik mijzelf dus zo vaak af! Vroeger toen ze nog niet zo veel wisten en hadden kwamen ze met bosjes en hele elftallen. Met de kennis en weet vandaag de dag zou dat juist beter moeten zijn maar... een kans op zwangerschap is iedere maand maar 10% ofzoiets ?‍♀️ ik vraag het me af!

Xpamx Ik moet zeggen dag ik soms ook merk dat de app niet helemaal juist is. De app pakt natuurlijk het gemiddelde en de info die jij invoert. Maar die app weet niet wanneer het hormoon jou eitje laat springen. Dat kan door allerlei redenen ook eens een dag of 2,3,5 later zijn of iets eerder. Je eigen lichaam weet dit natuurlijk wel.
Ik gebruik mijn app als indicatie maar ik hou altijd in gedachten dat mijn lichaam vanalles anders kan doen. Het slijm dat jij hebt geeft aan dat je vlak voor je ei zit. Je moet er inderdaad draadjes mee kunnen rekken. Het is dus nog niet te laat ?. Het kan ook zijn dat je cyclus hetzelfde blijft dat alleen je ei wat later is. 

Terug
Bovenaan