NOD september 2019

Hoi meiden,
Ik wilde graag weer met jullie meedoen voor de NOD van september. Maar ik voel me op het moment erg onzeker en beetje sip.. 
Kan deze maand namelijk mijn eisprong maar moeilijk vinden.. ben op dag 9 (9 aug) begonnen met testen (ovutesten van de action) en zit nu op dag 20 met testen. De 2 maanden hiervoor heb ik ook ovutesten gedaan en bij beide maanden een duidelijke dikke 2e streep. Klopte ook want werd beide keren precies 14 dagen daarna ongesteld. 
Deze maand is dag 9 met vage streepjes begonnen, liep daarna op maar steeds geen duidelijke dikke streep.. wel 1 dag (17aug) een wat duidelijkere streep waarvan ik dus zelf denk dat dat hem wel geweest móet zijn .. streep was niet zo dik als bij mijn vorige positieve ovu testen van de afgelopen 2 maanden en ook niet zo dik als de testreep. Maar heb ok wel eens gelezen dat dat niet altijdd het geval hoeft te zijn. Ook aan de hand van mijn slijm eisprong bijgehouden al die dagen. Sorry dat ik het zo zeg maar aardig wat natte dagen gehad. Niet echt heeel duidelijk doorzichtige en heel rekbare afscheiding. Maar afscheiding was er zoiezo en ook veel.
We hebben vanaf dag 9 om de dag geklust en doen dat nog steeds..dus daar zit het probleem niet. Maar gewoon dat ik nu niet weet wanneer ik mn NOD kan verwachten vind ik zo vervelend. Zijn ook nog eens op vakantie volgende week..en dan zit ik elke dag van zou het vandaag zijn.. en ja wanneer weet je of je overtijd bent..je weet niks..
Cyclus al 14 maanden tussen de 25 en 33/34 dagen. Maar nu met ronde 3 bezig voor een kindje.
Marja wanneer nu stoppen met ovutesten enzo en klussen om de dag.. na vandaag zou het een cyclus zijn van 34 dagen.. heb ik 1x gehad in die 14 maanden tijd. Maar ik weet het niet hoor of mn ei nog komt...of is het gewoon geweest op die dag dat het streepje het duidelijkst was? Of misschien gemist met de ovutesten? Maar dat kan bijna niet..want op sommige dagen zelf 2 testen gedaan. Ik weet het niet hoor...sorry voor het hele verhaal maar ik vind niets zo rot als niet weten waar ik aan toe ben ??
Liefs knufje ..xox

Hoi meiden,
Ik wilde graag weer met jullie meedoen voor de NOD van september. Maar ik voel me op het moment erg onzeker en beetje sip.. 
Kan deze maand namelijk mijn eisprong maar moeilijk vinden.. ben op dag 9 (9 aug) begonnen met testen (ovutesten van de action) en zit nu op dag 20 met testen. De 2 maanden hiervoor heb ik ook ovutesten gedaan en bij beide maanden een duidelijke dikke 2e streep. Klopte ook want werd beide keren precies 14 dagen daarna ongesteld. 
Deze maand is dag 9 met vage streepjes begonnen, liep daarna op maar steeds geen duidelijke dikke streep.. wel 1 dag (17aug) een wat duidelijkere streep waarvan ik dus zelf denk dat dat hem wel geweest móet zijn .. streep was niet zo dik als bij mijn vorige positieve ovu testen van de afgelopen 2 maanden en ook niet zo dik als de testreep. Maar heb ok wel eens gelezen dat dat niet altijdd het geval hoeft te zijn. Ook aan de hand van mijn slijm eisprong bijgehouden al die dagen. Sorry dat ik het zo zeg maar aardig wat natte dagen gehad. Niet echt heeel duidelijk doorzichtige en heel rekbare afscheiding. Maar afscheiding was er zoiezo en ook veel.
We hebben vanaf dag 9 om de dag geklust en doen dat nog steeds..dus daar zit het probleem niet. Maar gewoon dat ik nu niet weet wanneer ik mn NOD kan verwachten vind ik zo vervelend. Zijn ook nog eens op vakantie volgende week..en dan zit ik elke dag van zou het vandaag zijn.. en ja wanneer weet je of je overtijd bent..je weet niks..
Cyclus al 14 maanden tussen de 25 en 33/34 dagen. Maar nu met ronde 3 bezig voor een kindje.
Marja wanneer nu stoppen met ovutesten enzo en klussen om de dag.. na vandaag zou het een cyclus zijn van 34 dagen.. heb ik 1x gehad in die 14 maanden tijd. Maar ik weet het niet hoor of mn ei nog komt...of is het gewoon geweest op die dag dat het streepje het duidelijkst was? Of misschien gemist met de ovutesten? Maar dat kan bijna niet..want op sommige dagen zelf 2 testen gedaan. Ik weet het niet hoor...sorry voor het hele verhaal maar ik vind niets zo rot als niet weten waar ik aan toe ben ??
Liefs knufje ..xox

@Maja, bij mij krijg ik 1 a 2 dagen van te voren een positieve test soms 3 maar dan is het een dun streepje.
LH stijgt namelijk dan pas heel sterk dus het kan heel goed dat je nu nog niks ziet. Toevallig lopen wij gelijk mijn ovulatie is volgens de app de 25e en vanaf morgen ga ik mijn meest vruchtbare dagen in. Ovulatietesten zijn nog wit.
Nu moet ik wel zeggen dat ik het altijd aan mijn slijmerige afscheiding merk, en dan doe ik altijd een test.

Hi allemaal,
Ik sluit mij ook graag aan voor september!
Na een miskraam in mei, hopen wij komende maand meer geluk te hebben.
NOD 1 september - AnnemiekeHmr - 29 jaar - 3e ronde na miskraam - 1e kindje 

Hoi meiden, 
Ook ik sluit mij graag bij jullie aan. Helaas vandaag ongesteld geworden dus door naar de volgende ronde. 
Als jullie de NOD berekenen gaan jullie dan uit van jullie kortste cyclus? Hij was deze maand maar 25 dagen, de maand hiervoor 29 en daarvoor twee maanden van 27 dagen. 
Zouden jullie dan nu uitgaan van 25 dagen? Dan zou mijn NOD 14 september zijn. Het is onze tweede ronde. 
@knufje, ik snap jouw frustratie goed, het is zo lastig als je niet weet waar je aan toe bent! 

Maja ik heb helaas zelf geen ervaring met de testen van clearblue. Dus durf het niet te zeggen. Wel in een aantal fora wat dingen gelezen over de clearblue testen, dus misschien dat als je erop zoekt daar nog iets tussen staat. En kan het misschien ook zijn dat je eisprong toch iets later is en je vruchtbare periode dus later begint?

Gebruiker10156915 balen van die onduidelijkheid allemaal zeg. Wel heel fijn dat je nu een afspraak bij de gynaecoloog hebt staan. Hopelijk biedt die wat duidelijkheid of nog beter ben je voor die tijd gewoon al zwanger!

Knufje ik heb net een aantal berichten gelezen van meiden die hetzelfde hebben met net niet duidelijk kunnen vinden van een ovulatie. Zelf denk ik dat een test best lichter uit kan vallen als je ervoor meer hebt gedronken. Zeker als alles eerst ook netjes opliep en daarna weer afloopt. Ik heb zelf 2 dagen geleden een ovulatietest waarbij het streepje weer iets minder duidelijk was dan de dag ervoor maar ik had die test dus inderdaad gedaan toen ik ervoor behoorlijk wat had gedronken. De testen daarna waren alweer ietsje donkerder. 

AnnemiekeHmr wat naar van je miskraam, hopelijk mag je snel weer zwanger zijn en blijven. 

Anneiggy ik hou het bij in mijn fitbit app die het voor mij uitrekent, maar gebruik ook ovulatietesten sinds de vorige ronde. Dus het kan zijn dat ik het op basis daarvan uiteindelijk nog aanpas. In jou geval zou ik denk ik van de 27 dagen uitgaan, maar dat is meer omdat het tussen die 25 en 29 inzit. Misschien kan je ook een app downloaden waar je alle gegevens in kan voeren en dat die het voor je berekend op basis van hoe het tot nu toe is gelopen?

Ik heb vanochtend weer getest en had nu een knipperende smiley :) dus hoge vruchtbaarheid. Nu wachten op de vaste smiley! Als ik de ovulatietest eruit haal zie ik twee streepjes. Links een lichte en rechts een hele dikke streep. Gisteravond hebben we het gezellig gemaakt. En afgelopen zaterdag ook. Dan zitten er twee dagen tussen. Op internet lees ik dat het goed is om 36-48 uur er tussen te laten omdat de ''voorraad'' dan weer optimaal is. Vaker heeft geen zin lees ik vaak omdat dan de zaadvoorraad opraakt en zaadjes toch 3 tot 5 dagen in leven blijven in het vrouwelijk lichaam. Doen jullie dat ook? 
Zwindo Ik heb nu drie keer een cyclus gehad van 28-29 dagen. Dus ik ga er niet vanuit dat mijn cyclus ineens gek gaat doen. Maar zoals je hierboven kan lezen had ik vanochtend een knipperende smiley en die geeft 4 of meer vruchtbare dagen aan. Dus als ik er 4 zou hebben, dan zou mijn ovulatie 24 augustus zijn, één dag eerder dan volgens de app. En anders heb ik er wellicht meer dan 4. We zullen zien wat hij de komende dagen aangeeft.
Knufje Ik denk dat het goed is dat jullie het om de dag doen. Dan weet je zeker dat er zaadcellen liggen te wachten. Wel vervelend dat je cyclus niet regelmatig is. Maar je was er sowieso vroeg bij met dag 9 om de dag. Tenzij je een cyclus van 25 dagen hebt. Dan is het misschien net te laat of nog net op tijd. Ik zou als ik jou was ook een app downloaden waarin je iedere cyclus apart kan zetten want die berekent je ovulatie ook. Het hoeft dan niet altijd rond die tijd te zijn maar je hebt wel meer een richtlijn.
Farru Wij lopen inderdaad gelijk. Leuk! Zoals hierboven al getypt, had ik vandaag een knipperende smiley en toen ik de test eruit haalde, zag ik twee streepjes. De linker was wat licht en de rechter heel donker. Dus het zal niet lang meer duren. Ovulatie is volgens de app inderdaad ook de 25e. En de ovulatietest laat 4 of meer vruchtbare dagen zien dus opzich best logisch dat hij vandaag begon te knipperen. Dan is of mijn ovulatie iets eerder dan de 25e of ik heb meer vruchtbare dagen. We zullen zien! 
AnnemiekeHmr Wat verschrikkelijk zeg. Hopelijk is alles weer snel op gang en duurt het voor jullie ook niet lang meer! Zet je NOD even in het lijstje. Moet je hem even kopiëren en jezelf erin zetten en weer versturen. 
Anneiggy Zoals Zwindo ook al zegt, ik zou een app downloaden. Daar kun je per cyclus je cyclus aangeven en zo geeft hij je ovulatiedag aan. Hierbij gaat hij wel altijd uit van je laatste cyclus. Ik zou er ook tussenin gaan zitten of 25 dagen, dan weet je in ieder geval zeker dat je hem hebt. Alleen moet je dan inderdaad eerder beginnen met de ovulatietesten. Zet je NOD ook even in het lijstje. Moet je hem even kopiëren en jezelf erin zetten en weer versturen. 

Ook ik sluit mij hier aan! Vandaag is de me steuatoe echt doorgebroken. Sinds het verwijderen van de koperspiraal beide maanden een cyclus van 32 dagen ipv 28/29 (wat ik altijd had) zelfs icm andere kwaaltjes die ik voorheen nooit had, maar we gaan gewoon door naar ronde 3! Ga deze ronde wel voor het eerst ovulatietesten gebruiken, meer om m'n eigen cyclus weer een beetje te leren kennen. 
Toch frappant dat mijn cyclus al jaren hetzelfde is, ik de eisprong 9 van de 10 keer voelen en precies wanneer je dat ding eruit laat halen en je zwanger wil worden dat het "toevallig" veranderd. Ach we doen r niks aan! Hopen dat ik een goede piek kan vinden met de ovu testen 

Terug
Bovenaan