NOD tussen 5 en 20 februari

MH elke poging die je doet is er 1 en dat vind ik heel knap van je. Ga zo door, ik geloof dat je het kan. 
 
Mar-ion Ja ik eet en drink ook nog alles wat k wil. Wji zijn er bewust mee bezig dus weten wanneer het raak zou kunnen zijn, maar wat als ons lichaam ons voor de gekhoud en het dus heel lang duurt, wat als je er helemaal niet mee bezig bent en je hebt niet door dat je zwanger bent totdat je ongesteldheid uit blijft hebben we misschien nog wel veel extremer gegeten en gedronken (quote mijn vriendinnetje die was het weekend voor ze erachter kwam nog flink wezen stappenmet een flinke kater) kleintje is ook gezond geboren. 
 
Ik heb is gelezen vanaf 4 weken heeft je kndje contact. dat is dus vanaf de dag dat jouwn ongesteldheid uitblifjt ongeveer, nou dan weet je het vaak zelf ook wel .. 
 
Ik beperk het wel. ik heb 2 feestjes, 1 heb ik me als BOB benoemd, mijn vriendinnen blij, ik zei zo "ja 1 van ons moet de BOB zijn en aangezien ik er al zo lang onderuit gekomen ben doe k het deze keer wel". En het andere feestje carnaval dan drnk ik 1 of 2 wijntjes en zeg dan gewoon dat de wijn me niet smaakt, scheelt kleine glazen direct veel water ernaast, daar heb ik wel rust bij. 
 
Help...
Er is net een bloeding begonnen bij mij. Niet heel weinig, niet heel veel.. wel wat krampen maar niet heel veel! 
Innestelingsbloeding of menstruatie? Mijn NOD is 2 of 3 februari. Wat zouden jullie doen? Afwachten hoe deze bloeding gaat verlopen? 
Had zelf maar bedacht als hij langer als 2 dagen duurt dan is het menstruatie en als ie kort duurt maar even een testje doen? 
Wie kan me advies geven? 
 
@Yv-onn oh wat spannend zeg, hopen op het beste. Ik zou afwachten hoe deze bloeding verloopt inderdaad. Kan een late innesteling zijn.


Ik heb ook advies nodig. Ik slik medicatie voor mijn reuma maar deze mag ik niet slikken als ik zwanger ben. Nu merk ik dat ik vandaag erg veel pijn heb en m'n medicatie eigenlijk nodig heb maar ik weet natuurlijk niet zeker weet of ik zwanger ben ja of nee.
Ik kan vrijdag pas terecht bij de HA..

Wat zouden jullie doen?
 
Hi Anna,
Wat een lastige situatie. Kun je bellen met de assistente? Of een e-consult. Soms beantwoordt  mijn huisarts sneller berichten dan dat ze tijd heeft voor een afspraak. 
Zijn er andere methodes die helpen? Warmte of massage? Ik heb geen verstand van Reuma dat lees je miss wel, maar misschien schiet jou zoiets te binnen. 
Denk dat je verder echt iemand met medische achtergrond nodig hebt enzo.
 
 
@MH You go girl! 
Zie jezelf niet als iemand die gaat stoppen met roken, maar iemand die al gestopt is. Klinkt een beetje gek maar onderzoek wijst uit dat mensen die zich zelf op die manier mentaal toespreken hebben veel meer kans om hun doelen te bereiken. 
Dus 'ik ga vandaag niet roken' ipv 'ik mag niet meer roken'. En heel vaak tegen jezelf zeggen dat je trots op jezelf bent.
Gaat het toch een keer mis? Opnieuw stoppen is altijd beter dan opgeven ook al is het 1000x.
Maar komt vast goed! Je hebt een mooi doel voor ogen.
 
 
 
 
@Moukie, bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad na overleg met de assistente mail contact gehad met de ha dus advies gekregen.

Het word steeds spannender dames. Ik merk dat ik de afgelopen 2 dagen steeds vlagen misselijkheid ervaar en voel steeds iets in de hoogte van m'n lies..
Nog even wachten tot vrijdag met testen maar ik word met de dag nieuwsgieriger.

Hoe houden jullie het vol en zijn er ook al dames die ook een soort 'symptomen' lijken te voelen?

Veel liefs
 
Goedemorgen meiden,

Tja stoppen met alles.... het is toch een dingetje.
Wij krijgen het allemaal maar voor onze kiezen.
Ik rookte alleen savonds 1 sigaretje, daar ben ik nu al 3 maanden mee gestopt en heb er ook eigenlijk geen moeite mee.
Maar begrijp dat als je vol rookt dot lastiger is.
Pas we op dat het niet ook nog eens heel veel stres met zich mee gaat brengen.
Ze geven ook aan dat het beter is om een paar maanden voor je stopt met voorbehoedsmiddelen te stoppen met roken.
Lastige situatie dus.

Ik heb er verder geen moeite mee om niet de roken en drinken en mijn eten aan te passen.
En als ik ongesteld wordt, is het eerste wat ik doe capparcio halen ;)
Zo is er elke maand als het niet lukt toch ook weer iets positiefs :)


Hier nog geen symptomen, maargoed de innesteling is ook nog niet geweest, het eitje is nu zo ongeveer halverwege denk ik :)
volgens mij beginnen de symptomen pas vanaf de innesteling.
Of heeft iemand al eerder symptomen?
 
Ik rook helaas ook.. Probeer wel elke keer te stoppen maar vind het wel moeilijk. Wel al behoorlijk geminderd. Daar in tegen drink ik geen alcohol en let ik goed op mijn eten. Ik denk ook dat het lastig is om alles maar te laten voor iets wat nog helemaal niet zo is en dat de maatschappij van nu ook wel een beetje doordraaft in wat wel en niet mag. Maar ben wel van mening als we zwanger willen worden moeten we wat voor over hebben dames ?
Mijn bloeding heeft behoorlijk doorgezet dus weet eigenlijk wel zeker dat ik nu gewoon ongesteld ben geworden. Ben er best wel door overvallen. Zag het totaal niet aankomen. Dacht dat ik de 19e mijn eisprong had gevoeld maar blijkbaar dus niet. Voor mij alweer op naar de volgende ronde.. Weet nu niet zo goed hoe mijn cyclus dus is, 1e x 29 dagen, 2ex 25 dagen. Dus ga er maar vanuit dat hij ergens tussen de 24 en 30 dagen zit. 
Ik duim voor de andere dames dat er deze ronde veel positieve testen bij zitten ? Ben zooo benieuwd.. 
 
 
Terug
Bovenaan