NOD tussen 5 en 20 februari

@avb89, mijn Nod is rond 10 februari denk ik, maar het is niet echt regelmatig dus het kan zomaar een andere dag zijn. En de jouwe?
 
 
Hallo allen, 
Mijn eisprong was waarschijnlijk vrijdag (temperatuur curve) of zaterdag (ovulatietest) dus ergens rond 9 februari NOD. Wel gek dat beide methodes iets anders aangeven, maar ach ik ga er maar vanuit dat het allemaal geen exacte wetenschap is. 
Inmiddels in ronde 5.....
Deze ronde een beetje extra spannend, want week na NOD hebben we een reis naar Thailand staan die ik wil annuleren als ik toch zwanger blijk te zijn. Zikavirus en zo...
 
@Biho nou gaan meestal nog halve week door met erop letten..
@Suuske Mijnes ong de 8e
@moukie nee zou dat beter zijn tempraturen dan ovu sticks? dat is spannend zeg snap het wel toch wel risico’s maar dat word een beste smoes verzinnen? gaan jullie ook voor eerste kindje?
Deze weken gaan weer zooooo lang duren??
 
@Avb89
Ja inderdaad de eerste. 
Ik zou niet durven te zeggen dat temperaturen echt betrouwbaarder is dan ovu.test. Vooral lastiger te gebruiken omdat je pas achteraf ziet dat je eisprong is geweest. Maar als je temperatuur 3 dagen hoog blijft weet je wel zeker dat eisprong achter de rug is en je weer wat kunt onspannen?.
Ovulatietesten waren bij mij altijd wel duidelijk. Ik test s ochtends dus hele lichte streepjes  negeer ik en alleen duidelijke donkere streep telt. Als je twijfelt kun je ook rond eisprong zo'n smiley test van CB er tegen aan gooien. Duurder maar wel duidelijker. Ja of nee.
Later op de dag testen kan soms vertekend beeld geven als je veel drinkt en moet plassen. Worden resultaten lichter van.
 
 
 
 
Meiden sorry dat ik even afwezig was, maar ik merkte dat ik nog wat onrustig was en schrijven lastig vond, had dus even een momentje voor mezelf nodig.
Maargoed, de vruchtbare dagen zijn achter de rug en ik kom weer gezellig met jullie mee wachten.

@Suussske, ik test meestal na mijn werk rong 17:00 uur, maar de tijden kunnen in sommige gevallen varieren, van de week was ik pas om 21:00 uur thuis en heb er toen ook gewoon nog een test tegenaan gegooid.
Ik heb een hele duidelijke eisprong gehad.
Had nu andere testen en daar was wel een opbouw en een afbouw te zien.
Wij hebben de vruchtbare dagen in ieder geval optimaal benut.

@Yv-onn, de innesteling gebeurt zo’n 6 tot 12 dagen na de eisprong.
Bij de ene vrouw is dit dus sneller dan bij de ander.
Het is duidelijk dat we als zwanger willen wordende vrouwen overal bevestiging in zoeken dat we zwanger zijn.
Ik had in ronde 1 echt alle kwaaltjes die je maak kan bedenken en daarna een negeatieve test gevolgd door een ongesteldheid.
Vorige maand had ik nergens last van en was ik hartstikke zwanger.
Het is dus heel lastig te bedenken wat bij een zwangerschap hoort en wat gewoon bij de hormonale schommelingen die plaats vinden tijdens je cyclus.
Ik hoop in ieder geval voor jou dat het allemaal hele mooie voortekenen zijn.

@Mari-on, ik heb gelezen dat het kan gebeuren dat je rond je eisprong ook bloed verliest, dit kan dus geen kwaad.

@AVB, ja hoor ik heb ook plaats genomen op het wachtbankje, mijn sprong was 2 dagen eerder als dat mijn app aangaf, ben blij dat ik een sprong heb en ook blij dat ik ovu testen heb gebruikt.
ondanks dat mijn sprong eerder was, hou ik wel gewoon mijn oude datum aan van 11 februari, dan heb ik toch meer zekerheid met een dikkere streep als ik zwanger ben.

Ik denk er ook aan om het op valentijnsdag te vertellen, maar moet nog even kijken hoe ik dat ga regelen en kan ik 3 dagen mijn mond houden???
Men, lastig hoor..

@bi-ho, ja dat moet genoeg zijn om het om de dag te doen.
Na de eisprong gaan wij gewoon weer in de normale modus en doen we het als we zin hebben.
Ondanks het feit dat we het allebei niet erg vinden om het om de dag te doen met als doel het maken van een kleintje is de relax modus toch ook wel erg fijn.
 
Hai allemaal. 
Voor mij ook weer nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wat lees ik allemaal verhalen van sterke moeders in spe! Heel veel bewondering voor. Ook ik ga onopvallend drinken tijdens carnaval en heb mijn NOD op 14 februari. Spannend! Zodadelijk weer een ovu test. 
Liefs 
 
Hi mommy's te be!

Mijn NOD is 4 feb ongeveer. Vorige maand een miskraam gehad dus het is een schatting.
Gelukkig vlug na mijn mk wel een eisprong gehad dus fingers crossed.

Spannend voor ons allemaal, ik merk dat ik er echt de hele dag mee bezig ben.. haha om gek van te worden.

Liefs!
 
Terug
Bovenaan