November 2020

Hey Dames, 
Wat leuk om te lezen dat al jullie termijn echo’s goed zijn! 
zelf de Termijn echo gehad deze week? baby doet het echt heel goed en groeit goed. Uitgerekende datum is van 24 november naar 22 november gegaan. 
Wat ben ik blij met deze verandering, is het toch niet helemaal gelijk met de vorige zwangerschap. 

Ik merk dat ik het heel moeilijk vind soms om positief te blijven. Blijf maar denken wat nou als het wel mis gaat en we deze baby ook gaan verliezen. 
Gelukkig is mijn man heel positief en kan hij mij alles weer positief laten inzien. 

Tijdens de echo kregen de verloskundige en ik een show hoe goed baby kan bewegen. Baby is wel wat aan de grote kant voor de termijn, maar dat was onze vorige ook al. 
binnenkort weer voor de echo en dan mag mijn mannetje eindelijk een keer mee? kan hij ipv op een scherm/foto’s ook baby zien. En de hartslag horen.
Over 5 weekjes voor de eerste uitgebreide echo naar het ziekenhuis? hopen dat we dan goed nieuws krijgen met 16 weken zwangerschap. 

Persoonlijk heb ik niet z’n behoefte aan een cursus met andere dames. Puur omdat het voor mij gewoon niet onbezorgd is en ik niet echt zit te wachten op om het zo te zeggen super blije zwangere mama’s. 

Hebben een aantal van jullie al bekend gemaakt dat jullie zwanger zijn naar de buitenwereld toe? Wij wachten tot de 16 weken voordat we het echt wereldwijd bekend maken. Broers/zussen en hele goede vrienden weten het maar voor de rest ooms en tantes etc vertellen we het nog niet.

sorry voor het lange bericht. ?

Wat fijn dat jouw termijn echo ook goed was Rdubb! En wat super dat je man de volgende keer mee mag! Is dat omdat het vorige keer niet goed is gegaan of gaan ze gewoon versoepelen bij jouw vk? 

Ik hoop ook zo dat mijn man met de 20 weken echo mee mag. Ik voel me soms best alleen bij de vk, hebben jullie dat ook? Niet vanwege mijn man hoor! Hij doet er echt alles aan om het alsnog 'samen' te beleven. Maar uiteindelijk lig ik daar toch alleen. Zou zo fijn zijn om daar samen te zijn. Hopelijk wordt er vanavond in de persconferentie ook iets daarover gezegd!

Bij de echo praktijk waar wij de 20weken echo gaan laten maken, staat op de website dat partner alleen mee mag naar de 20 weken echo.

Ik heb nog stiekem hoop op een pretecho met 16 weken? ben zo nieuwsgierig naar het geslacht

Fijn dat alles goed was Rdubb! Nu nog spannende weken tot de echo. Ik ga voor je duimen

Hi ladies,

wat fijn om te lezen allemaal! Nou natuurlijk ik er ook even bij. Termijn echo was goed! Super fijn en vanmorgen de uitslag van De NIPT test gekregen. Alles is goed! Zo fijn, toch klein stress momentje ofzo. Alleen waren ze vergeten mijn ijzergehalte etc te onderzoeken dus mag ik nog even terug voor nieuw bloed maargoed is niet het ergste vd wereld. 
mij ben na de persconferentie wel heel benieuwd of mijn verloskundige praktijk nu toch wel de 13 weken echo gaan doen met geslachtsbepaling. ( doen ze normaal dus maar nu even niet) spannend allemaal 

Hi Dames,
@Lizvb het is inderdaad meer omdat het de vorige keer fout is gegaan dat hij mee mag. Maar denk dat ze na de persconferentie van gisteren ook wel gaan versoepelen. Hier heb ik verder nog niks over gehoord.
en ik herken je gevoel van alleen zijn bij de verloskundige echt! Ik vind het ook echt lastig en merk dat het voor mijn man ook nog niet zo echt is al de vorige keer toen hij wel mee mocht. 

@Zonnebloempje2017 bij ons in de regio is het altijd zo dat je alleen 1 persoon mee mag nemen voor de 20 wekenecho kinderen en je eigen ouders dienen thuis te blijven als je partner mee gaat?. 
snap dat je hoopt dat pretecho’s straks ook weer mogen. Zou ik ook hebben als ik niet extra echo’s kreeg. 

Groetjes ❤️

Spannend meiden! Ik heb na de persconferentie ook wel goede hoop! 29-5 mag ik weer voor de 14 weken controle en hopelijk kunnen ze dan toch ook de geslachtsbepaling doen. Anders toch met 20 weken, dat is ook oké. 

Goed nieuws!!!
https://www.ad.nl/binnenland/goed-nieuws-voor-zwangere-vrouwen-partners-mee-naar-afspraken-en-ook-pretecho-s-mogen-weer~ab73f156/
Voor wie het nog niet gelezen heeft. 

Jaaaa zo blij! Gelijk een pretecho gepland voor de 26e! Kan mijn man de baby eindelijk 'echt' zien ipv via de telefoon. En horen we of het een jongen of meisje wordt. 
Gaan jullie ook een pretecho doen? Of wachten tot de 20 wk? 

Terug
Bovenaan