Hoi,
Leuk een topic met andere zwangeren die in november uitegerekend zijn! Ik ben na 5 miskramen nu "goed" zwanger, inmiddels 14w+3d. Samen met mijn vriend woon ik in Västernorrland, Zweden. Ik ben uitgerekend op 4 november.
Hier in Zweden gaat het allemaal een klein beetje anders, zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gehoord of gelezen in het nieuws heeft Zweden bijvoorbeeld geen lockdown ingevoerd of andere heel strenge maatregelen. Alle winkels zijn hier bijvoorbeeld gewoon geopend, men loopt niet met mondkapjes etc.
In het ziekenhuis zijn ze wel streng. Partners mogen niet meer mee naar de verloskundige of naar de echo. Voor ons was dat extra lastig aangezien dit mijn eerste zwangerschap is die wel goed gaat. Maar goed het is niet anders. Daarnaast is het in Zweden niet mogelijk om thuis te bevallen vanwege de grote reisafstanden hier in het noorden (Västernorrland ligt onder Lapland)
De eerste paar weken van de zwangerschap heb ik veel last gehad van kwalen, zo kon ik bijvoorbeeld de toiletpot rekenen tot mijn beste vriend. Nu heb ik daar gelukkig minder last van. Nu begint er een ander feestje weer de kop op te steken, nl banden pijn en lage rugpijn. Genieten dus 😉