November 2020

Ik ga hem heel snel plannen. Heb in week 16 al een afspraak staan om naar het hartje te luisteren. Dus wil vragen of we die kunnen veranderen naar een pretecho ??? zo zin in!

Hoi, 
Leuk een topic met andere zwangeren die in november uitegerekend zijn! Ik ben na 5 miskramen nu "goed" zwanger, inmiddels 14w+3d. Samen met mijn vriend woon ik in Västernorrland, Zweden. Ik ben uitgerekend op 4 november. 
Hier in Zweden gaat het allemaal een klein beetje anders, zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gehoord of gelezen in het nieuws heeft Zweden bijvoorbeeld geen lockdown ingevoerd of andere heel strenge maatregelen. Alle winkels zijn hier bijvoorbeeld gewoon geopend, men loopt niet met mondkapjes etc. 
In het ziekenhuis zijn ze wel streng. Partners mogen niet meer mee naar de verloskundige of naar de echo. Voor ons was dat extra lastig aangezien dit mijn eerste zwangerschap is die wel goed gaat. Maar goed het is niet anders. Daarnaast is het in Zweden niet mogelijk om thuis te bevallen vanwege de grote reisafstanden hier in het noorden (Västernorrland ligt onder Lapland) 
De eerste paar weken van de zwangerschap heb ik veel last gehad van kwalen, zo kon ik bijvoorbeeld de toiletpot rekenen tot mijn beste vriend. Nu heb ik daar gelukkig minder last van. Nu begint er een ander feestje weer de kop op te steken, nl banden pijn en lage rugpijn. Genieten dus ;) 

Hoi, 
Leuk een topic met andere zwangeren die in november uitegerekend zijn! Ik ben na 5 miskramen nu "goed" zwanger, inmiddels 14w+3d. Samen met mijn vriend woon ik in Västernorrland, Zweden. Ik ben uitgerekend op 4 november. 
Hier in Zweden gaat het allemaal een klein beetje anders, zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gehoord of gelezen in het nieuws heeft Zweden bijvoorbeeld geen lockdown ingevoerd of andere heel strenge maatregelen. Alle winkels zijn hier bijvoorbeeld gewoon geopend, men loopt niet met mondkapjes etc. 
In het ziekenhuis zijn ze wel streng. Partners mogen niet meer mee naar de verloskundige of naar de echo. Voor ons was dat extra lastig aangezien dit mijn eerste zwangerschap is die wel goed gaat. Maar goed het is niet anders. Daarnaast is het in Zweden niet mogelijk om thuis te bevallen vanwege de grote reisafstanden hier in het noorden (Västernorrland ligt onder Lapland) 
De eerste paar weken van de zwangerschap heb ik veel last gehad van kwalen, zo kon ik bijvoorbeeld de toiletpot rekenen tot mijn beste vriend. Nu heb ik daar gelukkig minder last van. Nu begint er een ander feestje weer de kop op te steken, nl banden pijn en lage rugpijn. Genieten dus ;) 

Ja wat leuk dit! Ik ging voor de 7 weken echo en bleek al 11 weken te zijn haha! Dat werd dan tevens mijn termijnecho. Nu kreeg ik vanmiddag een mail dat ik morgen voor een echo moet komen. Denk dat ze vergeten zijn om de afspraak eruit te halen dus nu kan mijn vriend wel mee! Jeej! Ik ben 5-11-2020 uitgerekend. Leuk om het zo allemaal te volgen van iedereen.
Helaas moet ik ook in het ziekenhuis bevallen omdat er hier gewoonweg geen huisartsen Of verloskundigen zijn die thuisbevallingen doen. Ja ik woon wel in Nederland ?

[quote quote=10320050]Ja wat leuk dit! Ik ging voor de 7 weken echo en bleek al 11 weken te zijn haha! Dat werd dan tevens mijn termijnecho. Nu kreeg ik vanmiddag een mail dat ik morgen voor een echo moet komen. Denk dat ze vergeten zijn om de afspraak eruit te halen dus nu kan mijn vriend wel mee! Jeej! Ik ben 5-11-2020 uitgerekend. Leuk om het zo allemaal te volgen van iedereen. Helaas moet ik ook in het ziekenhuis bevallen omdat er hier gewoonweg geen huisartsen Of verloskundigen zijn die thuisbevallingen doen. Ja ik woon wel in Nederland ?[/quote]
Fijn dat je vriend wel mee kan! Over 4 weken hebben wij de 18-20 weken echo en ik hoop dat de maatregelen dan wat minder streng zijn, zodat mijn vriend gewoon mee kan gaan!

Wat bijzonder dat je door die omstandigheden perse in het ziekenhuis moet bevallen gebruiker10..14. Je zou nog kunnen kijken of er een Doula bij je in de buurt is, misschien dat die je zou kunnen ondersteunen tijdens een thuisbevalling als je dat natuurlijk graag zou willen 
In de Facebook groep zijn de eerste geslachtsbepalingen geweest. Super leuk om te zien, wakkert wel nog meer mijn nieuwsgierigheid aan!
Wij hebben hier de muur van de to be babykamer al geverfd. In een donkergroene kleur. Ben zelf niet van de blauw of roze dus maken er gewoon wat van, wat voor beide geslachten kan.

Hoop dat alles goed gaat bij iedereen!

Ik hoop het ook voor je. Toch wel bijzonder want in Zweden is er geen lockdown geweest toch? Kom anders een weekendje naar Nederland en plan hier een pretecho ?
gr Roos 

Terug
Bovenaan