November 2020

Onze eerste dochter was ook wat kleiner. Bij 34 weken nog steeds. Toen even naar de gynaecoloog overgedragen om de groei 2 weken in de gaten te houden. Toen we daar binnen kwamen zei ze al "oh ik zie het al, jij bent ook klein en fijn". In vergelijking met de 20-weken echo groeide ze goed. Was 3084 bij de geboorte (40+6). 
Dezs tweede ik is ook weer wat fijner als het gemiddelde. We laten het maar lekker z'n eigen gang gaan en groeien. Maak me er niet druk om, zijn ook maar gemiddeldes. 

Wat is het hier stil! Jammer! Lijkt me juist gezellig om regelmatig met jullie te kletsen, omdat we allemaal rond dezelfde periode zitten.
Hebben jullie nagedacht over de 22 weken prik? Of deze zelfs al ingepland? Voor mij staat ie op 21 juli. Ben benieuwd hoe jullie hierover denken. 

En zijn jullie al uit de naam? Wij wel. Helaas nog niet bezig kunnen zijn met de babykamer ivm een verbouwing. 

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Misschien vinden jullie het ook leuk om dit topic een beetje levendig te houden ☺️

Het is hier inderdaad stil..

Hier staat de prik gepland voor 3 augustus. Op het consultatiebureau waar ik met mijn zoontje kwam was al geen plek meer tot september toen ik twee weken geleden belde.
Ook staat de suikertest gepland. Ik heb nog al overgewicht dus moet voor de zekerheid die test doen. Zelf ben ik tot nu toe ongeveer 2,5 tot 3 kilo aangekomen. Wel is mijn buik deze keer al zo groot als dat ik bij de eerste op 38 weken zat. Deze was dan ook iets groter bij de 20 weken echo.

Wij zijn sinds twee weken uit de naam en heb toen ook gelijk een proefdruk van het geboortekaartje besteld. Deze is erg mooi geworden en zijn we zeer tevreden over ? kan iedereen aanraden om via hippe geboortekaartjes een proefdruk voor 1 euro te bestellen. 

Hoest met de rest??

Wow wat druk inderdaad! Ik belde twee weken terug en kan dus al snel terecht. 

Mijn buik is nog niet zo groot, maar het is ook mijn eerste zwangerschap. Ben nu 4 kilo aangekomen en ben daar helemaal oké mee. Vanaf nu gaat het vast harder met de kilo's. 

Leuk idee om al een proefdruk van het geboortekaartje te bestellen. Ik ga me daar ook eens in verdiepen ☺️

Afgelopen donderdag hebben wij de 20 weken echo gehad, morgen ben ik echt 20 weken. Alles is goed:) Een echte druktemaker, maar dat hadden we al gevoeld haha! Voel de baby al sinds 16 weken en mijn vriend sinds 18.
Ik had op een of andere manier gedacht dat het een meisje zou zijn, maar het wordt een jongetje. Dus we moeten toch verder op zoek naar een naam, maar jeetje wat lastig..  Ben nu een paar weken vrij, dus kan even lekker rustig aan doen. 22 weken prik staat ook gepland en ondertussen gaan we door met spulletjes voor de kamer enzo. 

Wat fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad! Bij mij viel er toen echt nog heel veel spanning van mijn lijf.
Hoe gaat het lichamelijk met jullie? Ik zit sinds een aantal weken deels in de ziektewet. Ik werk nog maar 2 middagen BSO ipv 4. Nu hier in het Noorden de zomervakantie begonnen is, ga ik die twee halve dagen lekker vast houden.
Met 28 weken moet ik helaas al van de groep, dit vind ik erg jammer. Ik had nog best een aantal weken op halve kracht door willen gaan. Ik heb zelf nog geen idee of ik dan op kantoor werk moet gaan doen of dat ik echt met zeer vroeg verlof ga.
Ik ben minder gaan werken door de wisselende hoofdpijn klachten en sinds vorige week komen daar ook wel echt zere bekken bij kijken?. Het is een groot contrast met mijn eerste want toen heb ik tot 36 weken doorgewerkt, voelde ik me echt super en toen hij er met 40 weken niet was, wou ik wel weer aan het werk ?? moet er dus wel aan wennen dat het nu zo anders gaat.

Had ik ook, was best wel zenuwachtig voor de 20 weken echo. Veel minder spanninf nu. 
Vervelend dat je lichamelijk klachten hebt. Ik heb er tot nu toe weinig (of geen) last van gehad. In de eerste 13 weken was ik 1 week heel misselijk, maar heb niet overgegeven. En 1 week heel moe, kon letterlijk overal in slaap vallen. Verder voel ik mij prima. Conditie is wel wat minder, sneller buiten adem. Maar 'last hebben van' kan ik het niet echt noemen. 

Oh wat vervelend dat je zo veel last hebt van hoofdpijn zeg! Ik heb er ook last van gehad, maar dat is nu gelukkig over. 
Ik sta voor de klas en mag, net als jij op de BSO, het derde trimester niet meer met kinderen werken. Moet vervangend werk gaan doen, maar ben benieuwd wat dat precies gaat inhouden. Een kennis van mij die ook juf is zit haar hele derde trimester al thuis. Het zal mij benieuwen.. Nu eerst lekker 6 weken zomervakantie. Wat een luxe is dat! Dat was natuurlijk altijd al zo, maar met de zwangerschap is het echt heel fijn!

Ik heb gelukkig weinig klachten. Wat dingetjes die erbij horen, maar niets ondraaglijks. Vind het heel gezellig dat ik onze dochter lekker voel schoppen. Voelen jullie je kindje ook al? 

Terug
Bovenaan