Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hihi beetje hetzelfde hier meestal na het 2e flesje en het 3e flesje. Soms lukt het soms niet. Daarom kom ik ook op 10/14u. Ach wat sneu dattie zo spuugt!! Owen had het ook echt erg tot wk 8/9 moet zeggen dat het nu sinds 2 weken echt minder is. Cb zei dat dat echt minder word na buiktrainen dan schijnt zn strotklepje ook mee te trainen met zn armen en nekje. Moet zeggen dat ik dat idee ook wel heb ☺️ zegt niet altijd wat, dochterlief had al bij de geboorte een sterke nek en door het overstrekken had ze ook bijna geen steun nodig hihi toch spuugde ze een half jaar alles onder met dr reflux ?dat was echt allergie/voedings gerelateerd.

hee allemaal!
was ook even op de achtergrond verdwenen, wat goed te lezen dat alle kleintjes lekker groeien! Onze meid is nog steeds fijntjes, maat 56 nu met bijna 13weken oud. Gelukkig groeit ze goed! We hebben de afgelopen weken behoorlijk gestoeid en hele pittige dagen/nachten gehad. Veel huilen onrust ineens niet meer willen slapen, bij fysio geweest en nu blijkt er behoorlijk wat spanning in haar heupen/bekken te zitten.. 1 dag de oefeningen doen leverde al gelijk een vrolijk rustig meisje op!

Wat super dat jullie allemaal nog borstvoeding (kunnen) geven, ik ben na 10weken gestopt. Bleef een strijd en gevecht en gelukkig drinkt ze goed de fles!

@cardiozuster @samsonn zien jullie er tegenop om weer aan de slag te gaan in de zorg in deze tijd?

Hier nog maar een halve week verlof, maar goed de kinderopvang is vooralsnog dicht dus zal hier en daar nog wel vrij moeten nemen..

@zonnebloempje
Slaapt hij op zijn buik wel rustig? Spannend he als hij een tijd bij je hebt gelegen om hem op zijn eigen kamer te leggen. Afgelopen week zijn wij een paar daagjes weggeweest met z'n drietjes en sliep ze ineens in een campingbedje ipv wiegje.. Had er een hard hoofd in maar ze deed het keurig! Soms is
het meer je eigen gevoel..

Hier ook wakkertijd van een uurtje, soms 5 kwartier.. Ik leg haar nu na iedere voeding als ik zie dat ze moe word in dr bedje of in de kinderwagen als we gaan wandelen. Werkt echt goed die regelmaat!

Hey dreamer!!
Wat fijn dat de oefeningen werken! Had ze altijd al die spanning op dr heupjes of??
Pff verlof vliegt voorbij. Was vanmiddag ff op het werk om mn account te activeren, had meteen een brok in mn keel. En voelde de weerzin enorm. Heb ook een knoop doorgehakt voor mezelf ik ga na de zomervakantie weer naar school hup de zorg uit. Ben al druk aan het neuzen wat wijsheid is. Dus het gevoel dat dit niet meer voor eeuwigis geeft al een hoop rust ? het was wel gek, ik moest ineens een mondkap op, was niet toen ik wegging. Ook hadden ze een soort portier buiten de deur, ook heel bizar. Corona ging gewoon door tijdens verlof. Gek eigenlijk hoe je wereld stil staat in je baby bubbel.
Is het bij jou wel te regelen dreamer?
Wij brengen zoon naar de opvang 1 dag p/w zitten nog steeds door onze snipperdagen heen na de eerste lockdown.

Wat fijn dat de regelmaat werkt voor jullie! En wat heerlijk dat jullie even weg zijn geweest. En ja ik denk ook dat het mijn eigen gevoel is.
Maar zo goed als het slapen boven maandag ging, zo moeizaam ging het de afgelopen dagen. Mannetje wil letterlijk alleen op mij slapen. Zelfs in slaap vallen bij papa lukt niet. En wegleggen in de box of wagen zorgde direct voor een wakkere baby. Ook spuugde hij meer en had hij 2 dagen een lichte verhoging. Dus vermoed dat hij zich gewoon even niet lekker voelt.
Verder gaat alles zijn gangetje. Vind het nog steeds lastig om mijn tijd te verdelen tussen de beide jongens, zeker nu 1 van hen de hele dag aan mij kleeft. Dus knuffel ik de oudste maar gewoon heel veel in de hoop dat dat zo nu en dan genoeg is.

@zonnebloempje soms hebben ze zo'n periode he, maar hoe goed de slaapjes hier overdag weer gaan, hoe gebroken mijn nachten nog zijn helaas. Zo zie je maar weer, met ieder kindje loop je ergens tegenaan denk ik dan maar. Onze dochter krijgt 18.30 voeding dan tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Ze slaapt dan tot 01.00/02.00 dan geef ik haar een voeding, vervolgens duurt het een halfuur voordat ze dan slaapt (veel geluidjes door de babyfoon, draaien, bewegen) en is ze 05.00 wakker ? heb geprobeerd haar nog wakker te maken voor voeding rond 22.30 maar dan komt ze ook om 02.00... Nachtrust is er dus niet echt.

@samson ja een rare tijd he.. toen ik wist dat ik zwanger was, was Corona nog een biertje.. Nu hebben we allemaal onze zwangerschap en verlof in (halve) lockdown doorgebracht. Wat een goed dat je je hart volgt en opzoek wilt gaan naar iets waar je wel gelukkig van wordt! Veel succes met deze zoektocht.
Hier helaas geen kinderopvang (beide geen essentieel beroep) en moet maandag weer beginnen. Gelukkig kan oma een dag extra bijspringen dus kan ik 2 van de 3 dagen in ieder geval volledig werken. Rest van de uren maar tussendoor denk ik

Blijft inderdaad uitproberen met de slaapjes en ritme. Denk je iets gevonden te hebben, is het de dagen erna weer anders. Ik probeer iets meer naar een ritme te sturen met bv en slaapjes. Stel voeding uit tot minimaal 3 uur na elkaar. Maar vooral 's nachts en bij een goed slaapje overdag laat hij er 4-6 uur tussen.
Probeer nu een ritme van 8.30-10.30-13.30-16.30-19.30-22.30-5.00 (de nachtvoeding kiest hij zelf). Ik zit nu meestal op 6 of 7 voedingen.
Vooral 's'nachts slaapt hij goed en laten we hem zelf bepalen. Als hij overdag lang slaapt dan laat ik hem ook liggen.
Maar echt een vast ritme is nog lastig.
Ik zie wel een beetje op tegen werken en opvang regelen in deze corona tijd. Hoop dat alles straks weer open is als ik in maart weer moet werken. En vind het ook spannend of de familie oppassers het ook redden met 2 kids van 3 maanden en 28 maanden. Vind het zelf al pittig dus zij denk ik ook.

Dreamer kun je ook thuis werken?? Of zou je echt moeten heen en weeren??
Crazy ohh das wel spannend, maar ik hoop toch echt dat lockdown voorbij is in maart ??

Terug
Bovenaan