Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hmm wel gevoelige tepels sinds ik regelmatig kolf ? buiten nog niet opgemerkt ?

Hier draagt meneer indd 68 vd c&a valt allemaal wat kleinig want 68 vd hema verzuipt hij in. Moet wel zeggen dat hij groeit als kool. Gewoon elke week een cm ? en in gewicht al zwat verdubbeld ? ik vind het allemaal zo bizar hoe hard en snel dat gaat.

Ik heb ook al een beetje last van traantjes ? denk nu pas mn kraam tranen. Had vorige week zn geboortepakjes opgeborgen de maatjes 50/56 naar de zolder en hup de doos 62/68 gepakt. Huilen huilen ? ook indd verlof voorbij nog ruim anderhalve week ? bij alles denk ik oh das de laatste keer dat... ook de bevalling lijkt al 100 jaar geleden. Nooit meer kraamvrouw.. nooiittt meer zon achterlijk mens vd kraamzorg in mn huis.. nooit meer dat eerste moment met je kind! De eerste keer dat je je kind in het gezicht kijkt, vasthoud bahh hormonaal. Ik vind het zo hard gaan. Elke keer dat ik met mn ogen knipper ben ik 2 wk verder. Nog een keer knipperen en dan sta ik alweer te kolven of de fabriek ?

Ik zou voor mt 68 gaan liever te groot als zo weer te klein. Mn dochter zat ook 2/3 mnd in 56 maar die sloeg 62 ook zo over ?

Charlie is dus een buikslaper! Ff spannend maar voor je het weet is dat nekkie sterk genoeg om zelf het koppetje goed te draaien dat scheelt weer! Hier indd maar weer gaan inbakeren scheelt echt een kilometer. Meneer slaapt veel rustiger

Mannetje heeft ruim 2,5 uur geslapen. Zijn nekje is gelukkig al heel sterk, en kan als hij wil zijn hoofdje al van kant wisselen. Maar toch laat ik het nog niet toe zonder toezicht.
Grote broer was als baby ook een buik slaper, en ik ben zelf ook een buik slaper.

Ik hoef zelf pas 16 februari weer aan het werk. Dus heb nog een paar weken te gaan.

Wat fijn dat het toch geregeld lukt om de kindjes in bed te laten slapen. Hier lukt het ook aardig. Als ik alleen met hem ben zoals vandaag slaapt hij 2 keer in zijn bedje. De 2e keer zelfs 3 uur. Heb de hele hut gepoetst, eten gekookt en op de bank gehangen.
Hier groeit hij ook goed. Nu nog maat 56 met 7 weken maar niet meer lang. Volgende week cb dus ben benieuwd naar zijn lengte en gewicht.
Met peuterdochter lukt het nu meestal hem 1x in bed te laten slapen.
Ik begin 1maart weer met werken. Over 2 weken eens starten met kolven. Met de haakaa is het ook al gelukt om een goed voorraad te maken.

Nou hier gaat de beproeving zo beginnen. Mannetje ligt ingebakerd bij mij te slapen, en ik ga hem zo overleggen in z'n bedje. Ik ben benieuwd hoe lang hij slaapt. Mannetje is nu 8 en een halve week en dit is de eerste keer dat hij ergens slaapt zonder dat ik of manlief er vlak bij zijn. Misschien hormonen maar vind het wel echt spannend.
Ik zou gister een telefonische afspraak hebben met het consultatiebureau maar ze hadden het druk en liepen uit en werd dus uiteindelijk gebeld door de assistente of het goed was dat ze me of later of vandaag zouden bellen. Heb gezegd dat dit onze tweede is, dat hij goed groeit, goed slaapt, goede luiers heeft en goed drinkt en dat het wat mij betreft niet nodig is om de afspraak te verzetten.
Hier past het mannetje nog steeds in 56 maar begin te merken dat een aantal kledingstukken wel kleiner beginnen te vallen. Dus ben erg benieuwd wanneer we over gaan naar 62.
Fijn dat het zo goed gaat bij iedereen

Crazy wat fijn dat je al een voorraadje hebt kunnen aanleggen. En wat super fijn dat het slapen goed gaat!

Hoe laat leggen jullie die kleintjes op bed??
Hier meestal rond 10 uur en 14 uur. En savonds tussen 19/20u, hij slaapt dan tot -+3u en slaapt dan na de voeding nog tot ong. 6/7 u hij ligt wel wat onrustiger dat laatste stuk soms neem ik hem in bed en dan drinkt hij af een toe wat slokjes aan de borst en valt hij wat makkelijker in slaap.
Laatst hadden we hem door omstandigheden later op bed gelegd en slieo hij van 16 tot 19 hij heeft toen echt de halve nacht zitten spoken.
Hij crasht echt vaak rond 19 u dus leggen we hem dan ook maar op bed. Merk wel dat de slaaptijd daardoor verlengd word maar dat hij wel dus een groter deel vd nacht lichter slaapt. Inbakeren werkt wel tot 3u maar daarna werkt dit juist averechts. Het is wel belabberd ik ben echt een avondmens en kan gewoon niet vroeger als 22/23u slapen waardoor ik dus echt kort slaap ook overdags slapen is geen optie door onze lieftallige peuter. Zie daarom ook wel iets op tegen mn werk. ? hoe gaat jullie eigen slaap?? ??

Hier nog totaal geen ritme in slaapjes. Charlie red ongeveer een uur wakker tijd. Ik heb me voorgenomen om hem na z'n tweede flesje boven weg te leggen dat is vaak tussen 10 of 11. Net is het helaas niet gelukt. En heeft hij de hele tijd onrustig bij mij geslapen. Zijn wakker tijd was daardoor minder dan anders.
Nou krijgt hij vandaag alleen maar flesjes van 90cc want hij spuugde me iets te veel met 120cc.. toen ik mengde met borstvoeding ging dat prima maar denk dat de voeding nu te zwaar valt. En hij laat nog steeds keurig 3 uur er tussen.

Mijn eigen slaap is wisselend.

Terug
Bovenaan