Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Valt wel mee toch?? Ow was met 10 wk 61 cm 6.2, nu 6.4kg. Cb vond hem ook knap groot op de bv maar ik vind het best meevallen, hij heeft niet echt vetrolletjes ofzo.

Welkom mama Lou. Proficiat.
Zonnebloempje, ik vind 1x rond 3.00 ook prima. Kun je vooraf en daarna nog lekker wat uurtjes slapen. Om 6.00 is niet zo fijn omdat ik dan meestal niet meer in slaap val voordat dochterlief wakker wordt.
Wij zitten ook tussen maat 56 en 62 in met 9 weken. Morgen weet ik het gewicht/lengte.
Vandaag een heerlijke dag qua slaap/voeding. Omdat zoon mee gaat in het peuterritme van dochter slaapt hij als het kan 's morgens in zijn bed maar zeker 's middags. Vandaag hebben we eindelijk weer eens met z'n drietjes tegelijk 's middags in ons eigen bed geslapen. Na gisteren een over de toeren geen middagslaapje door peuterdochter dag, Pff.

vergeleken met m'n dame is het groot, die was vorige week met 10 weken 5,3 kilo haha(tenminste op m'n eigen weegschaal), misschien wel anders bij CB... maar als die maar de curve volgt is het goed toch? Kindjes gaan niet allemaal gelijk op...  Zolang de kleine er maar goed uit ziet! Zolang je niet van die michelin bandjes hebt haha... ook al gaan die zodra ze in beweging komen ook vanzelf weer weg natuurlijk..

haha wat een reacties op de pil zeg! Jeetje! Dan maar jassie aan en evt. je man de knip erin haha.. zeg maar dat jij de bevalling al moest doen! :p
Wij hebben nog een wens voor een 2e dus ik kies daarom voor spiraal. Heb ook PCOS dus de pil doe ik niet meer, dat duurde best lang toen we het probeerden voor onze 1e voordat die een beetje uitgewerkt was (en je dan pas door hebt hoe lang je eigenlijke cyclus is) had liever helemaal geen spiraal maar las dat bij PCOS het juist goed kan zijn om een Minerva te hebben.. 

ik vind Hema heel verschillend.. normale rompers vallen wat ruimer dan overslag rompers vind ik zelf.. broekjes vallen normaal maar shirtjes zijn qua verhouding armen/romp niet helemaal in proportie haha.. vind de  mouwen megalang

Hoe laat gaan de kleintjes naar bed?? Hier om 19u de peuter, dan doen we Ow lekker in bad en voeden en hup 20u naar bed. Dan slaapt hij meestal tot 3/4u ff voeden en dan wisselt het enorm vaak slaapt hij nog een uurtje of 2 en daarna word hij wat onrustig draaien/rollen soms heb ik mazzel en is het 8u maar de laatste tijd elke keer 6 u ??

vanavond kwam ze om 20u haha... ff samen slimste gekeken op tv en om half 10 op bed haha... dus ben benieuwd vannacht.. wen ochtend opvang was heftig blijkbaar dat ze zo lang heeft geslapen
normaal komt ze tussen 18-19u en daarna rond 22.30u-23u en slaapt ze tot 5u, daarna slaapt ze weer tot 9u.. ik vind dat eigenlijk wel prima, maar voor de opvang straks wel lastig (Gelukkig gaat ze gemiddeld 1x per week en soms een half dagje ivm avond diensten..) maar als vriendlief haar brengt rond 8u dan moet ze eigenlijk gevoed zijn terwijl ze pas om 9u vaak honger krijgt... maar ff kijken hoe dat loopt.. anders pech voor hun en moeten ze alsnog voeden om 9u als ze om half 8 's ochtends amper drinkt ben ik bang haha

Haha ik heb nog last van liefdesverdriet dus zei al tegen mn man.. Zullen we voor een 3e ? nee hij had al uitgezocht hoe het werkte met een knip ? groot gelijk wij zijn nu uitgebroed. Ookal zijn die kleintjes zo verdraaid lief ❤️
Oh wauw maar dat is vast spannend geweest zwanger worden met pcos? Heb je veel klachten?
Klopt indd met de hema! De mouwtjes zijn lang maar de lijfjes niet echt ? nu 62 is een naveltruitje geworden maar de mouwen super lang ?

Dat is indd hier ook steeds een dingetje de ochtend voeding en het wegbrengen ? ook nog ff vogelen ? maar hoe ging het wennen?? En leg je haar dan smiddags al op bed dat ze om 18/19u komt?

Spiraal zetten viel onwijs mee. Ik had continue in mn hoofd; ik ben bevallen, vergeleken met dat doet weinig meer echt pijn. Ik heb een ballerina spiraal gezet, hormoonloos en zonder koper. Er zit een soort structuur op de spiraal waardoor het eitje niet kan gaan nestelen. Ik word namelijk ook een drama van de pil... En nog een voordeel van de spiraal is dat je niet echt hoeft te 'ontpillen'. Je houd een normale cyclus en hoeft daar verder niet echt aan te wennen.

Ik hoef pas over 4 weken te beginnen gelukkig. Vandaar dat we nu over willen stappen op kunstvoeding. Ik zit door die laatste nachten wel een beetje in dubio of ik de bv moet stoppen. Idealiter wilde ik de ochtend en de avondvoeding in stand houden, maar het is goed zoeken. Ik kijk nog even aan!

Wat fijn dat jullie kleintjes al aan het wennen zijn op het kdv. Ik moet er over twee weken aan geloven. Vonden jullie het lastig?

Terug
Bovenaan