Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hier is het mannetje nu 2 weken. Gister heeft hij 5 uur tussen de voedingen gehad overdag en vannacht kwam hij weer elke 3 uur. Ook had hij extreem last van krampjes.
Ik wil heel graag voeden op verzoek maar zou zo graag zien  dat hij die lange slaap in de nacht doet ipv overdag ? maar aan de andere kant, hoeveel kan je verwachten van een twee weken oude baby?.....
Hier ligt hij overdag bij mij of in de wagen te slapen en 's nachts ligt hij in zijn nestje tussen ons in. En voor nu is dat prima ?

@dreamer
ja dat is lekker he 1x in de nacht. Zo'n nacht hadden wij vannacht ook ze sliep om 21.30 en toen tegen 4 uur weer voeden en toen om half8 weer dus dat is ideaal. En dan ga ik er 8 uur uit voor onze dochter van 2,5 en dan gaat de kleine weer bedje in. Onze meid is bijna 3 weken en ik denk eigenlijk wel dat ze 4,5 kg al is. Ze werd geboren met 4235 haha. 

ik doe dus wel overdag om de 3 uur voeden zodat ze overdag genoeg voedinf binnen krijgt en dan s'nachts die langere tijd zonder kan. Overdag ben ik toch wakker hihi ;) 

@Crazy
hoelang heeft je partner verlof? Wat fijn he dat ze nu langer thuis kunnen zijn! 
die van mij heeft nog ruim 2 weken vrij en dan is de kleine meid 5 weken. Dus de eerste 5 weken had hij vrij in totaal! Heerlijk zeker met 2 kindjes is het best even zoeken hoe en wat. 

XX

Heerlijk als ze maar 1 x in de nacht komen. Dan rust je weer wat meer uit. 
Hier nog niet echt ritme in de dag omdat ik ook op verzoek voed .  Wel is door de weeks het ritme van de andere kinderen die naar school gaan dus dat gaat gewoon door. En afhankelijk van haar voedingen en slaapje of krampjes en behoefte aan knuffelen probeer ik verder het huishouden te doen:)

Muisz mijn partner heeft 3 weken verlof. Gaat dan weer werken en met kerst weer vrij. Ik vind het ook fijn dat hij nog ff thuis is. Zeker met 2 kindjes. Het lijkt me wel een uitdaging.
Ik voed nu ook nog op verzoek maar Ties is nog maar 6 dagen oud. Straks zien we wel.

@muissz Zo dat is een flinke meid, hier nog steeds een ukkie.. Geboren met 3048gram en nu is ze 6weken en is maat 50 nog steeds ruim ?
Half 8 is helemaal lekker, zeker als het goed uitkomt met het schema van je andere dochter.
Hier heeft ze wel doorgezet voorlopig, nu voed ik haar rond 21:30, dan 02:30 en vanmorgen was het 07:00. Merk indd dat ze overdag  max 3,5 uur er tussen laat maar prima! 
@crazy fijn dat je man nog thuis is, zeker met twee kleintjes! Gaat het wel goed? 6 dagen dat is echt nog een mini.
@marin  herkenbaar! hier denk ik maar;verwacht niks van de dag alles wat je doet is dan mooi meegenomen haha. Onze meid slaapt vaak kort overdag 

Wat fijn Crazy dat je partner nog thuis is. Mijn man was ook een weekje extra en gaat zijn partner verlof nu verspreiden door een middag minder te werken voor langere periode.
Maandag is de eerste dag dat ik het alleen moet doen met 2. Best wel even spannend.
Hier had het mannetje er vannacht 1x 4,5 uur en 1x 3,5 uur tussen. Dus heb iets meer kunnen slapen ??. En vervolgens meldeh hij zich nu naar 2 uur alweer. Maar dat geeft niks. Kunnen we de dag mooi op tijd beginnen. 

Fijne dag allemaal

Wat fijn om te lezen dat zoveel mama's borstvoeding geven. En het blijft even zoeken naar een ritme maar dat is met fles ook.
Vannacht ben ik 2x wakker gemaakt 00.30 en 5.00. De borstvoeding verloopt heel anders dan bij mijn dochter. Toen een heel gedoe omdat ze ziek was en 7 dagen antibiotica kreeg. Hierdoor verliep de start moeizaam.
Nu met Ties gaat het super snel. Na 2 dagen had ik al stuwing en Ties is vanaf dag 4 alweer flink aan het aankomen. Laat nu soms al 4-5 uur tussen een voeding maar haalt dit dan ergens anders weer in (om de 2 uur). Zo anders maar fijn.
Ik vind het fijn te lezen dat er eigenlijk in een paar weken alweer wat regelmaat komt. Dat is goed te overzien.

@marin Hoeveel kids heb jij? En hoe doe jij dan de ochtend met voeden en je andere kindjes? Mijn dochter gaat per 1-2 naar de peuterspeelzaal dus heb nog even de tijd gelukkig maar ben wel benieuwd hoe andere het doen! 

@crazy lekker hoor zo lang verlof ook! Lekker van genieten. En idd gewoon op verzoek voeden als dat goed gaat! Bij mijn eerste dochter deed ik eerst ook op verzoek alleen toen sloeg ze soms een voeding over overdag omdat ze dan sliep en dan ging ze het idd later inhalen door om de 2 uur te drinken en dat vond ik wel heftig. 

@dreamer kijk dat is een mooie nacht! Hier was het onrustig ze sliep pas tegen 23.30 en om 3.30 weer voeding en toen was ze nog dik 1,5 uur onrustig en toen om 7.30 weer voeden en nu ligt ze vanaf 8 weer te slapen. Dus een kort nachtje...
@zonnebloempje spannend maandag al!! Ik ben ook soms al zenuwachtig voor over 2 weken hoor haha... Laat maar weten hoe het maandag is gegaan :)
fijn weekend lieve mensen!
XX

Terug
Bovenaan