Omrollen - tips gevraagd!

Tja, mijn zoontje (nu bijna 6 maanden) is ook een echt teigertje in bed! Je vind hem 's ochtends ergens op het matras, maar vraag niet waar!haha
Ik leg hem ook in een slaapzak die onder het matras gaat, maar dat heeft geen zin! Hij is veel te sterk!
Het enige wat ik overdag met hem oefen als hij omrolt in de box, is mijn handpalm tegen een voetje leggen, zijn armpje omhoog, zodat hij leert dat als hij tegen iets aan duwt met zijn voetje en zijn armpje ligt omhoog dat hij dan vanzelf terugdraait en dat werkt nu wel!
Hij zet zich nu vaker af tegen de spijlen van het bedje en draait daardoor terug!
Ik kan de slaapzak niet vastmaken op het matras, want als ik hem naar bed breng en ik moet hem de slaapzak nog aan doen, wordt hij echt goed wakker en slaapt dan niet!

Veel succes met uitproberen!
Groetjes Tamara

Onze zoon draaide ook al heel vlot op zijn buik en had nog niet de
kracht om terug te draaien. Gevolg - een huilend kind en wij weer
wakker. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat wij wel 8 x per
nacht naar hem toe moesten om hem weer om te draaien. Zelf sliepen wij
ook niet erg rustig ondanks het feit dat hij wel op een Aerosleep lag
en in principe dus altijd nog lucht kon krijgen (ook al zou hij met
zijn gezicht in het matras liggen).

Via een vriendin werd mij de safe-T-sleep aangeraden. Deze safe-T-sleep
is een soort band om het matras, voorzien van een slaapwikkel.

De slaapwikkel is voorzien van een tussenstuk tussen de benen en om de
middel van de baby Hierdoor wordt het ongewenst omdraaien van rug naar
buik eenvoudig uitgesteld totdat de baby voldoende vaardig is om zelf
weer van de rug naar de buik en ook weer terug te draaien.

Hierbij heeft de baby nog wel zo veel bewegingsvrijheid dat hij of zij
gedeeltelijk naar zijn of haar linker- en rechterzij kan draaien.

De safe-T-sleep is in verschillende maten te verkrijgen vanaf de geboorte tot de peutertijd.

Onze zoon heeft tot ong. 13 maanden in de safe-T-sleep gelegen en
slaapt nu gewoon op zijn buik. De safe-T-sleep heeft ons een heel
veilig gevoel gegeven en ook onze nachtrust is ontzettend vooruit
gegaan.

Het is zelfs zo dat oma er ook een heeft aangeschaft voor als haar
kleinzoon komt te slapen. Hij slaapt nu thuis gewoon in de slaapzak,
maar bij oma nog steeds in de safe-T-Sleep en vindt dat geen enkel
probleem!

Voor ons is het een uitkomst geweest.

Ik heb ook zo'n eigenwijs zoontje van net 3.5 maand.
Hij hobbeld zijn hele bedje door ligt op zijn zij,met zijn benen door de spijlen of klimt naar het kopschot van het ledikant en gaat daar helemaal overdwars liggen.
Gisteren lag meneer helemaal rechts in het hoekje op zijn buik in kikker houding.
Een slaapzak is met dit weer ook geen optie.
Het beste lijkt mij dat hij maar lekker verder gaat met zijn ontdekkingstocht en dat pa en ma maar eens kijken s'nachts..
Ach en als je hem dan zo ziet liggen dan moeten wij alleen maar lachen.
Hebben we daar nou zo'n groot bed voor gekocht.

quote: annebel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-04-2006 17:45:23'));

hallo we zijn al heel lang bezig om kinderen te krijgen is tot nu toe nog niet gelukt zijn er ook dames die het zelfde hebben ik ben al in behandeling bij de arts in het zieken huis en ben iedere keer weer heel emotioneel ik ben er soms kapot van zijn er mensen die er ook naar te verlangen om er over te praten dan kunt u hier wel op reageren nou ik hoop het zo groeten annebel

Hoi Annebel,

Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Wij zijn 6 jaar bezig geweest om kinderen te krijgen en vorig jaar hebben we eindelijk een prachtige zoon gekregen. wij zijn ook onder behandeling geweest van een arts en het is me alles meegevallen. Ik zag er enorm tegenop maar het is iets wat je graag wilt en dan heb je er alles voor over. Gelukkig hebben wij niet verder hoeven gaan dan hormoontabletten slikken maar toch heeft 't een impact op je. Ik hoop voor jullie dat het ook gaat lukken en dat jullie uiteindelijk een mooi kindje mogen krijgen.

Groetjes Corina

Ons mannetje werd ook wakker van het op zijn buik draaien en niet meer terug kunnen draaien.
Mijn oplossing is simpel, goedkoop,  zeer effectief én veilig: je koopt een laken, knipt er een strook  af van ca. 30-40 cm breed (en 150 cm lang) en naait hier het slaapzakje aan vast (vanaf onder de armsgaten, anders kan hij helemaal niet meer bewegen...). Je vouwt het laken onder het matras zodat je kind er met zijn gewicht op ligt. En als je kind er 's nachts nog uit moet, dan kan dat heel gemakkelijk. En je hebt het er ook zo weer ingestopt.

Succes ermee!

Ik vouw een lakentje gewoon dubbel totdat het een strook wordt en dat stop ik aan de zijkant in. Leg mijn dochter in bed en leg haar vast door de andere kant ook in te stoppen. Is hier een succes, behalve als madam geen zin heeft in slapen en ligt te keten in bed. Dan woelt ze zichzelf los.

hoi onze dochter ging vaak horizontaal in bed liggen.En ze lag vaak vast met haar voetjes tussen de spijltjes.Nou hebben wij haar vast.ze is nu 3maanden en ik heb een slaapzak van 110cm gekocht.En daar zitten lusjes aan onder bij de oksels en daar doe ik dan een ring door heen en aan die ring zit een klip(net zo als een brutels)En die maak ik vast aan haar bed degoed (onder hoes laken).en   sinds dien draait ze niet meer in bed.Dit kreeg ik van mijn zus en ze zei dat dit veillig was en dat dit mocht.Dit is volgens sommige mensen een nieuw systeem want niet iedereen kan dit.
groetjes bauwina en janine

quote: santonnuf reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-07-2006 15:24:25'));

Ik heb ook zo'n eigenwijs zoontje van net 3.5 maand.
Hij hobbeld zijn hele bedje door ligt op zijn zij,met zijn benen door de spijlen of klimt naar het kopschot van het ledikant en gaat daar helemaal overdwars liggen.
Gisteren lag meneer helemaal rechts in het hoekje op zijn buik in kikker houding.
Een slaapzak is met dit weer ook geen optie.
Het beste lijkt mij dat hij maar lekker verder gaat met zijn ontdekkingstocht en dat pa en ma maar eens kijken s'nachts..
Ach en als je hem dan zo ziet liggen dan moeten wij alleen maar lachen.
Hebben we daar nou zo'n groot bed voor gekocht.

Nou,we zijn een paar weken verder en ondertussen hebben we een safe t sleep aangeschaft.
Meneer hed al gauw in de gaten dat al hij een krijs gaf ,dat wij aan zijn bed stonden.
En hoe klein hij ook is,dat is een heel leuk spelletje,vond hij.
Wij werden het na een paar dagen goed zat en hebben toen voor onze rust en ons zoontje zijn veiligheid toch maar 49,00 uitgegven en nu is iedereen(nou ja behalve ons zoontje soms)tevreden.Het is een echte aanrader

Terug
Bovenaan