Omrollen - tips gevraagd!

Hoi Marieke,
Ik heb 1 van mijn meiden op haar zei moeten leggen ivm voorkeurs houding mischien ook wat voor jou we hebben een hele grote badhandoek strak op gerold en die achter haar rug gelegd en een kleinere handdoek (wel groter dan  je baby anders kunnen ze nog er over heen rollen)  ter hoogte van haar borst.
Je kan ook speciaale rollen daar voor kopen hebben wij alleen niet gedaan omdat het maar voor een paar maanden was.
hoop dat je er was aan heb.
Groetjes van Silvia.

Hoi,

Vroeger had je iets, ik weet niet of het er nu ook nog is, maar ik denk het haast wel. Dat was een soort elastiek, die gaat onder het matrasje door, aan beide zijden zit een soort gesp, die maak je in de taile aan de slaap zak vast, zo kan je kindje geen kant op en het is een veilig systeem.

Groetjes kirsten

Hoi

Ik weet niet of jij een vast patroon hebt, wat je met je zoontje doet voordat je zijn kamertje verlaat. Als hij dat namelijk gewend is, is dat misschien het probleem. Laat die ander dan ook dat zelfde ritueel met hem doen.

Suc6 ermee

Groetjes Sandra

Hallo

Ik heb dit met mijn dochter gehad ze rolde ook op haar buik maar weigerde

terug te draaien .Ik heb een lakentje in vieren gevouwen en dat om haar buikje

gelegenen de twee uiteinde onder haar matrasje gestopt ze bleef zo netjes

liggen maar had ook nog voldoende bewegings vrijheid.

Groetjes corina

De meest veilige en aangerade methode is:

Baby in de slaapzak.
Een laken (en deken als het koud is) over hem heen.
Deze opmaken met aan de 2 zijkanten van de matras een opgerolde handdoek ertussen,
zodat hij heel strak opgemaakt ligt en zich niet los kan woelen.

Ons mannetje stuitert al door zijn bed heen vanaf dat hij 3 maanden was. eerst maakten we ze bed alleen heel strak op en lag hij in slaapzakje, maar hij kreeg steeds meer kracht. en woelde zich steeds los. Hierdoor lag hij dan raar en werd 'snachts om het uur wakker.
We zijn toen gebruik gaan amken van een speciale band met daarna 2 gespen die je onder je bed bodem doordoet en vastzet aan het slaapzakje. Hierdoor ligt je kind gedwongen op zijn rug.
Dit produkt was 9 jaar geleden gewoon te koop, maar blijkbaar inmiddels uit de handel. Op het buro zeiden ze dat het inderdaad niet meer mocht en dat ze het afraden, maar het wel een goede oplossing was.
Wat ook helpt is 2 hydrofiel luiers aan elkaar knopen, onder de bodem door (Want sterke kinderen kunnen echt met matras en al omgaan!) en dan door de armsgaten heen van de slaapzak. Wel iedere dag sontroleren of het goed strak zit.
Inmiddels is hij 10 maanden en ligt hij los in bed. Als hij zich nu los woelt, valt hij na een klein huiltje vaak weer in slaap.
En zoals andere al schreven, je hebt nu eenmaal rug, zij en buikslapers!
Succes ermee!

Hoi Dames,

Ik heb (gelukkig) een rugslapen.. Wel eentje die ik regelmatig terug vind aan z'n hoofdeinde.. Maar ik kleed hem gewoon wat warmer aan. Hij is zelf vrij klein en vertrouw daarom een slaapzak niet.
In het ziekenhuis (op couveuseafdeling) adviseerde ze ook een dekentje ipv slaapzak, maar ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel zegt.

Wat betreft matras, hebben we een speciaal matras wat net in nederland verkrijgbaar is. Inderdaad met een speciaal laagje aan de bovenkant, zodat als de kleine op z'n buik rolt hij (of zij) gewoon door kunnen ademen. Of het echt werkt weet ik (gelukkig) niet, omdat onze kleine lekker op z'n rug ligt en zelfs een hekel heeft aan op zijn buik liggen.

Die matrasjes zijn wel duur (169 euro), veel te duur naar mijn mening... Maar ja, je doet er lang mee en het is voor de veiligheid..

Groetjes,

Jacqueline

Terug
Bovenaan