onverklaarbaar onvruchtbaar...

hoi liv,

Nou ja we wachten het maar af. indd denk ik dat het deze maand weer niet raak zal zijn. Vandaag alweer dag 29 verwacht voor maandag ongesteld te worden.
Hoop het niet.

x susie

dag dames,

wat gaat de tijd toch razend vlug, nog maar 3 weken en dan is het jaar alweer voorbij!
Het positieve van dat de tijd snel gaat is dat het betekent dat je het naar je zin hebt!
Als de zogenaamde wachtweken beginnen denk ik altijd, gatver dat duurt weer zo lang, maar voor je het weet is het alweer voorbij en zit je alweer in de volgende cyclus...
Vandaag voor mij dag 9 en zojuist voor het eerst alweer slijm bij het afvegen, hoe bedoel je 'je moet er niet zoveel mee bezig zijn'? Dat lukt lekker als je zo met je neus op de feiten wordt gedrukt dat de klustijd weer in aantocht is... hahaha... nou zijn dat iig de leukste dagen van de maand  (overpeinsing: zijn die dagen dan ook het snelst voorbij?)
Ik ga deze ronde nog maar weer eens met ovulatietesten stoeien, dat heb ik ook wel eens gedaan toen we nog niet erg lang bezig waren, maar eigenlijk voel ik iedere maand op de helft van de cyclus wel wat, waarvan ik dan vermoed dat het een ei is.
Ondanks een regelmatige cyclus (kan af en toe dus wel 1 dag korter of langer duren)  geeft het mij toch wel weer twijfels als ik nu al cervixslijm verlies...?

Tja, en dan is er altijd nog een negatieve kant van de tijd die snel gaat... Ik kan er niets aan doen hoor maar ik ben dus echt nog niet toe aan kerstmis... Ik heb enigzins demonstratief gekozen om geen kerstboom neer te zetten! Ondanks dat het weer al wat kou heeft gebracht zou het voor mijn gevoel net zo goed oktober kunnen zijn. Ik ga pas in maart op ski-vakantie, maar ik zei tegen mijn man: 'ik neem dan wel een boom mee' dan is de tijd er tenminste naar... raar he... ik wordt echt snotsjachrijnig van al die bende die met kerst te maken heeft. Misschien is een uitblijvende zwangerschap ook wel een reden dat ik dus helemaal geen behoefte heb aan kerst hoor, gister weer van iemand gehoord dat ze een 2e verwachten... ja hoor hartstikke leuk voor jullie! Ik ben en blijf blijkbaar immuun voor de zwangerschapshype die zich in mijn omgeving blijkt af te spelen, ik had de indruk dat het wat aan het afnemen was nu de meeste bevallingen achter de rug zijn, maar de volgende ronde is ook gelijk alweer begonnen met zwangeren!

Ik wil natuurlijk niemand voor de kop stoten en natuurlijk is het een ieder oprecht van harte gegund... maar ik wil ook!!!! Ik weet dat jullie me begrijpen en daarom heb ik het toch even van me afgeschreven... dank je wel voor het lezen van mijn klaagzang!

Knuf, kriebels

Meiden,

gebruiken jullie tarwekiemolie capsules??? Ik las hierover in een andere topic en ook op een ander forum. Het is verkrijgbaar in verschillende merken, o.a. ook het eigen merk van kruidvat. In principe werkt de capsule voor een goede doorbloeding, maar ik las de volgende tekst:

Ik heb een tip gekregen van de zus van m'n buurvrouw. Zij raadt tarwekiemoliecapsules aan om een grotere kans te hebben om zwanger te worden. Ze heeft het van een collega gehoord en ondanks haar leeftijd (in de veertig) was ze bijna direkt zwanger! (ze heeft nu een gezond kindje) Ze heeft het ook aan 6 andere vrouwen verteld en die waren allemaal binnen 3 maanden zwanger! Dit zijn bemoedigende resultaten! Ik ben zelf ook begonnen en ik heb het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn! (2e maand met capsules) Het schijnt dat het je lichaam ontgift en dat het de doorbloeding stimuleert. Een goed doorbloedde baarmoeder geeft een grotere kans op een succesvolle innesteling toch? En het is ook nog eens goed voor je huid en koude voeten! Hihi wat wil je nog meer!

Degene die dit schreef is vervolgens zelf dus idd in verwachting geraakt...
Tja, baat het niet........

Ik dacht ik zal iig de tip even verspreiden.....

Kriebels

He Kriebels,

Ik heb een beetje hetzelfde zo nu de kerst er weer aan komt, had graag met de kerst verteld dat we in verwachting zijn. Nu herinnerd me het er alleen maar aan dat dit alweer de 3e kerst is dat we het niet kunnen vertellen!!!!!! Dan word ik toch wel weer met mijn neus op de feiten gedrukt dat we al weer erg lang bezig zijn om zwanger te raken en dat doet me echt verdriet. Ook hier dacht ik dat het zwanger en bevallen wel weer een beetje over zou zijn, maar de nieuwe ronde is alweer aangebroken, ik gun het ook echt (bijna) iedereen, maar nu zijn wij wel een keer aan de buurt!!!!!!! Ik had het toevallig ook in een ander toppic zitten lezen over de tarwekiemolie en ga het toch ook maar proberen, morgen even halen. Ik heb ook gehoord dat je van langdurig foliumzuur slikken minder vruchtbaar kan worden, dit omdat het ervoor zorgt dat je een zink tekort krijgt. Dus het schijnt belangrijk te zijn extra zink te slikken als je al langere tijd bezig bent. Ook vit B is erg belangrijk. Ik heb de foliumzuur even aan de kant geschoven, ik ga het weer slikken als ik ooit zwanger mag raken.
Ik hoop dat 2009 voor ons allen een heel vruchtbaar jaar mag worden en voor degene die hun nod nog in 2008 hebben natuurlijk nu nog!!!!!!!

Ik kan echt niet meer wachten tot wij een keer een positieve test in handen hebben, kan me ook haast niet meer voorstellen dat het mogelijk is!!!!
Hier kan je in ieder geval even lekker klagen, van je af schrijven kan erg goed zijn!! En ik begrijp je helemaal hoor, maar laten we positief proberen te blijven, het moet toch ooit een keertje lukken!!!!!!!!!!!!!!!!

XXX Liv

Nou ik denk dat ik ook maar ga beginnen met die tarwekiemolie.Inderdaad kriebels baat het niet dan schaadt het niet toch!!Je weet het maar nooit.
Ik grijp alle kansen aan.
Ik zie ook wel enigszins op tegen de kerstdagen en oud en nieuw. Het brengt ook mij weer bewust van alles en vooral dan het nog niet zwanger zijn. Had het zo graag gewild/gehoopt in dit jaar. Nu gaan we alweer naar een volgend jaar.
Had gehoopt deze kerst samen met een kleine te vieren.
Ook ik vind het moeilijk om zwangere om mij heen te zien. Heb toevallig 2 collega's beide zwanger.
Als ik hun zie lopen wordt ik echt jaloers en wil ik ook.
Mensen schijnen dat toch niet te begrijpen. Ik ben constant onbewust bezig met iedere kramp in mijn buik. Ook al wil ik het niet,maar als de ongesteldheid nadert kan ik moeilijk aan andere dingen denken.
Voor de mannen is dat toch anders wij worden ermee geconfronteerd omdat we van alles voelen in ons lichaam.

Liv@ dat van dat langdurig gebruik van foliumzuur heb ik nog nooit gehoord dat je dan minder vruchtbaar bent. Ik slik het op advies van gyn ook al anderhalf jaar.
Zal het bij volgend bezoek eens vragen of dit echt zo is.
Lijkt mij sterk. Je kan een teveel aan folium namelijk niet aanmaken,omdat je de rest weer uitplast.

Nou ja weer even geklaagd en mijn gevoel weer even kwijt.
Ik vind ook dat wat liv al zei we moeten wel positief blijven het moet toch ook voor ons ooit een keer raak zijn.

x susie

ik was vorig jaar met de kerst wel zwanger! nu een jaar geleden was ik gewoon zwanger (6 dec, testte ik positief) nu een jaar verder en nog niks.. ja jullie zijn helemaal nog niet zwanger geweest! pfff wat moeilijk he! kan haast niet wachten tot de IUI!

kriebels ik ga het ook maar eens halen,wie weet!

xxx mier

Hallo,

@sussie: Ik neem het ook niet te serieus hoor van het foliumzuur, kan me ook niet voorstellen dat het zo is. Van het zink kan ik wel inkomen, als mannen zink slikken schijnen en er meer en beter kwaliteit zaad aan gemaakt te worden en vrouwen schijnen een betere eissprong te hebben. Ik moet over een maand weer naar de gyn, dus dan zal ik het ook allemaal even navragen... wordt vervolgt!

@Mier: Jemig dat is ook zwaar!!!! Lijkt me eerlijk gezegd nog heftiger dan de situatie waar ik in zit. Ik heb het volgens mij al eerder gezegd, maar het lijkt me zo frustrerend als je al een keer zwanger bent geweest en dat het dan daarna niet meer lukt, waar ligt het dan aan???? Wat werken vrouwen lichamen toch raar!!!!

Allemaal een heel fijn weekend, en sussie ik duim nog steeds hoor!!! Tot wanneer ga je afwachten voor een test????

XXX Liv

Hallo allemaal,

Liv@:Voorlopig doe ik nog geen test hoor.Zit nu op dag 30,maar ben ook wel eens 41 dg overtijd geweest dit was anderhalf jaar geleden toen ik stopte met mijn pil.
De laatste paar maanden zit mijn cyclus zo iedere keer rond de 33dg dus nog even een weekje wachten,maar ga er gewoon vanuit dat ik het word één dezer dagen ook omdat ik zoals ik eerder schreef krampjes voel.Niet contstant,maar zo nu en dan wel op verschillende plekken een soort steekjes. Iedere keer als naar het toilet loop hoop ik ook dat ik nog niet ongesteld ben.Tot nu toe dus nog niks.Alleen wel   veel last van uitscheiding heb ik normaal gesproken niet zoveel. Nou ja haal mij weer van alles in mijn hoofd.
Zal wel weer een zware teleurstelling zijn als niet zo is. Ondanks je het al weet gek is dat he.

Mier@ voor jouw dus zeker een rot periode deze maand. Jij was vorig jaar gewoon zwanger jeetje zeg. Wij zijn indd nog niet zwanger geweest,maar lijkt mij indd zo erg dat je het dan eindelijk bent en dan gaat het mis. Dat verwacht je dan gewoon helemaal niet. Sterkte dan ook deze maand.
Heb jij nu nog dit jaar je NOD of niet meer deze maand?

x susie

Terug
Bovenaan