onverklaarbaar onvruchtbaar...

Nou het is ook gelijk doorgezet, dus alle hoop is weg.... Het is nu een feit dat iui 3 mislukt is, getver!!!
Morgen de gyn bellen en de rest van de onderzoeken deze maand. We hebben besloten dat we deze maand sowieso geen iui willen en ik denk dat we zelfs voor een paar maanden rust gaan. Even alles een plekje geven en weer opladen, in maart gaan we heerlijk skieen en daar heb ik nu al zin in!!!!!!!

Bedankt weer voor alle steun meiden!!! Neem nu even een paar dagen rust van het forum, hoop dat jullie dat begrijpen..

XXX Liv

@ Liv Wat ontzettend klote zeg. Toen ik je eerdere berichten las dacht ik echt dat het wel eens raak kon zijn. Super sorry dat ik nu pas reageer maar ik ben met mijn man en kleine mannetje even een paar dagen weg geweest. Vandaar dat ik nu pas bij lees! Ik vind het echt vreselijk voor jullie!!!!! Ik bergijp het wel als je nu even een maandje of meer geen iui meer wil en afstand neemt. Wij zitten zelf ook enorm te twijfelen over het wel of niet meteen weer gaan slikken van hormonen. Probleem is dat ik het verplichte gedoe ook allemaal even moe ben en ik de miskraam een curettage niet ook nog een keer wil maar ja dat risico zit er nou eenmaal in als we nog een kindje willen.

Wij hebben echt enorme baaldagen achter de rug. Mijn broer en schoonzus vonden het namelijk leuk om nieuwsjaardag toen we met z'n allen bij mijn ouders waren bekend te maken dat ze zwanger zijn!!!! Ik had sinds de miskraam en curettage niet een keer een berichtje van ze gehad of een telefoontje met de vraag hoe we ons voelden. Vervolgens zeggen ze tweede kerstdag gewoon "Zalig kerstfeest" zonder maar even te vragen hoe het metons gaat. Dan vertellen ze nieuwjaarsdag dit nieuws en vragen dan nog niet hoe het eigenlijk met ons gaat. Ik heb me groot gehouden en ze gefeliciteerd en ik ben ook oprecht blij voor ze maar ben wel teleurgesteld in ze... ze hadden toch wel iets kunnen vragen????

Sorry even voo het aso verhaal maar moest het even kwijt.

Zo na mijn aso verhaal even een reactie op de rest...

@kammie Ja ik slik ook clomid 50 mg. Bij mij is het zo dat ik soms de eisprong oversla en er soms wel een heb maar dat blijkt (uit het progesteron) geen goede eisprong te zijn. Van mezelf heb ik maar 1 of twee keer per jaar echt een goede eisprong. Ons zoontje is dus wel echt een enorm wondertje (eerste keer raak). Ik heb de afgelopen 6 rondes met clomid weinig bijwerkingen gehad. Soms wat extra emotioneel maar voor de rest niks. Jij?

@susie wat een lief berichtje zeg!!! Ik had precies wat jij ook schrijft. Van mijn eisprong tot aan de NOD was ik er continu mee bezig. Na de menstruatie gaat het wel maar die dagen voor de NOD zijn vreselijk. Ik snap ook wat jij schrijft van die negatieve testen. Het is moeilijk als het steeds negatief is. Hoe erg ik deze miskraam ook vind ik ben wel heel blij dat ik dus nu weet dat we wel nog zwanger kunnen worden al is dat om eerlijk te zijn wel een schrale troost. Hoop echt dat je snel een keer een positieve test krijgt en vervolgens ook een gezond kindje.

@anies Bij mij op het werk zijn ze super begrip vol. Ik werk bij de overheid en kan mijn uren dus ook zeer flexibel inplannen. Ik werk maar 3 dagen dus heb het ziekenhuisbezoek wel redelijk om die dagen heen kunnen plannen. Bij mij weet echt niet iedereen het, alleen leidinggevende en de directe collega's.

@mier spannend zeg die uitleg krijgen alleen wel heel jammer dat dat niet meteen voor je eisprong kan!!

Kriebels, wietske en muis hoe is het met jullie??

Sorry dames dat ik eerst met mijn eigen aso bericht kwam maar moest het even kwijt. Wellicht ben ik gewoon nog wat emo... hormonen?

Ik hoop echt voor ons allemaal dat 2009 een zwangerschap en een gezond kindje gaat brengen. Ik gun het jullie allemaal van harte.

X Robin

Robin; je hoeft je niet te verontschuldigen voor wat jij een ego-bericht noemt hoor! Kan het me zo goed voorstellen; is ook helemaal niet leuk dat sommige mensen zo egoïstisch reageren. Zeker als je zelf al niet helemaal lekker in je vel zit! Snap ook echt wel dat het voor andere mensen moeilijk is om zich voor te stellen hoe het is en hoe ze moeten reageren, maar na een miskraam kan je toch minstens even vragen hoe het gaat!

Ikzelf heb wel heel erg last van pukkels en stemmingswisselingen sinds ik Clomid slik. Maar vraag me soms wel af of het echt alleen door de medicijnen komt, of ook door telkens weer die spanning en teleurstelling die je te verdragen krijgt. Ben ook nog steeds niet ongesteld en vanmorgen weer met flinke huilbuien begonnen. Ga me nu afvragen of het allemaal ooit wel gaat lukken als ik niet eens fatsoenlijk ongesteld kan worden na zo'n medicijnenkuur... Vind het zelf ook steeds moeilijker om positief te blijven denken. Hoogste tijd voor een succesverhaal dus. Ik wens jullie dan ook allemaal een zwangerschap toe met een gezond kindje als resultaat!!

Voor iedereen nog een goed en vruchtbaar 2009!

@ Robin, logisch toch dat je even moest ventileren?

@ Kammie, ik gebruik geen hormonen en ben ook hartstikke huilerig en stemmingsgevoelig sinds ik geen pil meer slik. Je kinderwens is gewoon erg sterk en voor mij levert dat gewoon extra stress op en dat uit ik dus zo. Zelfs als je denkt dat je geen stress hebt, dan zit het toch onderhuids. Je kan je gevoel niet uitzetten (of in ieder geval niet makkelijk). Bij ieder tegenslagje is dat het eerste wat boven komt (bij mij dan). Ik kan me ook voorstellen dat je de balen in hebt dat je kuur niet geholpen heeft. Kan je snel contact opnemen met je dokter, misschien moet de dosis gewoon omhoog of misschien duurt het "gewoon" een paar dagen. Ik heb er geen ervaring mee, gelukkig heb ik wel een eisprong...

Ik heb niet veel te melden, dus hou het kort. Zit vlak voor de eisprong (dit weekend?) en gelukkig gaan we dit weekend ook een weekendje weg, zodat het niet zo "verplicht" voelt met klussen. Dat vind ik nog wel het vervelendste aan dat het niet wil lukken. M'n libido gaat echt iedere maand verder naar beneden (en ik was al niet zo goed voorzien ervan...)... Hoe "krikken" jullie je sexleven op? Als ik zo vrij mag zijn om het te vragen...

Groetjes, Esk

naam
ronde
status
nod
zwanger
uitgerekend

mier1980
25
6 jan. uitleg IUI
1e week febr. 1e IUI
22 jan.

liv84
32
even Pauze!!
4 feb.

susie_26
18
hsg gehad,nu half jaar op
eigen kracht
11jan.

robin79

muis
14

5 nov. hsg gehad

30 dec.

kriebels

Wietske

27

20

half jaar op eigen kracht!

na 4 mislukte iui's even
 zelf proberen, januari
naar gyn
30 dec.

30  dec

Hallo allemaal,

Ik wilde een paar dagen niet   reageren, maar het lukt niet (hahaha). Ben er weer helemaal bovenop, vind at zo gek hoe snel dat bij mij gaat. Ik huil 1dag vreselijk en dan de 2e dag zie ik alles weer rozekleurig in...
Heb net een afspraak gemaakt met de gyn voor 12feb. vind het helemaal heerlijk een maand geen ziekenhuizen!! Heb goed met mijn mannetje gesproken en wij zijn het allebei goed zat met die mm. Als uit de overige onderzoeken weer bljkt dat alles goed is willen wij (voorlopig) geen iui meer. En het weer tussen de lakens als van ouds maken!!

@kammie: Zit je net een mail te sturen, maar zie hier dat je nog niet oni bent geworden. Balen zeg!! Ga je de gyn bellen als het nog langer duurt?

@Robin: Jemig wat vreselijk lijkt me dat zeg. Ik heb zo een zus en zwager die echt niet meelevend zijn dus weet precies wat je bedoelt!!! Gelukkig zegt het meer over hun dan over jullie!!! Blijf er lekker boven staan, jullie tijd komt nog wel!!!! Wij willen trouwens ook geen hormonen, heb er lang over nagedacht, maar het is bij ons niet nodig. Zo willen wij ook geen ivf, dat hebben we vanaf het begin afaan al gezegd. Dus kan heel goed begrijpen dat je erover twijfelt!!!

@Esk: Bij ons is het heel wisselend, wij beginnen de maand altijd erg goed maar rond mijn ei gaat het verplicht voelen dus dan wordt het weer minder!! Nu hebben wij allebei wel een redelijk hoog libido  en we proberen elkaar altijd te verrassen. Mijn mannetje boekt meestal 1x in de 2 mnd een weekendje weg en ik ben nogal van de kaarsjes etc. als hij 's avonds thuis komt. Mijn libido wordt veel minder van die iui, omdat ik daar telkens zo nerveus van werd kon ik ook niet meer aan seks denken!! Hoop dus dat onze rustperiode weer zorgt voor romantische nachten!!

Ik las laatst een artikel van een belgische gyn en die schreef dat bij veel seks met een hoop plezier meer procent zwanger raakt dan bij de hulp in het ziekenhuis. Het ging dan over stellen die onverklaarbaar onvruchtbaar zijn. Hij schreef ook dat verzekeringen beter vakanties konden geven dan vruchtbaarheidsbehandelingen, omdat stellen vaker zwanger terug kwamen van een vakantie dan uit een ziekenhuis. Ergens geloof ik dat wel, kijk bijv eens naar stellen die in hun rust maand zwanger raken (Robin).
Ik krijg hierdoor zo gemengde gevoelens, ik wou dat ik mijn gedachte op iets anders kon zetten en zo gewoon een keer spontaan zwanger zou raken. Maar ja hoe doe je dat???

XXX Liv

Dat herken ik wel Liv (van zenuwen). Bij mij is het meer dat het hele zwanger-worden-gedoe nu mentaal "vastzit" aan sex... heel vervelend, want voor m'n gevoel is het alleen nog maar voor "de baby". Ik weet dat ik daarvan af moet, maar hoe??

naam
ronde
status
nod
zwanger
uitgerekend

mier1980
25
6 jan. uitleg IUI
1e week febr. 1e IUI
22 jan.

liv84