onverklaarbaar onvruchtbaar...

@liv nog even over jou vorige bericht. Die krampen die beschrijft had ik de laatste keer ook. Ik had ineens 1,5 week voor mijn NOD die krampen en ja toen bleek ik zwanger te zijn. Dus wie weet  begin jij 2009 wel heeeeeeeeeel goed. Hoop het zo voor je  en wat mij betreft volgen wij dan allemaal  snel je goede voorbeeld!!! Is wel vreselijk hè dat wachten...... Ik ben ook altijd bang dat mijn lichaam me voor de  gek houdt maar ja je blijft toch hopen!!! Ik duim voor je en hou ons maar op de hoogte!!!!!  

Hallo meiden!

@muis: Balen zeg dat de rdtjes weer gekomen zijn. Het geeft niet hoor als je minder meeschrijft, als jij je daar beter bij voelt is het helemaal goed! Ik hoop dat 2009 een beter jaar voor je wordt. En van dat sexen is helemaal begrijpelijk, dat is bij ons ook niet super meer (op de laatste maand na dan) Het is gewoon erg moeilijk om van iets romantisch en spontaans iets verplichts te maken!!! Wel volhouden hoor, positief denken is het halve werk!!!!!!!!!
Ik denk dat ik zaterdag of zondag ga testen, het liefste al morgen maar dan ben ik bang dat het te vroeg is dus ik blijf nog even volhouden!!!

@Robin: Nu word ik helemaal zenuwachtig omdat jij dat ook had van die krampen!!! Ik heb nu helemaal nog steeds een ongikrampen, de maanden hiervoor had ik dat wel!! Het is zo moeilijk dat wachten!!!!!!! Op welke dag in je cyclus had jij nou getest? En had jij ook zere borsten (tepels)? Gaat het alweer een beetje met je? Je komt wel weer positief over!!!

Ik ben zo vreselijk zenuwachtig, hoop dat het nu echt een keer zo is!! Ik vind het wachten echt steeds moeilijker worden!! Ben ook weer zo bang dat mijn lichaam me weer voor de gek houd!!!

XXX Liv

Hallo allemaal!

Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat al jullie dromen uit mogen komen!!

Liz; ik ben gewoon helemaal zenuwachtig voor jou! Heb vannacht zelfs over je gedroomd dat je hier aan de deur kwam met goed nieuws. Hopelijk is mijn droom geen bedrog !! Hoe voel je je??

Robin; jij slikt dus ook Clomid;  ook 50 mg? Blijkbaar groeit er bij jou zonder Clomid wel een eitje omdat je de ronde zonder clomid zwanger bent geworden. Heel verdrietig dat het mis gegaan is! Hoe voel je je nu? En heb jij last van bijwerkingen van de Clomid?

Susie; ik hoop voor je dat je een klein bruidsmeisje of bruidsjonker op je arm mee kunt dragen! Wel heel leuk om nu met de voorbereidingen aan de slag te gaan. Ook een goeie afleiding!

Anies; ik herken wat je schrijft dat je nog niet goed weet hoe je op iedereen moet reageren. Ik ga ook vandaag even tijd maken om dit topic vanaf het begin bij te lezen. Ik heb overigens niet dat ik al ca een week voor mijn NOD ongesteldheidskrampen krijgt. Bij mij komt het echt "ineens". Alle keren dus echt tot aan de ongesteldheid toe hoop gehad en ook regelmatig een zwangerschapstest er tegenaan gegooid, met vervolgens teleurstelling... Succes vandaag in het ziekenhuis!!

Muis; wat vervelend dat je ongesteld bent geworden! Je verdriet is goed te begrijpen en ook heel herkenbaar! Net als je opmerking over het sexleven. Ik moest vorig jaar twee maanden pauze houden voor wat betreft de mmm, vanwege vakantie en de feestdagen. Dat houdt voor mij in dat ik ook echt niet zwanger kan worden, want groeit uit zichzelf geen eitje en dus geen eisprong. Eerst baalde ik enorm van die pauze, maar achteraf gezien was het voor mijn emotionele gesteldheid (en ons sexleven  ) wel beter.  Veel sterkte er in ieder geval mee!!

Mier; ik krijg a.s. woensdag "prik-les" voor IUI. Als het goed is mag ik dan ook dezelfde ronde beginnen met IUI. Ben nu aan het wachten op mijn ongesteldheid (opgewekt met primolut). Wel ironisch dat de ene blij is als ze ongesteld wordt, de ander ongelofelijk teleurgesteld! In ons ziekenhuis hebben we eerste een intakegesprek voor IUI en vervolgens de prik-instructie.  Is dat  bij jou in één gesprek - en dus dinsdag - of ben je al een keer eerder geweest?

Kriebels; jij bent topicstarter maar zie dat je al een tijdje niet geschreven hebt. Is geen nieuws goed nieuws?? (duim, duim, duim!)  

Ik ga straks even helemaal bijlezen; tot de volgende keer!

Mier; ik schrijf net wel heel optimistisch dat ik deze maand nog voor de eerste IUI mag maar lees nu dat dat bij jou niet kan i.v.m. spuiten. Kan je me dat uitleggen want zou voor mij dan wel eens hetzelfde verhaal kunnen zijn...

Hallo allemaal,

Allereerst gelukkig nieuwjaar ik hoop dat voor ieder onze wens zwanger worden eindelijk eens waar mag zijn in dit jaar!!!!

Jeetje zeg ik ben een paar dagen niet op dit forum geweest en zie weer zoveel berichten.

Robin@ Jeetje wat vervelend dat het zo is gelopen. Je bent nu dus alsnog gecurriteerd (weet niet precies hoe je het schrijft) Ik vind dat je er heel moedig over spreekt,maar ja wat moet je anders ook he.Je moet positief blijven al begrijp ik na zo'n klap dat dat heel moeilijk is. Blijf sterk meisje en doe rustig aan. Het is fijn dat je werk zo begripvol is. Neem de tijd om het te verwerken het is niet niks. En praat er met mensen om je heen over.Zo kan je het hopelijk een plekje geven.

Liv@ Wat spannend voor jouw heb je al een test gedaan??
Ik hoop dat het voor jouw een goede start van het nieuwe jaar is. Pfff wat moet jij nu zenuwachtig zijn ik leef helemaal met je mee. En wat een super mooi gedicht dat je hebt gekregen van je zus krijg er helemaal kippevel van.

Mier@ Jij bent dus ook weer ongesteld geweest las ik. Zie dat je binnenkort naar het zh moet.Spannend. Ik hoop dat je snel kan starten met de IUI.

Mamavanjesse@ Voor jouw ook weer die rot regels. Spannend dat je binnenkort je IUI krijgt.Hoop voor jouw ook dat het raak zal zijn.

Kammie@ Ja zou wel leuk zijn he als ik ga trouwen en ons eigen kindje is bruidsjonker of bruidsmeisje. Zou ik helemaal geweldig vinden.
Ik heb nu in ieder geval een beetje afleiding dus mischien dat dat ook wel positief werkt op mijn lichaam. Kan mij even met andere dingen bezig houden dan alleen met het zwanger worden. Pfff al blijft het moeilijk mijn gedachtes opzij te zetten.
Volgende week krijg je prikles voor je IUI zo te lezen?Succes hoop dat je snel kan starten.

Waar is de rest gebleven (Wietske,Kriebels)Hoe gaat het met jullie???
I
k zit inmiddels alweer op dag 19 van mijn cyclus heb het idee dat ik 2 dg terug eisprong heb gehad omdat ik zulke krampen voelde. Dus we hebben flink geklust afgelopen dagen. Hoop met goed resultaat.
Blijft moeilijk vind ik de dagen aftellen van je ongesteldheid. Ik kijk erg uit naar 29jan moet ik zeggen.Moet dan weer naar de gyneacoloog.Heb zoiets van hoe eerder ze verder gaan kijken hoe beter. Mijn wens om zwanger te worden blijft gewoon heel groot en ik vind het soms zo moeilijk om positief te blijven. Merk gewoon nu mijn NOD weer nadert dat ik er weer veel mee bezig ben en ik moeilijk aan iets anders kan denken. Ik wil het gewoon zo graag.Hebben jullie dat ook? Dat je zodra NOD nadert er iedere seconde v.d dag mee bezig bent.
Soms zoals nu zie ik het dan ook zo negatief in. Heb dan zo een moment dat ik denk die dag gaat nooit komen voor ons. Heb tot nu toe geen enkele keer pos. test gehad dus heb dan echt zoiets van volgens mij komt ie nooit. En kan ik wel zwanger worden.Dat weet ik gewoon niet, omdat ik nog nooit zwanger ben geweest.
Vind het frustrerend dat ze niks hebben gevonden en het gewoon niet lukt.
Ben in ieder geval blij dat ik hier mijn gedachtes even van mij af kan schrijven.

x susie

Hey meiden,

Allereerst GELUKLKIG NIEUWJAAR!!!!En dat al jullie wensen mogen uitkomen!!!

@Kammie, gezellig dat je komt meekletsen!
@Muis, ik snapheel goed dat je seksleven eronder leidt, als je steeds MOET, en niet omdat je zin hebt.Is hier ook wel een beetje zo, maar toch probeer ik maar te denken waar we het voor doen, en meestal komt de zin dan vanzelf
Sorry meiden, ik kan niet allemaal onthouden wat jullie geschreven hebben,     en dat naast elkaar, nog een scherm openen lukt me nietSorry!

Ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest, er was nog niet echt wat te zien, zit ook nog maar op dag 8 hoor!Baarmoederslijmvlies was 4,1mm en er was een eitje van 7mm, en meerdere kleinere.Moet maandag weer om te kijken hoe het er dan voorstaat!!!Hoop dat ze goed groeien!!!

Hey, hoe doen jullie dat eigenlijk op het werk?Ik werk als invalkracht op een kinderdagverblijf, en mijn collega's en leidinggevende weten ervan, dat we in het zh lopen om zwanger te worden.Maar voor een folliklemeting moet ik dan ff een half uurtje weg, en op zich is dat geen probleem, alleen dat staat mijn collega dus alleen met bv 8 kids en dat mag dus niet.Er moet dus een andere invalkracht komen, maar die moet dan 3 uur uitbetaald worden, dus das eigenlijk te duur.Heb het meestal wel kunnen regelen dat ik de zh bezoekjes op de dagen of uren heb dat ik vrij ben, maar dit lukt niet altijd!vindt het dan vervelend om mijn leidinggevende te moeten bellen dat ik er weer ff tussenuit moet!!!Ben bang dat ze er op den duur ook zat van wordt, hoe doen jullie dit???

nou meiden, fijne avond!!!
Tot snel!!

liefs anies

iedereen de beste wensen voor 2009!! MET EEN ZWANGERSCHAP NATUURLIJK!

kammie je vroeg waarom ik nog een maand moest wachten vanwege de spuiten.
dat komt dus door omdat ik a.s dinsdag dus uitleg krijg over de prikinstructie maar ook om en nabij die dag mijn eisprong heb (dus te laat voor de spuiten) daarom een maand later!

liv wat spannend zeg!!

xxx mier

Mier; bedankt voor je uitleg!

Anies; je vraag over het werk. Ikzelf werk bij de overheid en heb flexibele werktijden. Als ik mijn uren (32/week) maar maak ben ik in principe vrij hoe ik die invul. De meeste ziekenhuisafspraken (fm's) waren gelijk om 8 uur. Dan begon ik op mijn werk gewoon wat later. Mijn leidinggevende heb ik het recent wel verteld, omdat we nu met IUI gaan starten en ik dat waarschijnlijk niet altijd zo mooi vroeg kan plannen. Voor mijn man is/wordt het lastiger. Afgelopen jaar is mijn man niet altijd mee geweest. Simpelweg omdat dat voor zijn werk bijna niet in de plannen is. Komende tijd wil hij wel alle keren mee, omdat het voor mij emotioneel belastend bleek om alleen te gaan. In het begin vond ik dat helemaal niet erg, maar naarmate het langer ging duren en telkens slecht nieuws te verdragen kreeg, voelde het alsof het mijn probleem aan het worden was en niet het onze. Vandaar dat hij nu voortaan wel altijd mee wil. Ook woensdag naar de prikinstructie waar hij niet eens bij mag/kan zijn! Ik heb daarom maar een boek wat hij graag wilde hebben gekocht als nieuwjaarscadeautje, zodat hij wat te lezen heeft tijdens het wachten!!

Terug
Bovenaan