onverklaarbaar onvruchtbaar...

Dag dames,

allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden voor ons allemaal!
Welkom aan de nieuwe meelezers en -schrijvers, eerder heb ik al aangegeven niet altijd actief mee te schrijven, maar de verhalen wel (redelijk) actief te volgen (aangezien dit forum een hoog verslavingsgehalte heeft ).

Susie, gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk... 4 jaar geleden werd ik ook op kerstdag ten huwelijk gevraagd, dat blijft toch een speciaal moment!

Mijn NOD is weer op tijd geweest, werd op 30 dec ongi... was wel even goed kl*te om me te realiseren dat het in 2008 dan toch niet gelukt is. Ik herken de emoties van de anderen op de 1e cyclusdag, dat heb ik ook... de dag erna kan ik wel weer 'the bright sight of life' zien. Volgende NOD zal 26 januari zijn, die maandag kom ik terug van een weekendje Parijs...

Precies op de dag dat ik ongesteld werd, kwam een collega even fijn vertellen dat ze in verwachting is... deze collega weet dat wij al heel lang bezig zijn. Ik ben super blij voor haar (vanwege gezondheidsproblematiek is niet heel zeker geweest of ze gezonde kinderen zou kunnen krijgen), wat ik alleen niet zo leuk vind is dat zij haar vriend 15 weken kent en dat ze nu dus al bijna 12 weken zwanger is. Alles gelukkig gezond en wel...
Het voelt gewoon oneerlijk

Voor alle anderen die gaan beginnen met IUI, er al mee bezig zijn of er juist even afstand van nemen... heel veel succes... ik denk aan jullie!

Liefs, kriebels

ook de beste wensen kriebels!
zulke dingen zijn ronduit k#t! ik ken ook iemand,heeft net een jaar geleden haar vriend verloren,had na 3 maanden al een ander en is nu ook al zwanger ervan!!

Hallo meiden.
Ik heb een vraag over hoe jullie het geregeld hebben op het werk. Ik werk als ziekenverzorgende in een verzorgingshuis en werk 36 uur. Dan is het niet makkelijk om buiten werktijd naar het ziekenhuis te moeten. Nu heb ik een leidinggevende die vind, dat als ik naar het ziekenhuis moet, ik daar overuren voor moet inleveren. Terwijl ik info had gevonden over recht op betaald verlof onder werktijd. Hij moet dit weer helemaal uitpluizen en mailtjes sturen naar deskundigen.
Ik dacht dat we zo al genoeg stress hebben, krijgen we dit er ook nog bij.
Graag reactie.
Groetjes Linda

Ik heb het verteld aan mijn chef en zijn baas en die vinden dat ze mij vrij moeten geven voor dit soort zaken. Ik krijg dus gewoon doorbetaald. Verder plan ik zoveel mogelijk aan het einde van de dag of aan het begin van de dag, zodat het zo min mogelijk tijd kost. Mijn werk vindt dat zij ook een verantwoordelijkheid hebben (ethisch gezien dan) om mij alle kansen te gunnen. Vanwege liever een gelukkige werknemer dan geen werknemer. Zoiets.

Ik weet niet of je dit ook vergoed "hoort" te krijgen, maar lijkt mij van wel. Als je ernstig ziek bent hoef je toch ook geen dagen in te leveren?

Succes!

Esk

Linda; ik werk bij de overheid en heb flexibele werktijden. Het is daarom voor mij meestal wel te doen geweest om het ziekenhuisbezoek buiten mijn werktijd in te plannen. Als het rotter uitkwam, heb ik een vrije dag genomen. Ik heb afgelopen jaar dus alles in mijn eigen tijd gedaan. Maar heb ook niemand op mijn werk er over verteld, dus was mijn eigen keuze. Eind vorig jaar heb ik mijn leidinggevende het hele verhaal verteld. Mede omdat ik met het oog op de komende IUI-behandeling(en?) waarschijnlijk niet altijd buiten mijn werktijden om kan plannen. Ik heb nooit nagevraagd of ik verlof krijg voor de ziekenhuisbezoeken, maar volgens mij moet een werkgever in minimaal een gedeelte van je medische bezoeken vergoeden. Het zal per CAO verschillen maar kan me niet voorstellen dat het in Nederland niet zo geregeld is dat je alles in je eigen tijd moet doen! Lekker dat je dit soort dingen er nog bij krijgt als je echt al voldoende aan je hoofd hebt!!

Mier en Kriebels; Het voelt inderdaad erg oneerlijk!! Om nog maar te zwijgen over die mensen die zwanger zijn en hun ongezonde gewoonten (roken en drinken) vervolgens gewoon doorzetten! Oudejaarsdag weer meegemaakt; iemand die ik ken 20 weken zwanger en volop aan de wijn en roken erbij! Kan me er af en toe echt over opwinden!

Ik ga straks naar het ziekenhuis voor de prik-instructie. Hoop ook nog een arts te kunnen spreken over mijn persoonlijke situatie (instructie is in groepsverband) want maak me toch wel erg zorgen dat ik nog steeds niet ongesteld ben en de voortgang. IUI in januari lijkt al bijna uitgesloten...

Hallo,

Kriebels@ Jij ook nog een gezond en vooral vruchtbaar 2009.
Wat oneerlijk is het he als mensen in je omgeving direct zwanger worden terwijl ze ook pas net bij elkaar zijn.Zijn  vaak nog  mensen waar het ook nog eens ongepland van is.
Ik had precies zelfde met vriendin van mij die had ook net een jaar relatie en maand gestopt met pil direct zwanger.Blijf dat soort dingen moeilijk vinden.
Vind het dan gewoon zo oneerlijk.

Linda@ Even over het werk.Ik werk zelf ook in de zorg en mijn leidinggevende is op de hoogte van onze situatie.Toen ik met alle onderzoeken bezig was bloedprikken enz mocht ik gewoon weg onder werktijd mijn leidinggevende deed daar niet moeilijk over.Verder plan ik nu wel zo veel mogelijk op mijn vrije dagen en als dat niet lukt is er wel de mogelijkheid om te ruilen of iets dergelijks.Meeste collega's zijn er ook van op de hoogte en leven mee met onze situatie.Ik heb gelukkig ook flexibel team dus dat scheelt.
Per 1 maart heb ik een nieuwe baan.Wil het daar stil houden dus hoop dat ik dan ook zh bezoeken kan planner zonder dat ik het op mijn werk moet melden.
Wil het gewoon niet meer teveel vertellen op het werk. Vind het namelijk moeilijk als mensen er maandelijks om vragen vandaar dat ik nu wil proberen het stil te houden.Kijk als mensen erom vragen van willen jullie kinderen dan zou ik er niet om liegen,maar ga het niet aan de grote klok hangen.

x susie

Linda; heb het nog even nagekeken, bij ons is het volgende beleid vastgesteld.

Doktersbezoek:
Het gaat hierbij dan om bezoek aan o.a. huisarts, tandarts, arts in ziekenhuis, gynaecoloog, fysiotherapeut en consulten bij de Arbo-Unie. In de regeling is opgenomen dat dit soort bezoeken in principe zoveel mogelijk in eigen tijd plaatsvinden en dat gebruik kan worden gemaakt van de regeling flexibele werktijden. Mocht dit niet lukken dan krijgt de medewerker maximaal 1 uur per bezoek vergoed, dit wordt vooraf met de leidinggevende besproken. Dit betekent wel dat vergoeding van tijd alleen op een ingeroosterde dag plaatsvindt en dat op die dag ook daadwerkelijk gewerkt moet zijn.
Zie dat het niet helemaal goed gaat met het lettertype maar weet niet hoe ik dat moet wijzigen... Maar bij ons is het dus ook niet "automatisch" dat je de tijd vergoed krijgt en maximaal een uur per bezoek, op een dag dat je wel gewerkt moet hebben...

Hoi Susie.

Mijn leidinggevende is op de hoogte en mijn collega's ook. Ik heb vandaag zelf maar naar personeelszaken gebeld om mijn antwoord eerder te krijgen. Anders wordt het volgende week dat ik antwoord van hem krijg. Hem heb ik dit later pas verteld, omdat hij nog niet zolang onze leidinggevende is. Mijn andere collega's kennen mijn verhaal nog van 2 jaar geleden toen we de eerste start gemaakt hebben. Deze   vroeg of ik kon plannen wanneer ik naar de gyn moest. Dit is van te voren niet bekent. Nu ik aan het spuiten ben, kan ik iets meer plannen. Wat ik ook wel zal doen.
Ook snap ik dat je het niet meer aan de grote klok wil hangen. Zo heb ik ook collega's. Eentje in het bijzonder. Vraagt constant hoe het met me is en dat ze vaak ook thuis aan me moet denken. Ik heb al tegen een aantal collega's gezegd dat als ik erover wil praten dat ik mezelf wel meld. Zodat ze niet steeds blijven vragen en er weer mee geconfronteerd wordt.
Veel succes met zwanger worden.
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan