onverklaarbaar onvruchtbaar...

Hallo allemaal!

Ik ben inderdaad zwanger. Vind het eerlijk gezegd heel moeilijk om het hier te vertellen want weet uit ervaring hoe vervelend het is om te horen dat anderen zwanger worden terwijl je zelf aan het tobben bent. Maar mijn verhaal is denk toch wel zo wonderlijk, dat het misschien jullie ook wel een beetje hoop geeft? Dat is wat ìk hoop in ieder geval!!

Gisteren dus naar het ziekenhuis voor de prik-instructie. Duidelijke instructie, maar best raar omdat je met drie andere vrouwen zit! Kwam er voor mij op neer dat ik de hele maand door medicijnen moest gaan spuiten (Gonal-F, Pregnyl en nog iets met een moeilijke naam). Aan het eind gingen we bespreken wanneer we moesten beginnen. De assistente vond het toch wel erg raar dat ik nog steeds niet ongesteld was geworden van de Primolut, en vroeg me dus in een potje te plassen. Zij de test gedaan en riep toen mij binnen. Toen ze zei: "En neem je man maar mee..." kreeg ik het erg warm. De rest is allemaal een beetje in een soort van trance gegaan. Ik bleek zwanger! Mocht gelijk voor een echo (inwendig) om te kijken hoe ver ik was want had natuurlijk geen/geen regelmatige cyclus dus had geen idee. Blijkt dat ik nu 7 weken zwanger ben.

Ben dus zwanger geraakt in de maand na mijn HSG, zonder medicijnen, tijdens onze rustmaanden (op vakantie!). En dat na 4 negatieve slt's, en volgens alle onderzoeken en monitoring geen cyclus uit mijzelf. De wonderen zijn dus echt de wereld nog niet uit! En zoals Liv ook al schreef; vakantie op recept en op kosten van de zorgverzekeraar, is dus helemaal zo gek nog niet!

Het is allemaal nog heel onwerkelijk. Heb vannacht bijna niet geslapen en pas vandaag in de loop van de dag begint het besef een beetje te komen.

Kan nog wel veel meer typen want zit er helemaal vol van, maar wil daar jullie verder niet mee lastig vallen. Wil nog wel zeggen dat ik voor jullie allemaal hoop dat jullie dit ook snel mee mogen maken! Ik duim voor jullie, hoop dat dit verhaal ook een beetje een opsteker is?

X

Mier en Muis; bedankt voor jullie felicitaties! Jullie zijn er snel bij! Ik heb dus al een echo gehad en mag 4 februari voor het zwangerschapsintake-gesprek en krijg dan weer een echo. Zou wel dagelijks een echo willen; kan geen bevestiging genoeg krijgen!! X

Hallo kammie,

Gefeliciteerd meid!!!Super.
Zo te horen een dolgelukkige trotse mama in spé.
Het is je zeker gegund.Hopelijk mogen wij volgen.
Geeft juist weer een beetje hoop als ik hoor dat er dan iemand zwanger is die ook al zo een tijd bezig is.

xxx susie

Hallo meiden,

@Kammie, super zeg, GEFELICITEERD!!!wat een wonder zeg!!Zo zie je maar!

Nou meiden, hoop dat wij ook volgen, en dat 2009 ons jaar zal zijn!!!

maandag weer naar het zh voor een fm, dag 18, dan mag er toch eindelijk wel een ei te zien zijn!!!het liefst 2,hihi!!!

Heb vandaag vrij genomen van mijn werk, mijn zoontje is ziek,griep!zo sneu altijd!!

liefs anies

Hall, ik ben vandaag weer in ziekenhuis geweest voor follikelmeting. Ik spuit sinds maandag 75IE menopur. Vandaag waren er 2 eitjes van 9 mm en zit nu op dag 10 van mijn cyclus.
Moet maandag weer terug. Hopelijk dat eind van de week dan de inseminatie is.
Begint ondertussen te kriebelen hier, lijkt net of iedereen rond om mij zomaar zwanger raakt. Maar ja onze tijd komt ook wel. Succes verder allemaal met zwanger worden.
Groetjes Linda

Hey meiden,

Ik heb weer wat raars, maak me gewoon een beetje zorgen.
Heb net lekker gewinkeld, wil gaan schaatsen, dus trek andere kleren aan, en wat zie ik(klinkt vies, sorry)een bruinachtig goedje in mijn onderbroek, echt een dikke snottebel zeg maar, alleen dan bruin.En wat bruin gevloeid!Snap er niks van, zit nu op cyclusdag 16, en heb nog geen eisprong gehad, is te zien dmv echo's.Dus kan ook geen beginnende menstruatie zijn, want daar lijkt het op!!!!
Hebben jullie enig idee????

liefs een onzekere anies

Hoi anies,

Kan zijn dat je bloed hebt verloren door die echo.Toen ik een hsg had had ik de dag daarna precies hetzelfde.Kan zijn dat ze dan per ongeluk iets geraakt hebben tegen bloedvaatje of iets dergelijks.
Als je je echt zorgen maakt neem je toch even contact op met de gyn.
Sterkte.Laat je even weten als je meer weet.

x susie

Terug
Bovenaan