onverklaarbaar onvruchtbaar...

Hoi Susie,
Ik ben er nog hoor, maar vind dit forum qua inloggen en zo soms vermoeiend, dus lees wel mee, maar reageer niet zo vaak. En ik ben ook een klein beetje afstand aan het nemen.

Even een korte update:
Vorige week vrijdag (20 feb) ben ik begonnen met de IUI. Dat was op CD2. Ik moest iedere dag 75IE Gonal-F spuiten. Dat ging eigenlijk best goed. Toen mocht ik afgelopen vrijdag terugkomen en bleek dat er 1 eitje al goed aan het groeien was. Ik heb afgelopen zondag 2 ampullen Pregnyl gezet en gisteren hebben we de IUI gehad.
Nou mag ik aanstaande zaterdag nog een ampul Pregnyl zetten (ter bevordering van een eventuele innesteling). Nu dus wachten tot over 15 dagen.  Als ik dan zwanger ben, dan is dat helemaal  geweldig. Als dat niet zo is, dan moet ik bellen voor een laparascopie, want tijdens de echo heeft de gyn een grote cyste gevonden (5,5 cm in m'n  rechter eierstok) en hij dacht aan endometriose. Wat op zich vreemd is, want ik heb helemaal geen pijn bij de menstruatie en hij schatte de endo dan op fase 2 (wat dat dan ook moge wezen) en dan zou je dus eigenlijk helemaal plat moeten liggen van  de pijn. Nou, ik heb echt nergens  last van.

Dus ik zit weer op het wachtbankje, maar aangezien het pas in het begin van de wachtweek is, valt het allemaal nogal  mee.  
Ik heb zelf wel het gevoel dat ik nu voor het eerst een reeele kans heb op een zwangerschap en dat is wel een  spannend gevoel. Hopelijk gaat mijn hoofd er niet vandoor met  allerlei nepkwalen :).  

Groetjes, Esk (zie ook op Mijn Blog)

Ook ik lees nog wel mee, maar ook ik heb even afstand genomen. Er is ook nog niks te melden. Heb op 17 mrt weer afspraak zh. De eerste onderzoeken zijn  gedaan en als het goed is krijg ik dus weer een hsg onderzoek. (tweede keer) Ik probeer er rustig onder te blijven, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn verdriet/ boosheid aardig aan het wegsnoepen ben. Hartstikke fout, ik weet het. Het duurt allemaal zo ontzettend lang. Mijn arts is ondertussen ook nog 6 weken weggeweest, dus het schiet niet op hier.

Ik lees wel goede berichten en ben voor Mier en Anies hartestikke blij, dus meiden:
van harte gefeliciteerd!   Lekker genieten en ik zal zeker aan jullie denken zo rond de
tijd van oktober/november.

Groetjes van Muis.

hey meiden,

nog steeds niet meer positief nieuws! BALEN!!

robin echt balen dat ze toch weer zijn gekomen!!

susie wat jij schreef herken ik ook wel hoor,maar ik had het nu dus ook echt niet verwacht!! ik was zo ingesteld op de IUI! en het spuiten van de hormonen!

liv bijna op vakantie!!! heerlijk!! lekker gaan genieten hoor!! waar ga je heen?
bijna nod trouwens!!!

kriebels voor jou nog 3 weken voor de wintersport!!! hoe gaat het verder?

muis jij alweer bijna naar het zh!

xxx mier

met mij gaat het goedvandaag wel weer wat beroerd en gisteren ook,het geef me dan toch een soort van geruststelling want dan denk ik maar dan zal het wel goed zitten!
al is het natuurlijk altijd nog afwachten! vandaag ben ik 6 weken en 3 dagen,volgende week woensdag naar de verloskundige,en dan kijken wanneer ik de echo krijg! ze wilden zelf er niet te lang mee wachten maar wil zelf rond de 9 weken een echo.

Esk@Is
indd geen handige site dit met dat inloggen.Ik lees ook vaak mee en denk dan heb geen zin om in te loggen,omdat het zo lang duurt,maar ken mijzelf wil dan toch altijd wel even reageren.
Spannend hoor gisteren dus je IUI gehad?Ga voor je duimen.
Maar wel balen zeg dat ze nu een cyste hebben gevonden.Kan dus duiden op endometriose als ik het goed lees? En mocht je wel zwanger zijn kan dit dan geen kwaad die cyste?
Je hoort indd wel vaak dat mensen die endometriose hebben heel veel klachten hebben tijdens NOD.SOms ook hele maand krampen en echt ook heel erg.
Hoop dat het allemaal meevalt en dat je dan deze maand zwanger bent.
Anders komen weer al die nare onderzoeken.
Succes.

Muis@: Wel balen dat je pas over 6wk terecht kan.Ik vind dat w8ten ook altijd zo erg.Liefst wil je gelijk je vervolgafspraak.Iedere keer wordt je weer naar huis gestuurd en wordt er pas weer afspraak in volgende cyslus gemaakt moet je vaak weer bellen op zoveelste dag NOD.Dat is mijn ervaring dan.
AL die onderzoeken duren een eeuwigheid.Terwijl ze inprincipe sommige onderzoek allemaal in 1 maand kunnen doen,maar ze proberen het uit te stellen om het vergroten van normale zwangerschap.
Waarom moet je trouwens voor 2de keer hsg?Is 1x niet voldoende.Of zitten je eileiders verstopt?

x susie

@susie en Liv Ik herken jullie verhalen helemaal. Je gevoel zit vaak goed en je weet diep van binnen wel of het raak is of niet maar verstandelijk ga je toch zitten hopen.

@liv jij morgen je NOD... heb je nog steeds het gevoel dat het niet raak is?? Alvast een hele fijne vakantie.

@susie we gaan inderdaad samen op naar nieuwe kansen!!!

Ik ben vandaag met m'n man samen weer bij de gynaecoloog geweest. Had 3 weken geleden al aangegeven dat ik echt te veel bijwerkingen van de clomid begon te krijgen! Was ook al de 7de kuur. Gyn gaf vandaag zelf al aan dat hij me nu heel anders vond dan 3 weken geleden... Hoef dus niet meer aan de clomid Yes!!! De gyn heeft nu 2 opties aangegeven die hij volgende week vrijdag in het fertiliteitsoverleg met de andere gynaecologen gaat bespreken. Aangezien het zeer waarschijnlijk is dat ik PCO (vruchtbaarheidsstoornis heb) zijn er 2 mogelijkheden nu we niet door kunnen met clomid.

1ste optie: Een kijkoperatie en Leo. Leo houdt in dat ze tijdens de  kijkopratie de kleine eitjes in mijn eierstokken gaan aanbranden met laser.  Het blijkt  dat je dan vaak weer een  regelmatige cyclus krijgt met goeie eisprongen. Ze weten niet precies hoe dat kan maar het blijkt te werken.

2de optie: We starten IUI met hormonen (geen clomid). Dat willen ze als de 1ste optie niet door gaat z.s.m. doen. Als ik dan na 3 pogingen niet zwnager ben doen ze alsnog een kijkoperatioe voordat ze verder gaan met de volgende 3 pogingen.

We moeten zelf ook even na denken over beide  opties.  Op 23 maart hebben we weer een afspraak en dan horen we welke optie de artsen in het overleg  tot beste optie hebben benoemd. Ze zullen echter ook rekening houden met onze eigen voorkeur. Fijne is dat ik  hoe dan ook niet meer aan de clomid hoef!!!! HELE OPLUCHTING!!!

@esk jij heel veel succes op het wachtbankje. Zal duimen dat je gewoon zwnaqger bent en die cyste verder geen problemen veoorzaakt.

@muis Ken het gevoel dat je beschrift wel. HEt vreet gewoon toch aan je ook al wil je niet dat het je leven gaat beheersen....het verdriet en de boosheid nemen toe en dat maakt het ook zo moeilijk.

@mier Mooi dat je je beroerd voelt.......dat houdt in dat het goed zit met je zwangerschap!!!! Haha je weet dat ik dit positief bedoel. Natuurlijk is het niet fijn al die zwangerschapsverschijnselen hoop dat ze gauw minder worden en je snel een hele mooie echo krijgt.

X Robin

He Robin,

Wat fijn dat er wat gaat gebeuren en dat je geen clomid meer hoeft te gebruiken!! Ik ben benieuwd waar jullie voor gaan kiezen. En van dat leo had ik echt nog nooit van gehoord, maarja als het werkt helemaal prima toch!!

Vrijdag lekker met vakantie, heb er zo zin in!!! En morgen idd nod, maar heb nogsteeds het gevoel dat het niet raak is. Ik heb nog geen kramp ofzo, maar voel gewoon dat het niet raak is. Geeft niet, ik laat vooral mijn vakantie er niet (weer) door verpesten!!!

Sorry dat ik even niet op de rest reageer, maar ben moe   en heb geen zin om er nog een scherm naast te openen.. Ga lekker naar mijn bedje!!!

XXX Liv

Terug
Bovenaan