onverklaarbaar onvruchtbaar...

@Susie: Hoe was de samenlevingstest? Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze meestal ook pas dat je na 3jaar iui mag, zeker bij jonge leeftijd. Wel vervelend iedere x een andere gyn die andere dingen zegt!! Ik heb gelukkig iedere x dezelfde en wij kunnen het ook allebei goed met haar vinden.
Het gaat weer helemaal goed met me, de wondjes zijn allebei schoon en helemaal dicht! Dus mag nu weer alles doen!!

Hoe is het met de rest van de meiden??? Er wordt weinig gekletst de laatste tijd. Moet zeggen dat ik er zelf ook minder behoefte aan heb, omdat het bij ons allemaal een beetje stil heeft gestaan. Vind dit zelf niet erg hoor, ben nu weer helemaal opgeladen!!
Wij moeten as maandag weer terug naar de gyn en gaan dan  bespreken wat er verder gaat gebeuren, erg spannend!!!

XXX Liv

Hallo liv,

Ja vandaag voor 2de keer samenlevingstest gehad.De test was te vroeg gepland,waardoor hij dus neg. uitviel.Gelijk echo gemaakt en daar zag je dat follikel wel al groot was en waarschijnlijk het weekend gaat springen.
Wilde ze dus dat ik voor de 3de maal nog een samenlevingstest doe om hem dan weer op andere cyclus dag te plannen.Nou daar ben ik dus even tegen ingegaan.Ik denk ja je kan wel aan de gang blijven.Ik heb onregelmatige cyclus dus dan blijft het moeilijk plannen.
Ik moet maandag voor pre-operatief gesprek voor kijkoperatie.
Ik moet dan bellen als ik ongesteld wordt en dan kunnen ze kijken of ik deze maand (mei dan) nog terecht kan.Hoop het wel.

En wat je zegt dat ze pas na 3jaar beginnen met IUI ik vind het belachelijk.Als alle onderzoeken zijn geweest en er dalijk uitkomt dat toch mijn baarmoederslijmvlies vijandig is dan kan ik wel door blijven proberen totdat ik een ons weeg.
Wordt daar echt een beetje boos om als ze dat zeggen.
Ben al 10 jaar samen met mijn vriend en ik ben bewust vroeg begonnen met het krijgen van kinderen,omdat we graag jong kinderen wilde.Dan moet zo'n jonge lerende gyn knaap mij niet gaan vertellen dat we nog jong zijn en alle tijd nog wel hebben.

Sorry hoor moet even frustratie kwijt.Is niet op jou gericht hoor liv,maar op medische wereled.Ben zelf verpleegkundige en weet hoe het eraan toegaat in het zh je bent gewoon een nummer,maar vervelende is dat ik nu aan patienten kant zit en je gewoon afhankelijk bent van wat gyn beslist.Je hebt gewoon niks te zeggen vind ik.

Pfff ben even frustraties kwijt.

Liv@ fijn dat het met jou ieg beter gaat.
Er wordt indd weinig gepraat meer op dit forum,maar moet zeggen dat ik mij ook niet meer zoveel meldt.Heb er niet zoveel behoefte aan op dit moment en heb gewoon ook niet altijd wat te melden.

Gr susie

Hoi meiden,

Sorry dat ik al zo lang niet meer heb geschreven. Mier lief dat je naar me vroeg.

Wat een verhyalen allemaal zeg. Liv wat een gedoe na die operatie. Fijn dat het nu beter gaat. Susie groot gelijk dat je op je strepen bent gaan staan en niet nog een keer die samenlevingstest moet doen.

Hier gaat het goed. Klinkt gek want ik ben niet zwanger...maar wij hebben wel een aantal goede besluiten genomen. Ik had na de enorme bijwerkingen van de clomid toch opnieuw andere hormonen voorgeschreven gekregen. Gyn zei dat hij die nog nooit eerder had gegeven maar er wel veel van verwachte. Toen ik de bijsluiter las bleken het medicijenen te zijn die bij borstkanker worden voorgeschreven. Stond ik niets over vruchtbaarheisbehandeling in. Na een aantal goede gesprekken hebben mijn man en ik besloten met alkles te stoppen. Het koste te veel van ons en bovendien heb ik een gezond kereltje rondlopen die niet vraagt om een moeder die alleen maar bezig is met wat ze niet heeft (en miscchien wel nooit meer krijgt). Kortom wij genieten nu enorm met z'n 3en en we zien wel wat er wel of niet nog komt. Ik voel me stukken gelukkiger dan het laatste 1,5 jaar. Ik was gewoon totaal mezelf niet meer en dat is het me niet waard!!!
Dit is natuurlijk hoe ik me nu voel. Wellicht gaat het over 1 jaar toch weer kriebelen maar dat zie ik dan wel weer. Ik wil nu genieten en ik heb genoeg om van te genieten. Als je me nu vraagt op welke cyclusdag ik zit weet ik dat niet en dat werkt voor mij echt bevrijdend. Ik realiseer me wel dat dit voor mij een makkelijkere keuze is omdat ik al een gezond m,anneke rond heb lopen. Ik weet zeker dat ik anders deze keuze ook niet had kunnen nemen.

Ik heb enorm respect voor hoe jullie het doen. Eens in de zoveel tijd lees ik even alles bij want ik leef nog steeds enorm met jullie mee!!!! Ik gun het jullie allemaal zo ontzettend!!!!

X Robin

Hallo dames,

Nou het is eindelijk zover 23 april krijg ik de kijkoperatie.
Vandaag naar zh geweest voor pre gesprek.
Pfff zie er toch wel tegenop hoor.
Ben nog nooit onder het mes geweest en al helemaal niet onder narcose.
Ben blij als het achter de rug is.
Ze wilde eerst de afspraak nog niet plannen moest eigelijk pas bellen als ik ongesteld was geweest en dan zou de operatie tussen 7de en 14de dag plaatsvinden ik zei plan het maar kan je er toch rekening mee houden dat je voor die tijd veilig moet vrijen.Ga er niet vanuit dat het die maand raak is.
Maar zal er wel rekening mee houden dan.
Dus deze maand nog kans. Het weekend was mijn eisprong dus wie weet is operatie niet nodig.Al ga ik er niet vanuit,maar zou toch wel erg leuk zijn.
Hoe gaat het met de rest van de meiden??
x susie

naam
ronde
status
nod
zwanger
uitgerekend

mier1980
27
beginnen met spuiten
half februari

in ronde 27 na 2 jaar!
25 oktober

liv84
34
begin april kijkoperatie,
daarna verder met iui nr. 4
5  maart

susie_26
22
23 juni kijkoperatie daarna starten met IUI
10mei

robin79
15
27-1 controle curettage
28 maart

muis
20
bloedprikken, feb terug z.h.

kriebels
30
half jaar op eigen kracht
22 maart

Wietske
26

16 april afspraak met huisarts,
daarna naar Leer voor IVF?

3 mei

Esk
23
17 april afspraak en dan bepalen vervolgtraject (IUI nr. 2 of anders?)
9 mei

Hoi meiden!

Ik zie mezelf nogsteeds op het lijstje staan, maar haal mij er maar vanaf alsjeblieft.  Na onderzoeken is gebleken dat het bij mijn man niet inorde is, dus vandaar dat ik hier ook niet meer schrijf.

Susie, succes met de operatie op 23 mei denk ik ipv 23 april. Geef niks, zullen alvast de zenuwen zijn misschien.

Robin, soms denk ik hetzelfde als jij. Ook ik heb een lief ventje, dus eigenlijk 2 lieve mannen thuis, en nu de uitslag bij ons ik ivf of icsi weet ik niet of ik dat allemaal aankan. Ik vind het knap dat je deze beslissing gemaakt hebt en wens je heel veel sterkte.

Ik kan niet meer alle berichtjes teruglezen, maar meiden heel veel succes. Ook wij hebben besloten de eerste  4 maanden lekker rust in te lassen voordat wij definitief besluiten om door te gaan met icsi.

Liefs,  Muis.

Hallo muis,

Wat vervelend zeg voor jullie.Ik had indd al een tijdje niks meer van je vernomen hier.
De datum 23 juni klopt bij mij wel hoor hahaha de gyn is maand mei met vakantie dus wordt juni.

Hoop voor jullie dat er ooit nog een wonder komt.
Heel veel sterkte.

x susie

muis dat is flink balen...

susie 23 juni dus de kijkoperatie! spannend!! ik heb hem toen midden in de zomer gehad! poeh wat was het die dag toch warm zeg! niet zenuwachtig zijn hoor,nergens voor nodig!

ik vind het zo balen om zulke berichten te lezen!

Terug
Bovenaan