onverklaarbaar onvruchtbaar...

Hallo meiden,

Ik voel me al weer stukken beter, het wondje bij mijn navel (wat ontstoken was) gaat langzaam dicht.. Alleen het 3xdaags spoelen is erg irritant!!! As vrijdag moet ik terug naar het ziekenhuis voor controle. En dan 27april weer terug om te bespreken hoe het allemaal verder gaat (iui)..

@Wietske: Wat goed dat jullie verder gaan, ik hoop dat er snel een gezond kindje van mag komen!! Ik weet niet of ze voor IVF ook een kijkoperatie doen, bij ons in het ziekenhuis wel maar het is volgens mij overal anders.....

@Susie: Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, het komt maar heel zelden voor dat die wondjes gaan ontsteken en ik was precies de pieneut hahaha.... Ik heb op dit gebied dan ook erg veel pech, dus het zat er dik in!!! hahaha...

XXX Liv

Hoi allemaal,

Liv, wat erg. Ik ben naar aanleiding van jouw verhaal vanochtend maar even naar de huisarts geweest. Ik heb vorige week een laparascopie gehad en het wondje bij mijn navel geneest langzaam en er komt af en toe vocht uit. Gelukkig is het bij mij geen ontsteking, maar ik wilde het toch even zeker weten. Fijn dat het bij jou nu de betere kant opgaat, het is allemaal al rot en dan helemaal als wondjes gaan ontsteken.

In tegenstelling tot jullie goede nieuws, is er bij mij dus een chocoladecyste (=endometriose) weggehaald. Ik zit dus ineens niet meer in de club "onverklaarbaar", maar in de club "endometriose". Ik heb vrijdag een afspraak met de gyn en dan horen we hoe nu verder. Ik maak me toch wel zorgen wat het gaat betekenen. Nog meer IUI's of meteen naar IVF? Ik heb geen idee. Persoonlijk zou ik wel voor IVF willen gaan: ik ben nu op een punt dat ik gewoon wil weten of het ooit gaat lukken of niet.

Wietske, naar Leer dus? Waar ligt dat? Ik hoop dat je snel "aan de beurt bent".

Ik zit mij op internet een beetje te orienteren op endometriose en behandelingen en kom steeds uit op Leuven. Misschien dat ik dat 's met manlief moet bespreken. Ik wil op de beste plek behandeld worden... en Leuven is nog wel berijdbaar (hoewel ook wel een eindje weg), gelukkig wonen we in zuidelijk Nederland. Maar goed, eerst aanstaande vrijdag maar afwachten.

Susie, ik vond de laparascopie op zich heel erg meevallen. Ik had zelf alleen een boel last van de narcose, maar dat is volgens mij vrij uitzonderlijk. Als ik die last niet gehad had, dan zou ik vrij snel weer op de been zijn geweest (zeg na 2 dagen of zo). Nu heeft het bij mij wat langer geduurd, maar nu ben ik er ook weer volledig. Goed van je trouwens, dat je wat afstand neemt. Het blijft gewoon een zeer rot traject.

Ik heb het lijstje even bijgewerkt.

Groetjes, Esk (Mijn blog  )

naam
ronde
status
nod
zwanger
uitgerekend

mier1980
27
beginnen met spuiten
half februari

in ronde 27 na 2 jaar!
25 oktober

liv84
34
begin april kijkoperatie,
daarna verder met iui nr. 4
5  maart

susie_26
22
12 dg na NOD voor 2de keer samenlevingstest,daarna kijkoperatie,starten met IUI
10mei

robin79
15
27-1 controle curettage
28 maart

muis
20
bloedprikken, feb terug z.h.

kriebels
30
half jaar op eigen kracht
22 maart

Wietske
26

16 april afspraak met huisarts,
daarna naar Leer voor IVF?

3 mei

Esk
23
17 april afspraak en dan bepalen vervolgtraject (IUI nr. 2 of anders?)
9 mei

liv wat ontzettend kl@te dat de wond is gaan ontsteken!
goed dat je niks gepland had!

wietske goed van je dat je de keus naar een vruchtbaarheidskliniek heb gezet!
hopen dat het nu zal gaan lukken.

esk wat spannend dat je vrijdag het gesprek heb met de gyn! IVF zijn natuurlijk wel hogere kansen als met IUI. spannend hoor!! hoop dat het niet lang meer gaat duren.

susie niet bang zijn voor de kijkoperatie hoor,ik had er gelukkig nooit van gehoord dat iemand dat heeft gehad, bij mij is het ook goed gegaan,maar je moet maar net die pech hebben net als liv!

robin hoe is het met jou?? is alweer 2 maanden geleden dat je hier bent geweest.

naam
ronde
status
nod
zwanger
uitgerekend

mier1980
27
beginnen met spuiten
half februari

in ronde 27 na 2 jaar!
25 oktober

liv84
34
5  maart

susie_26
22
12 dg na NOD voor 2de keer samenlevingstest,daarna kijkoperatie,starten met IUI
10mei

robin79
15
27-1 controle curettage
28 maart

muis
20

kriebels
31
half jaar is voorbij, nog geen plannen voor vervolg
26 april

Wietske
26

3 mei

Esk
23
9 mei

Ook maar weer even bijgewerkt...
Paas/klusweekend weer achter de rug, keurig op tijd mijn ei met eerste paasdag. s'morgens zelfs nog een ovulatietest gedaan en die was positief, nou de rest nog... afwachten maar weer hè!
Meiden, ik wil nog ff benadrukken dat ik het toch fijn vind om met jullie in hetzelfde schuitje te zitten, nog steeds hoor ik (bij wijze van spreken) wekelijks nieuwe zwangeren om me heen, bleh... Ik gun het een ieder hoor en hoop natuurlijk dat iemand van ons clubje ook weer snel positief nieuws heeft, maar ik voel me af en toe toch een beetje alleen staan.
Blij dat ik bij jullie kan 'uithuilen'....

Bedankt daarvoor!!!!!

naam
ronde
status
nod
zwanger
uitgerekend

mier1980
27
beginnen met spuiten
half februari

in ronde 27 na 2 jaar!
25 oktober

liv84
34
5  maart

susie_26
22
23 april voor 2de keer samenlevingstest
10mei

robin79
15
27-1 controle curettage
28 maart

muis
20

kriebels
31
half jaar is voorbij, nog geen plannen voor vervolg
26 april

Wietske
26

3 mei

Esk
23
9 mei

Hallo,

@Esk: Jemig wat een rot nieuws zeg!! Ik weet echt niet goed wat ik moet zeggen. De goeie kant van het verhaal is dat ze er misschien wat aan kunnen doen, zodat je misschien wel snel zwanger mag raken!! De reden is iig nu bekend (of je daar blij van moet worden is tot daar aan toe).......... Tja ik probeer er even een positieve draai aan te geven, maar als ik het zelf terug lees is er niet veel positiefs van te maken het is gewoon kl.te!!!!

@Kriebels: Hopelijk brengt je paasei geluk!!! Hahaha

@Mier: Ik ben idd blij dat ik niks had gepland!! Ik ga volgende week weer langzaam aan beginnen (heb er ook echt weer zin in!!!) Ik voel me al stukken beter, morgen nog even voor wondcontrole en dan kan ik deze ellende ook weer afsluiten!!! Hoe is het met je en met de beeb????

@Susie: Is bij jou nou de kijkoperatie al gepland?? Sorry ik ben het even kwijt. Is je cyclus weer helemaal op orde na je miskraam??

XXX Liv

Hallo liv,

Nee kijkoperatie is nog niet gepland.Ik moet volg. week donderdag de 23ste naar zh voor 2de x samenlevingstest als goed is wordt dan ook de datum voor kijkoperatie gepland.
Zo niet dan ga ik toch even contact opnemen met de ha,omdat ik gek wordt dat ik om de 3mnd andere gyn heb en iedere keer wordt er weer wat anders afgesproken.
Deze gyn vertelde dat ze 3jaar wilde wachten eerder ik kan starten met IUI,omdat ik nog zo jong bent.Terwijl de vorige zei dat ik na kijkoperatie zou gaan starten.
Wordt dus beetje moe van al die verschillende berichten. Wil anders second opion gaan vragen in ander zh en evt. overstappen.

Met jouw gaat dus al wat beter?Gelukkig maar.Schok wel hoor toen ik hoorde dat de wond was gaan ontsteken dacht jeetje ik moet nog.

x susie

Terug
Bovenaan