Oorbelletjes

Hallo meiden!

Bedankt voor jullie reakties.
Toch wel verschillende meningen hierover.
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat we nu niet al te dramatisch moeten gaan doen over een paar oorbelletjes. De een vind dat het de keus van het kind moet zijn, de ander vind dat het beter is hoe jonger het kind  hoe minder last ze ervan hebben.
Daarom twijfel ik hier nog of we het zullen doen.
Maar het is niet de bedoeling dat het nu als een verwijt gezien moet worden als de keus gemaakt wordt als je je kind een paar oorbelletjes wilt geven, want dat is nog altijd je eigen keus.
En tuurlijk, heb ik oorbelletjes. Als kind van die leuke kapoentjes in  mijn oren. Ik zelf vond het geweldig. En veel last heb ik er zelf niet van gehad omdat je het goed moet druppelen en dan is het zo genezen.
Maar ik was gewoon even benieuwd naar jullie meningen.

Groetjes van Elly
 
Hoi,

Ook ik vind dat je zelf moet bepalen wanneer je je kindje oorbelletjes wilt geven.
Ik zelf had ook al erg jong oorbelletjes (was wel wat ouder dan 21 weken). en toen ik naar de middelbare school ging heb ik nog meer gaatjes laten schieten (links 4 en rechts 3) Mijn ouders stonden er ook niet achter, dus heb ik dat stiekem gedaan en heb erg lang mijn haren los-gedragen. Pas maanden later zag mijn moeder dit en maakte er toen ook geen punt meer van. Inmiddels ben ik de 30 gepasseerd  en heb ik er nog maar 2 aan elke kant. (1 staat zo kaal...!!!). Dus ik zelf denk dat mijn dochtertje (nu 13wk) ook jong oorbelletjes krijgt.(1,5-2jr) Ik vind het reuze schattig
Als jij het leuk vind moet je het gewoon doen, ze kan de oorbelletjes ook uit doen als dat wil....

Door1
 
Hoi,

Mijn dochter krijgt van mij pas oorbellen als ze het zelf wil en begrijpt dat het pijn doet. Ik was een jaar of 4 toen ik oorbellen wilde en kreeg.
Ik vind dat oorbellen haar eigen keuze moet zijn. Die ga ik niet voor haar maken. Het is haar lijf.

Groetjes.
 
Hallo Elly en alle andere mama's,

Natuurlijk is het leuk om de meningen en ideeën van een ander te peilen. En als daar een "discussie" uit voort vloeit is dat, denk ik, alleen maar goed. Het maakt van je keuze een weloverwogen keuze.
Groetjes!
 
Hi

persoonlijk zou ik nooit mijn kind oorbellen geven, gelukkig is hij een jongen, maar als hij een meid was geweest ook niet. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het  er gewoon ontzettend ordinair uit zien, zo'n jong kind met oorbellen.   Maar als jij het mooi vindt en je kan iemand vinden die het wilt doen, ga je gang zou ik zeggen. Zou wel voor uitkijken dat je goed ontsmet en ook met wild spelen. Ik kreeg ook pas oorbellen toen ik 16 jaar was en dat was maar goed ook, ik denk dat ik anders wel uitgescheurde oren had.

Succes,
lia
 
jeetje hee wat een reacties!! en zo fel!!
ik vind het een beetje overdreven allemaal moet ik heel eerlijk zeggen.. en ordinair?? kom zeg..weet je wat ordinair is?? een tattoo op je 12e dat is ordinair, en roken.. is nog veel meer ordinair op jonge leeftijd! niet te geloven dat er zo'n punt van wordt gemaakt. ik heb zelf ook gaatjes en ook op jonge leeftijd, en ik kan je vertellen dat iedereen het ontzettend lief vond staan.. als ik van die mini ijsjes of lieveheersbeestjes in me oren had. en die gaatjes in je oren... is niet hetzelfde natuurlijk als een tattoo, spijt zul je er niet van krijgen lijkt mij.

veel succes met je besluit haha!!

groetjes bren.
 
Onze oudste hebben we met een jaar oorbellen gegeven. Ze heeft er helemaal geen last van gehad. Nu we een tweede dochter hebben, zal ze waarschijnlijk rond die periode ook oorbellen krijgen. Alles heeft ze voor en nadelen, en smaken verschillen. Als ze wat groter zijn willen ze wel maar durven ze niet altijd, met soms een oorbel als gevolg. Ieder moet het voor zichzelf uitmaken en andere moeten hun keuze respecteren. Dat is alvast mijn mening.
groetjes Natje
 
Hoi allemaal,

Jeetje, wat een reakties! Wel leuk wat dit allemaal teweeg brengt. Maar ik moet toch eerlijk bekennen dat ik het wel fijn vind dat er toch ook wel positieve reakties bij staan. En inderdaad Bren, sommige reakties zijn inderdaad wel wat aan de felle kant, en geef je bijna het gevoel een slechte moeder te zijn omdat je erover nadenkt om  misschien oorbelletjes te willen geven aan  je dochtertje.  Maar dat geeft ook wel weer een leuke discussie. Zo zie je maar dat de meningen verdeelt zijn over een paar simpele oorbelletjes.

Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan