Oorbelletjes

Nog een korte reactie. Ik was drie toen ik oorbelletjes kreeg, weet niks meer van de pijn en heb er ook nooit last van gehad  en mijn dochter zal rond haar drie jaar ook oorbelletjes krijgen.

Groetjes,
Hélène
 
Mijn man en ik zitten allebei onder de piersings en tatoos,
Maar ik zal nooit voor mijn dochter kiezen...
Als ze later zelf gaatjes in haar oren wilt prima, maar  mijn dochter  onnodig (omdat mama en papa dat mooi vind) pijn geven dat nooit!!!!
En ik vind gewoon ieder lijf is heilig en ook dat van haar, daar hoor ik of haar vader niet over te beslissen!!

Jennifer
 
quote: juppie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2006 10:40:22'));

hallo

ik heb het allemaal eens even gelezen en ik vind dat er helemaal niet dramatisch wordt gereageerd op de oorbelletjes. een ieder geeft hier gewoon zijn mening over.
 ik ben van mening dat een kind dat zelf moet gaan beslissen of ze dat wel of niet willen (ik zou het niet prettig vinden dat andere mensen voor mij dingen gaan beslissen)
oorbelletjes kan heel schattig staan bij zulke kleine hummeltjes en van de pijn zullen ze zich later niks meer herinneren.
maar ik begrijp niet zo goed dat mensen hun kinderen aan een risico bloot geven alleen omdat het schattig staat.
het is natuurlijk niet voor niks dat niet alle bedrijven die oorbellen schieten dit niet allemaal bij zulke kleine kindjes doen.
en ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets misgaat, want er gaan nog steeds dingen mis met gaatjes schieten. en dan heb ik het niet over het schieten zelf maar over na die tijd.
er is een keer een reportage geweest op tv over gaatjes schieten, en een aantal personen zijn daar een oor aan kwijtgeraakt. nou bedoel ik niet dat iedereen die gaatjes laat schieten meteen een oor kwijtraakt (heb ze zelf ook) maar mocht er iets gebeuren (die kans is er altijd en ook met andere dingen is die kans er natuurlijk,) zou je het jezelf dan ooit vergeven??? ik niet namelijk!!
en mochten ze ouder zijn enhet dan zelf beslissen en het gaat fout is dat natuurlijk ook heel erg ( en ja zo kan je bezig blijven) maar dan ligt et toch anders, je kind kan jouw op dat moment niks verwijten want zij heeft het zelf gewild.

ik denk dat je als een kind gaatjes wil je dat juist heel goed kangebruiken om een stukje zelfstandigheid mee te brengen, zij moeten op dat moment de verantwoording dragen voor de oorbelletjes.

het is een ieder zijn eigen beslissing hoe die daar over denkt en wat een ieder besluit, maar ik zou nooit over iemands ander lichaam willen beslissen in zo'n geval. gaatjes of niet. want stel dat ik mn kindje een wenkbrauwpiercing wil geven omdat het schattig staat.... moet je horen hoe er dan gereageerd wordt, ik denk dat mensen dan vel gaan reageren!!
op dit moment wordt er alleen maar een mening gegeven, en er wordt gewoon veel op gereageerd, wat me eigenlijk niet verbaasd want het is niet iets alledaags om zo'n klein hummeltje te beschieten met oorbellen.

ppfff heel verhaal geworden. bedoel het raar ofzo hoor geef alleen maar mn mening want daar wordt om gevraagd. en wat een ieder met zn kinderen uitspookt moet ie zelf weten. maar ik zou het nooit doen.

Ik sluit me helemaal bij deze tekst aan!
 
hoi,

Zijn diegene die hun kindje zo jong oorbellen geven niet ban dat je kindje eraan gaat trekken??
Ik doe het nog niet zo vroeg hoor!!
Ik wacht wel tot ze het zelf wil

Groetjes
 
Hoi, mijn dochtertjes (nu 3 1/2 jaar en 9 1/2 maand) krijgen van ons pas oorbellen als ze er zelf om vragen en er oud genoeg voor zijn. Ouder dan 10 in ieder geval.
Je hoort het niet zo vaak, maar nu is het wel het vermelden waard: ik heb een collega,die het vreselijk vindt dat ze als kind ongevraagd oorbellen heeft gekregen. Ze draagt nooit oorbellen en vindt de gaatjes ook vreselijk om te zien.Zij gelooft dat haar energiebanen nu doorbroken zijn en kan het niet accepteren dat ze die gaten in haar oren heeft.

Persoonlijk denk ik dat iedereen het zelf moet weten wat ie doet, maar om een kind zo jong al oorbellen te geven vind ik eigenlijk geen goede zaak.
Het brengt toch risico''s met zich mee waar je misschien niet zo snel bij stilstaat.
Groetjes, Claudia.
 
hallo

zo een hele discussie gaande
best wel leuk om al die verschillende meningen te lezen
 ook ik vind het best schattig staan bij sommige baby's
maar bij sommigen ook niet
en ook ik vind het een beetje zielig
maar ook ik wil best graag bij mijn dochtertje gaatjes laten schieten ze is nu ruim zes maanden maar het mag niet van haar vader en mijn moeder haar oma word dan ook boos op mij haha,
daarentegen ,zijn moeder vind het ook heel leuk en heeft toen mijn dochter gedoopt werd gouden oorknopjes in de vorm van een dolfijn met een briljantje gegeven ook dit kon haar vader niet overhalen hij wil het niet hebben dat moet ze zelf beslissen hihi
wat ik er vergeet bij te vertellen is dat toen hij vier maanden oud was door zijn moeder op de toonbank bij de juwelier werd gelegd en kreeg een gaatje in een oor
dit vind hij nog steeds barbaars terwijl zelf de nodige piercings heeft laten zetten en nog meer gaatjes in zijn oren
zo  denk ik    maar dat inderdaad ieder lichaam heilig is en ook al is het niet zielig en zou het pijnloos gedaan kunnen worden nog zullen er kinderen zijn die later hun ouders verwijten dat ze die beslissing voor hun hebben genomen gewoon omdat ze zelf willen beslissen over hun eigen lichaam.........
zoals er vaak dingen worden verweten aan ouders dat het op een bepaalde manier gebeurt is .... maar dat is weer een heel andere discussie...........
doe wat je wilt het jou kind en ik begrij[p je heel goed
succes met je beslissing !
liefs chantal en kayleigh


p.s. ik heb nog geen juwelier gevonden die  oorbellen schieten  bij  zulke jonge kindjes hihi
 
Het is inderdaad een hele discussie geworden. dat had ik van tevoren niet echt verwacht. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe de meningen over dit onderwerp verschillen. Het is ook best een onderwerp waar je een discussie over kan hebben.
Bij navraag bij mijn moeder was ik zelf ook 1 jaar toen ik oorbellen heb gekregen. En ik kan me daar helemaal niets van herinneren. Ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat ik hier zelf over had willen beslissen. Het hoorde gewoon bij mij, en zoals bij vele meiden. Want 9 van de 10 meiden hebben oorbellen. De leeftijden zullen inderdaad wel verschillen wanneer iemand oorbellen neemt of krijgt.

Groetjes van Elly
 
Ik ben nu zwanger en als het een meisje wordt, krijgt ze zeker geen oorbellen van mij!

Over dat het pijn doet had ik nog niet eens nagedacht (ik heb zelf namelijk geen gaatjes in mijn oren, dus geen ervaring met pijn bij het laten zetten van de gaatjes).
Voor mij is de reden om het niet te doen simpelweg dat ik het er gewoon niet leuk  uit vind  zien bij een baby. Om heel eerlijk te zijn vind ik het er een beetje ordinair uit zien. Alsof het meisje mooier gemaakt moest worden dan het was. Kindjes zijn al mooi genoeg van zichzelf, dus  ik vind  het niet nodig dat ze mooier gemaakt moeten worden van buiten, dat vind ik nogal een oppervlakkige bezigheid. Niet om iemand te beledigen of zo, maar zo voelt dat bij mij.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan