quote: juppie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2006 10:40:22&apos
);
hallo
ik heb het allemaal eens even gelezen en ik vind dat er helemaal niet dramatisch wordt gereageerd op de oorbelletjes. een ieder geeft hier gewoon zijn mening over.
ik ben van mening dat een kind dat zelf moet gaan beslissen of ze dat wel of niet willen (ik zou het niet prettig vinden dat andere mensen voor mij dingen gaan beslissen)
oorbelletjes kan heel schattig staan bij zulke kleine hummeltjes en van de pijn zullen ze zich later niks meer herinneren.
maar ik begrijp niet zo goed dat mensen hun kinderen aan een risico bloot geven alleen omdat het schattig staat.
het is natuurlijk niet voor niks dat niet alle bedrijven die oorbellen schieten dit niet allemaal bij zulke kleine kindjes doen.
en ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets misgaat, want er gaan nog steeds dingen mis met gaatjes schieten. en dan heb ik het niet over het schieten zelf maar over na die tijd.
er is een keer een reportage geweest op tv over gaatjes schieten, en een aantal personen zijn daar een oor aan kwijtgeraakt. nou bedoel ik niet dat iedereen die gaatjes laat schieten meteen een oor kwijtraakt (heb ze zelf ook) maar mocht er iets gebeuren (die kans is er altijd en ook met andere dingen is die kans er natuurlijk,) zou je het jezelf dan ooit vergeven??? ik niet namelijk!!
en mochten ze ouder zijn enhet dan zelf beslissen en het gaat fout is dat natuurlijk ook heel erg ( en ja zo kan je bezig blijven) maar dan ligt et toch anders, je kind kan jouw op dat moment niks verwijten want zij heeft het zelf gewild.
ik denk dat je als een kind gaatjes wil je dat juist heel goed kangebruiken om een stukje zelfstandigheid mee te brengen, zij moeten op dat moment de verantwoording dragen voor de oorbelletjes.
het is een ieder zijn eigen beslissing hoe die daar over denkt en wat een ieder besluit, maar ik zou nooit over iemands ander lichaam willen beslissen in zo'n geval. gaatjes of niet. want stel dat ik mn kindje een wenkbrauwpiercing wil geven omdat het schattig staat.... moet je horen hoe er dan gereageerd wordt, ik denk dat mensen dan vel gaan reageren!!
op dit moment wordt er alleen maar een mening gegeven, en er wordt gewoon veel op gereageerd, wat me eigenlijk niet verbaasd want het is niet iets alledaags om zo'n klein hummeltje te beschieten met oorbellen.
ppfff heel verhaal geworden. bedoel het raar ofzo hoor geef alleen maar mn mening want daar wordt om gevraagd. en wat een ieder met zn kinderen uitspookt moet ie zelf weten. maar ik zou het nooit doen.
Ik sluit me helemaal bij deze tekst aan!