Oorbelletjes

Hoi allemaal,

Wooowww, wat een reacties allemaal bijelkaar.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat mijn besluit gaat worden. En zolang ik er nog niet zeker van ben dan doen we het nog niet.
Ik vind zelf oorbelletjes bij een baby niet ordinair staan. Ik versta zelf iets anders onder ordinair. Als ik een baby met van die kleine knopjes in de oren zie vind ik het schattig staan, maar zeker niet ordinair.
Mijn angst is toch een beetje dat je het risico loopt dat het kan gaan ontsteken, hoewel alsj e hygienisch te werk gaat en het dagelijks draait met sterilon druppeltjes dan heb je weinig kans op een ontsteking. En het laten schieten van de gaatjes vind ik ook wel een beetje moeilijk, maar dat is ook een fractie van een seconde.
Dus ja, ben er nog niet helemaal uit. Dus misschien wachten we toch nog maar even ermee.
Maar ik ben niet iemand die over een paar oorbelletjes dramatisch ga doen, en het blijft toch ieder zijn keus.

Wel fijn om al jullie meningen hierover te lezen.

Groetjes van Elly
 
quote: WeeFree reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2006 21:20:50'));

Hoi,

Om deze discussie een beetje balans te geven. Ik heb bij mijn oudste dochter ook met ca. 10 maanden gaatjes laten zetten. Veel last heeft ze er niet van gehad. Ik let wel goed op dat ze geen grote oorbellen in heeft (alleen knopjes en nu kleine ringetjes). Voor mij speelde wel mee dat haar vader uit Suriname komt en het daar veel gebruikelijker is om meisjes heel jong al gaatjes te geven. Je kant het trouwens niet overal laten doen, maar in bijvoorbeeld de Amsterdamse Poort doen ze het wel.
Ze heeft nu trouwens een uitgebreidere collegtie gouden oorbellen dan ik ;-).

Groetjes en succes.

Suzanne

====

onze dochter was  vier maanden toen ze oorbellen kreeg , knopjes.
later kreeg ze ringetjes en die zijn nooit meer uit gegaan .
dus geen grote oorbellen verzameling voor onze dochter (9) , al zou ze dat wel heel graag willen ...nee met grote ringen of lange oorbellen dragen moet ze echt nog even wachten...daar vinden we haar te jong voor.

ook wij zijn naar de amsterdamse poort geweest om gaatjes te laten prikken.
bij een gewone hollandse juwelier doen ze het niet zo jong.
en het was voor ons niet zo ver weg.
ook mijn man komt uit suriname en ja bij hun is het de gewoonste zaak.
onze dochter heeft haast niet gehuild. heel even maar en ze heeft er ook nog nooit last van gehad .
ook kreeg ik van veel mensen leuke reacties , ook van mijn eigen nuchtere hollandse familie.

 
Hoi cmd,

Leuk om te lezen dat jij wel een positieve ervaring hebt met oorbelletjes.
Want door alle verschillende meningen raak je toch wel een beetje in twijfel hoor, met name over de risico's die je ermee kan lopen. Niet zozeer over het ordinaire wat sommige meiden vinden, want ik vind het absoluut niet ordinair staan. Juist schattig.
Waarschijnlijk laten we het bij onze kleine meid doen wanneer ze 1 jaar wordt. Zelf was ik ook 1 jaar oud en ik weet daar natuurlijk helemaal niks meer vanaf.

Groetjes van Elly
 
mijn nichtje van 3 en half begon over oorbellen toen ze 2 en half was
en nu heeft ze ongeveer 3 maanden geleden gaatjes laten schieten en ze is er erg blij mee het staat heel leuk vind ik zelf
ze heeft van die lieveheerstbeestjes en echte zweerknopjes had ze bij het begin
ze heeft nergens last van gehad ze zei wel au maar verder niks geen gehuil of piepje alleen au
ik vind dat ieder het voor zich moet bepalen en je moet deon wat jij denkt dat het beste is
 
Hoi Lisette,

Wat leuk dat je nog reageert op deze topic. Leuk om weer een positief berichtje te lezen.
Als onze kleine meid 1 jaar wordt dan geven we haar waarschijnlijk de oorbelltejes. We hebben er toch wel over nagedacht en de reakties van deze topic afgewacht.
De meningen zijn over dit onderwerp erg verdeeld en mijn gevoel gaat meer uit naar de kant dat een ieder dit voor zich zelf moet weten. Want ik ben niet iemand die een groot probleem over oorbelletjes gaat maken. vandaar onze uiteindelijke beslissing.

Groetjes van Elly
 
Hoi,
Ik ben ook van mening dat je zelf moet besissen of je je kind oorbelletjes geeft. Ik zou het persoonlijk nooit doen op zo'n jonge leeftijd. Ik vind het gewoon niet mooi. Maar dat is mijn mening hoor. Als jij dit mooi vindt moet je dat gewoon doen. Er zulllen ook wel mensen zijn die de kleren die Wiebe draagt niet mooit vinden maar ga ik ze daarom niet meer aandoen?? Neen hoor, of er zullen ook mensen zijn die zijn naam niet mooi vinden, maar ik ga daarom echt neit van naam veranderen.
Vind het wel leuk dat het zo'n discussie teweeg brengt. Is leuk om te lezen hoe iedereen erover denkt.

grtjs, Bea
 
Hoi Purple,

Natuurlijk moet je doen wat jij graag wil,het is jouw kindje.
Persoonlijk vind ik het veel te vroeg om zo'n kleintje al oorbelletjes te laten schieten,
stel je voor dat het bijv. gaat zweren ofzo.
Maar dit is mijn mening en zoals ik al zij dit is jouw kindje.
iig succes met je beslissing,

goetjes viona
 
quote: bren reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2006 15:32:12'));


hoi allemaal,

wat een geweldige discussie. ik zit met plezier te lezen hoe iedereen op elkaar reageerd. ik zelf zou mijn kind niet zo jong oorbellen geven. ik zelf was een jaar of 6. doordeweeks mocht ik platte knopjes in (ivm angst voor uitscheuren, ik was nogal een waaghals qua spelen)  en in het weekend speciale ( een hele keuzecollectie had ik, zelfs waterkraantjes) geweldig vond ik het.

ik zou mijn kind ook ouder laten zijn ivm, met erop liggen (bij jonge baby's), en wild spelen en eventueel veel vallen. je zou die kleine oortjes maar beschadigen daardoor.

verder iedereen zijn keus!

en als reactie op onderstaande:

lees de dikke van dale! ordinair = alledaags, gewoon!!

dus maak je niet dik!

groetjes monique.


jeetje hee wat een reacties!! en zo fel!!
ik vind het beetje overdreven allemaal moet ik heel eerlijk zeggen.. en ordinair?? kom zeg..weet je wat ordinair is?? een tattoo op je 12e dat is ordinair, en roken.. is nog veel meer ordinair op jonge leeftijd! niet te geloven dat er zo'n punt van wordt gemaakt. ik heb zelf ook gaatjes en ook op jonge leeftijd, en ik kan je vertellen dat iedereen het ontzettend lief vond staan.. als ik van die mini ijsjes of lieveheersbeestjes in me oren had. en die gaatjes in je oren... is niet hetzelfde natuurlijk als een tattoo, spijt zul je er niet van krijgen lijkt mij.

veel succes met je besluit haha!!

groetjes bren.



 
Terug
Bovenaan