Op voor 1e kindje

@nien, lastig te zeggen. Ik kan dat nooit aflezen van die streepjes. Je maakt jezelf helemaal gek, is dit nou een streep? Je gaat strepen zien die er niet zijn. Althans, dat heb ik. Ik zou gewoon doorgaan met testen, als je altijd een langere cyclus hebt gehad.ik moet zeggen, die van CB zijn ontzettend duur, maar voorkomt wel teleurstellingen. Het is ja óf nee en geen twijfelgeval.

@lizzrob, wij gaan gelijk op. Gisteren positief getest, piek moet nog komen. Vandaag weer testen. Ben toch wel benieuwd wanneer die piek dan komt, of ik die gelijk vandaag al test.

En die ovulatiepijnnnnnnn, niet normaal, die pijn die komt dus vóór de piek ben ik nu achter. Het houdt al aan sinds gisteren eind vd middag en vanochtend nog wat krampen en steken. Hebben jullie daar ook zo'n last van?

Hi! 
Meer dan 10 jaar heb ik aan de prikpil gezeten, in februari 2019 gestopt, in november 2019 voor het eerst ongesteld geworden, fijn dat alles nog werkt, zelfs beter aangezien ik voor de prikpil nooit een normale cyclus had! :) 
Ik test eigenlijk niks, maar hou wel de app Clue bij, dit werkt voor mij top! 
Ik vind het spannend, mijn vriend ook maar die gaat er zeker anders mee om, mij kan het soms ''aanvliegen'' dan heb ik ineens een dag dat ik het hele Ouders van nu forum bv door lees ;) 

Iedereen veel succes!

@lolas
Ik heb ook zo een pijn. Al 2 dagen nu. In Mn onderbuik aan beide kanten. Wordt er gek van. Heb ook al 2 dagen een smiley getest, dus test vanavond nog maar een keer haha.merk wel dat ik het nu moeilijk vind 2 weken te wachten  op wel of niet een menstruatie haha 
Ik heb inderdaad ook die test van clear bleu, kost wat, maar twijfel is er niet. Ik ken mezelf en zou aan die streepjes ook gaan twijfelen

@ Lizzrob, haha ik heb echt precies hetzelfde! Die pijn is gelukkig nu iets minder geworden. Begin vd middag getest. Hier nu 2 dagen een knipperende smiley. Dus misschien morgen een "vaste" smiley. Heb jij die al gehad? Ik kan echt niet testen met die streepjes. Ik zag 
Gisteren gezellig gehad. Vanavond even niet en dan morgen maar weer. Elke dag is ook niet goed las ik. 
En dan komt dat wachten inderdaad. Proberen het testen zo lang mogelijk uit te stellen. Dat wordt nog wel even een dingetje.

Wij zijn er allemaal zo mee bezig en willen het allemaal zo graag. Ik kijk ook wel een tv programma's met tienermoeders. Dan vraag ik me echt af, hoe dan? Zij wel, van die ene keer. Soms is het allemaal een beetje oneerlijk als sommige verhalen hier ook lees.

@lolas
Ik heb Die test die je 2 vruchtbare dagen meet  dus of een leeg rondje of een smiley.  Dus heb nu al 2 dagen een smiley gehad. Ben benieuwd straks.
Wij hebben wel elke dag gezellig  gemaakt haha.
En nu maar wachten...
En inderdaad van die verhalen dat mensen ineens spontaan zwanger worden door de pil heen etc snap  ik ook niet. En wij maar testen doen en wachten en hopen...haha

@Lizzrob en @Lolas
Heb normaal een cylcus van 32-46 dagen. Dus kan het me niet voorstellen dat dit het was. (test was natuurlijk ook niet super positief). Ga dus sowieso verder met testen inderdaad. Voor de zekerheid wel gezellig gemaakt gisteren en vandaag. (je weet maar nooit ;P). Ik ben sinds vanmorgen ook begonnen met CB testen. Deze zijn inderdaad een stuk duidelijker maar wel prijzig. Ik test nu in de ochtend met CB en in de avond met sensitest. Is wel dubbelop en heeft naturlijk niet super veel meerwaarde, maar vind het wel prettig om beide even te proberen. Wat fijn dat jullie je piek gevonden hebben, nu flink gezellig maken dus. Succes. Ohh dat wist ik niet dat dat niet goed was, weet je ook waarom niet @lolas? 
Ik heb meestal in mijn cyclus wel een aantal dagen krampen/buikpijn. Maar of dat dat van mijn ovulatie afkomt, geen idee. We zullen het merken een dezer dagen hoop ik.
Liefs Nien. 

@ nien
Ik heb wel gemerkt dat ik met de CB niet met ochtendurine moet testen. Dus ik zorgde ervoor dat ik 4 uur voor het laatst plaste en niet meer veel dronk, en dan rond half 8 deed ik een test.
In de ochtend schijnt het te geconcentreerd te zijn om het lh  hormoon te traceren wat een ovulatietest dus test.

@nien beter voor de kwaliteit van sperma, 1x in 2 of 3 dagen is prima en omdat sperma toch nog heel lang "leeft" in de baarmoeder. Maargoed ik ben ook geen ervaringsdeskundige hè, ook maar van lezen hier en daar ;)

Volgens mij wordt ook afgeraden om een ovulatietest met ochtendurine te doen hoor. Beter in de loop van de dag maar niet te veel drinken van te voren.  

Terug
Bovenaan