Op voor 1e kindje

@lolas
Een vriendin van mij ging naar feestje, had die avond nog een zwangerschapstest gedaan die was negatief. Dus lekker wezen feesten en 3 dagen later testte ze positief. 
Ik denk dat het belangrijk is dat als je eenmaal weet dat je zwanger bent, of het denkt te zijn dat je dan netjes aan de 'regels houdt.

Hoi Hoi,
@Lizzrob, ik gok ergens rond 14 mei. Maar dit is echt gebasseerd op de app, dus voor het zelfde geld klopt het helemaal niet. Heb bij de app mijn gemiddelde cyclus ingevuld en dan zegt die dat ik hem rond 14 mei dus moet hebben. Aangezien mijn cyclussen dus zo verschillen kan het evengoed nog flink afwijken, dus we wachten maar af. 
@alisaaimee, wat vervelend zeg al 8,5 maand. Hoop dat het deze maand raak is voor jullie!
@lolas, goede vraag, dit vraag ik me ook wel eens af.  Een teamgenootje van mijn heeft wel is verteld dat ze een bruiloft had en veel had gedronken en 2 dagen daarna teste ze positief. Of een vriendin van mij kwam er na 16 weken pas achter dat ze zwanger was, in die 16 weken ook nergens na gekeken natuurlijk. Dus af en toe een drankje moet kunnen denk ik als je nog geen positieve test hebt. Bij een positieve test stop ik uiteraard. 

@nien
Zo denk ik er ook over  inderdaad. Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent niks meer aan alcohol drinken, maar nu af en toe een drankje kan volgens mij echt geen kwaad. 
Ik had gister bijna tegen mn zus willen vertellen dat we proberen zwanger te worden. Ik vind het zo moeilijk, normaal vertel ik alles tegen haar en bespreek ik ook alles met haar. Maar heb het niet gedaan haha.
Wordt wat al ik een keer echt  zwanger ben, denk dat ik dan echt mijn mond niet kan houden.

Hallo, ik ben nieuw hier! Mijn vriend en ik zijn deze maand begonnen met proberen. We gaan over ongeveer 2 weken trouwen, en eigenlijk wilde mijn vriend daarna proberen omdat hij bang was dat ik op onze trouwdag misselijk zou zijn als ik zwanger was. Heel lief natuurlijk! Maar de kans dat ik meteen zwanger ben is natuurlijk niet zo groot, en daarnaast heeft niet iedereen last van misselijkheid. En daarbij valt een kindje niet te plannen.
Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil om alles een beetje op gang te laten komen, tot die tijd hebben we het veilig gedaan. Ik reken er eigenlijk op dat het ongeveer een jaar zal duren, omdat ik niet al te teleurgesteld wil zijn als het niet meteen lukt. Mijn vriend is daarentegen een stuk positiever, haha!
Ik kijk er naar uit om deze spannende periode met jullie te delen!

@nien, precies! Ik neem straks gewoon lekker een wijntje ?
@lizzrob ja ik heb precies hetzelfde. M'n zus is m'n beste vriendin en we spreken elkaar iedere dag. Zeg alles tegen haar. Maar des te leuker is het straks om het grote nieuws te vertellen.
@truttebol, dan staan wij er gelijk in ? al zijn wij al wel getrouwd vorig jaar, maar hier ook de eerste keer. Geniet nog van de komende weken richting je bruiloft. Het vliegt voorbij!
Heb vandaag geen ovulatietest meer gedaan. We hebben ons erbij neergelegd voor deze maand en we zien het wel. Just for the fun nu.  Volgens planning moet ik 18 mei ongesteld worden. Ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben, maar dan ook echt niet. Door die testen en die app ben ik helemaal de kluts kwijt. Ik zou dan wel volgende maand de roze testen van cb willen gebruiken. Die paarse zijn echt niet fijn!

@truttebol 
Leuk dat je gaat trouwen!! Geniet ervan! En nee een kindje is inderdaad niet te plannen, het komt wanneer het zin heeft haha. 
@lolas
Jaa des te leuker inderdaad om het dan te vertellen!
Zit wel al allerlei manieren te bedenken over hoe en wanneer ik het zou willen vertellen 

Sorry dat ik even niet reageer op de rest maar moet even mijn gevoel kwijt hier. Vorige week vrijdag is dus mijn spiraal eruit gegaan. Mijn vriend en ik zouden hoe dan ook een menstruatie afwachten en dan gaan proberen. Volgens de app die ik al heel lang bij hou zou ik mijn vruchtbare dagen afgelopen dinsdag t/m donderdag hebben. En hij geeft de 3 dagen ervoor en erna aan als 'mogelijk vruchtbaar'. Maar, ik had de afgelopen week niet de normale symptomen die ik met spiraal altijd had met mijn vruchtbare dagen. Dus ik weet gewoon echt niet of ik dus wel of niet die ovulatie heb gehad. 
Nu hadden mijn vriend en ik het net even gezellig, met nadruk op even want kwam aan het licht dat mijn vriend eigenlijk niet in mij klaar wilde komen vanwege de 'mogelijk vruchtbaar'. Nou toen was de mood gedaan. Ik weet wat mijn vriend en ik afgesproken hebben, en ik ben het daar op zich zeker ook wel mee eens. Maar ik heb ergens ook gewoon het gevoel van dat ik stiekem hoop dat het wel al gebeurd, plus dat ik dus ook gewoon niet weet of ik al die ovulatie heb gehad en dan kunnen we technisch gezien helemaal niks totdat ik mijn menstruatie heb. En we willen niet met condoom want dat vinden we gewoon echt niet fijn. 
Maar goed, als we van de app uit gaan zijn morgen die 'mogelijk vruchtbaar' dagen voorbij en mijn vriend heeft dan zoiets van: dan hebben we gedaan wat we kunnen technisch gezien. Maar bluh voelt gewoon niet fijn dit, maar is iets waar we doorheen moeten. Ik kan niet wachten tot ik die menstruatie heb gehad en we het dus serieus kunnen gaan proberen enzo. Sorry voor mijn geklaag haha.

@Linda
Ik snap dat dit echt heel vervelend is ja. Als ik naar mijzelf kijk merk ik dat de app niet altijd gelijk heeft. Mijn ovulatie is bijvoorbeeld 4 dagen later als wat de app aangeeft (Ik voel het ook altijd aan mijn lichaam) Ik zou mij niet al te druk proberen te maken. Een kindje is helaas niet te plannen, mocht het nu raak zijn, zou het net zo welkom zijn als wanneer het volgende maand raak is toch? 
Ik zou gewoon lekker gezellig maken en proberen er met je vriend over te praten. 
Dan zou je nu een tijd niks kunnen doen, lijkt mij ook niet echt heel fijn. Iedereen heeft wel de behoefte aan gezellige tijd met elkaar toch. 
Met welke reden wilde jullie eerst een menstruatie afwachten? 
En geklaag is het niet, we zijn er om elkaar aan te horen en alles bespreekbaar te maken toch :) 

Terug
Bovenaan